חדשות כאן ישראל

הפגנה למען עתליה בן-אבא סרבנית המצפון מול כלא 4

סרבנית המצפון עתליה בן-אבא; ״הצבא הוא הכלי של הממשלה ליצירת ולשימור הדיכוי, הנישול ומניעת זכויות היסוד, ולכן כדי לשנות את המצב אני לא יכולה לשתף פעולה עם הצבא. הביקורת שלי לא מופנית לחיילים, הם אינם אשמים, אלא למי שמכתיב את הפקודות ויוצר את המדיניות" את תקופת כליאתה הנוכחית היא צפויה לסיים ב- 14.5.
0
0

מספר מפגינים בודדים היום (שבת, י’ באייר התשע”ז) מול ‘כלא 4’ במחנה צריפין לתמיכה בסרבנית המצפון, עתליה בן-אבא, המרצה את תקופת כליאתה השלישית זאת במחאה על סירובה להתגייס לצבא כפי שהסבירה; ״למען סיום הכיבוש, הדיכוי והאלימות״.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן נעים’ בפייסבוק’ או בטוויטר.

 בהצהרת הסירוב שלה ציינה הסרבנית בן-אבא; ״הצבא הוא הכלי של הממשלה ליצירת ולשימור הדיכוי, הנישול ומניעת זכויות היסוד ולכן, כדי לשנות את המצב אני לא יכולה לשתף פעולה עם הצבא.

 הביקורת שלי לא מופנית לחיילים, הם אינם אשמים, אלא למי שמכתיב את הפקודות ויוצר את המדיניות.המדיניות הגזענית, האלימה והמפלה של ממשלת ישראל יוצרת מציאות בה הפלסטינים נדחקים לפינה.

התעלמות מכך, היא מסוכנת בגלל שהיא משאירה אותנו עיוורים לפתרון היחידי; שלום“.

סרבנית המצפון, עתליה בן-אבא, המרצה את תקופת כליאתה השלישית זאת במחאה על סירובה להתגייס לצבא | עיבוד צילום: שולי סונגו
סרבנית המצפון, עתליה בן-אבא, המרצה את תקופת כליאתה השלישית זאת במחאה על סירובה להתגייס לצבא | עיבוד צילום: שולי סונגו

סרבנית המצפון עתליה בן אבא, נשפטה ב-7 בפברואר ל-20 ימי מחבוש, לאחר שהתייצבה בלשכת הגיוס תל השומר והצהירה על סירובה להתגייס וחיכתה למשפטה במעצר בקו”ם, מרצה כבר כ- 80 ימים בכלא הצבאי על סירובה זה.

בן אבא, התייצבה יחד עם הסרבניות תמר זאבי ותמר אלון שנשפטו באותו יום ובפעם החמישית לכלא הצבאי, לאחר שכבר ריצו 74 ימי כליאה במצטבר כל אחת.

עד סופן של תקופות המעצר, כל אחת מהן תרצה מאה ואחד ימי כליאה. את תקופת כליאתה הנוכחית היא צפויה לסיים ב- 14.5 ולאחר מכן לשוב ולהצהיר בפעם הרביעית על סירובה, בדרישה מהצבא לשחררה לאלתר

הפגנה מול כלא 4 בצריפין למען סרבנית המצפון עתליה בן-אבא | צילום: לנה טוראל "מסרבות"
הפגנה מול כלא 4 בצריפין למען סרבנית המצפון עתליה בן-אבא | צילום: לנה טוראל “מסרבות”

דוברת ‘רשת מסרבות’ הגב’ הילה אלוני, הוסיפה ומסרה היום בהודעה לעיתונות, כי ההפגנה ביוזמת ‘רשת מסרבות’ – רשת סרבנות פוליטית המחברת את כל מכתבי, יוזמות וקבוצות הסירוב מהשנים האחרונות לפעולה משותפת.

הרשת תומכת בסרבני ו‘סרבניות מצפון’ הבוחרים שלא להתגייס כהגדרתן ל‘צבא הכיבוש’ תוך מודעות להיררכיה המגדרית שמתבטאת בצבא ובחברה הישראלית ככלל.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן