גבר | Man הריון | לידה | תינוקות חדשות בריאות סקס | Sex

פוריות הגבר: חוסר/עודף שעות שינה מוביל לירידה באיכות הזרע

גברים שהתקשו לישון פחות מ-6 שעות או העדיפו לישון יותר מדי 9 שעות או יותר, גם נטו פחות להפרות את בת זוגם מאשר אלו שלא ◄ הסובלים מהפרעות שינה מספקים איכות הזרע נמוכה, רוצים טיפ טוב מאד לפוריות, חפשו את "הנקודה המתוקה" הגבירו ו/או החסירו משעות השינה שלכם, מבולבלים; מחקר חדש; ישנם שני זמני משך שינה, להביא להפריה; לישון בין 7 עד 8 שעות שינה בלילה".
0
0
פוריות הגבר: חוסר/עודף שעות שינה מוביל לירידה באיכות הזרע
פוריות הגבר ושינה

גברים רוצים טיפ טוב מאד לפוריות, עזבו את נקודת הג’י בזאת אנו כבר מסכימים שאתם נהדרים, אך האישה/בת הזוג מוטרדת משום שהיא לא מצליחה להיכנס להריון? יש פתרון, חפשו את “הנקודה המתוקה” (“sweet spot”) והגבירו ו/או החסירו משעות השינה שלכם, מבולבלים?

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

מיעוט בשעות שינה ו/או לחלופין הרבה שעות שינה, עלול להשפיע משמעותית על יכולתו של הגבר או יותר מדויק על איכות הזרע נמוכה, המקשה להפרות את שותפתו לזוגיות – כך עולה מעוד מחקר חדש בסוף השבוע שחלף, הפעם בארצות הברית שפרסמה פרופסור לאפידמיולוגיה לורן וייז, מבית הספר לרפואה ב-אוניברסיטת בוסטון לבריאות הציבור.

לדברי פרופ’ וייז; מדובר ב”הנקודה המתוקה” או האיזון הנכון, אם תרצו, שנראה כדי להביא להפריה היא לישון בין 7 עד 8 שעות שינה בלילה”.

חדשות dearjulius פורטל אורח החיים, המתבסס על מידע מטעם HealthDay News מוסיף ומדווח באמצעות קתלין בדוהני, נמצא, שמבין 790 זוגות שנחקרו ועקבו אחריהם, באמצעות 8 שעות שינה כנקודת התייחסות.

התברר, כי ישנם שני זמני משך שינה; קצר וארוך – פחות מ-6 שעות או 9 או יותר ללילה – שהיו קשורות ב’הסתברות מופחתת של כניסה להריון’” – סיפרה פרופסור וייז.

“ההסבר העיקרי הוא הורמונלי – מומחי פוריות יודעים טסטוסטרון (Testosterone) הורמון המין הזכרי העיקרי. הוא מיוצר בכמויות גבוהות אצל הגבר ב-אשכים, בהשפעת ה’הורמון LH’ המיוצר בבלוטת יותרת המוח ואצל האישה, בכמויות קטנות, ב-שחלות) הטסטוסטרון, חיוני לצורך רבייה כשרוב שחרור טסטוסטרון יומי, אצל גברים מתרחש בשעות השינה“.

“סה”כ משך השינה, נקשר באופן חיובי עם רמות טסטוסטרון, הידוע מכבר במספר מחקרים” – הבהירה פרופ’ לורן וייז שהוסיפה; “כל הזוגות שהשתתפו במחקר ניסו להרות והם ניסו לתקופה שלא תעלה על שישה מחזורי וסת. הזוגות, ענו על שאלות לגבי דפוסי שינה והאם יש להם בעיות שינה.

התברר, כי האנשים שהתקשו לישון יותר ממחצית הזמן פחות מ-6 שעות או 9 או יותר ללילה, גם נטו פחות להפרות את בת זוגם מאשר אלו שלא”.

למרות שהמחקר נמצא רק קשר בין שינה ופוריות; “זה לא יכול להוכיח את הסיבה והתוצאה” – הסבירה פרופסור וייז; “אך גם אחרי שנלקח בחשבון במחקר שמצבם הגופני של הגברים והגילים של נשים, הכולל את מדד מסת הגוף שלהם, תדירות היחסים שלהם וגורמים נוספים הידועים כבעלי השפעה על פוריות.

“יתכן, כי משך של שינה ירודה, בוודאי שלא יכול לתרום לאורח חיים בריא, מביא לירידה בחשק המיני, לירידה בתדירות יחסי מין, אבל ניסינו לקחת בחשבון את כל הגורמים האלה… בכל מקרה, לדעתי, יש צורך במחקר נוסף”. סיכמה פרופסור לורן ווייז, המחברת הראשית של המחקר

אכילת יותר פירות וירקות מניבה לגבר תוצאה טובה יותר של פוריות הזרע מבשרים ושומנים

סגן נשיא האגודה האמריקנית לרפואת פוריות, ד”ר פיטר שלגל, בירך על ממצאי המחקר הראשוניים והצהיר, כי מדובר בחדשות טובות; “יש מעט מאוד נתונים על אופן השינה של הגברים העלולים להשפיע על פוריות.

אנחנו יודעים כל “לחץ” יכול להשפיע על פוריות עבור נשים וגברים כאחד. מחקר זה, מצביע, כי עבור גברים, מכוון עבור 7 <פחות> 9 שעות השינה עוזרות לייעל פוריותן וסיכוייהם להצליח להכניס להריון“.

בדיקת איכות זרע | צילום: Depositphotos | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
 בדיקת איכות זרע

בהתבסס על המחקר החדש, זוגות הפונים לייעוץ, הרופאים צריכים לדבר ולברר עימם נושא השינה אצל בני הזוג ולשאול את הגברים בכמה שעות מסתכמות שעות השינה שלהם. באשר לנשים לכמה שעות שינה הן זקוקות, השיב בכנות ד”ר שלגל; “אנחנו עדיין אנו לא יודעים בוודאות…”.

ד”ר שלגל, סיפר, כי “ממחקרים נוספים, עולה, כי אכילת יותר פירות וירקות לגבר תוצאה טובה יותר של ייצור ופוריות הזרע מבשרים ושומנים (השמנת יתר, היא גורם לא מבוטל המשפיע מחסור בפוריות אצל גברים) והדגיש, כי גברים הנמצאים במשקל הנכון והבריא הם בדרך כלל בעלי פוריות גבוהה יותר”.

מגבלה אחת של המחקר, מציין ד”ר שלגל, היא שהחוקרים, לא מדדו ’ספירת זרע’; “אבל הם רוב הזמן הסתכלו על ההריון,” הוא אמר, “סיכויי ההיריון המתרחשים הוא כנראה המדד הטוב ביותר”. סיכם סגן נשיא האגודה האמריקנית לרפואת פוריות ויו”ר אורולוגיה ב-Weill Cornell לרפואה בניו יורק.

הממצאים הוצגו בכינוס השנתי של האגודה האמריקאית לרפואת פוריות, בסולט לייק סיטי. המחקר שהוצג, נחשב ראשוני.

אם כן, גברים רוצים טיפ טוב מאד לפוריות, חפשו את “הנקודה המתוקה” הגבירו ו/או החסירו משעות השינה שלכם ותזכו עם בת הזוג לצאצאים. מידע נוסף כדי ללמוד עוד על פוריות, לבקר האגודה האמריקנית לרפואת פוריות.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן