טבריה פלילים

פאינה זילברט מפוריה נאשמת שהתחזתה לעו”ד וגנבה מאות אלפי ₪

בחלק מהמקרים, התחזתה פאינה זילברט הנאשמת ביצעה עסקאות מכר דירות במרמה גם לאימה עורכת דין בעלת משרד בעיר טבריה ובסה"כ קיבלה פאינה במרמה, בנסיבות מחמירות, סך של 1,487,947 ₪ ◄ גם נגד "המתווך" מנשירוב, מיוחסים ביצוע של מספר מקרים של מרמה, בהם יחד עם הנאשמת פאינה, מכר תוך שימוש במסמכים מזויפים דירות של מתלוננים, ללא ידיעתם ובסה"כ קיבל הנאשם במרמה, בנסיבות מחמירות, סך של 938,500 ₪.
0
0
פאינה זילברט מפוריה נאשמת שהתחזתה לעו"ד וגנבה מאות אלפי ₪
פאינה זילברט מפוריה

פרקליטות מחוז חיפה, הודיעה היום (רביעי, י”ח באלול התשע”ו), כי הגישה אל בית המשפט המחוזי בעיר, כתב אישום נגד פאינה זילברט בת 48, תושבת הישוב פוריה בצפון, אשר התחזתה לעורכת דין ובחלק מהמקרים, גם התחזתה לאימה עורכת דין בעלת משרד בעיר טבריה, כתב האישום מייחס לה 24 אישומים בגין ביצוע עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, שימוש במסמך מזויף בנסיבות מחמירות, קשירת קשר לפשע, התחזות כעורך דין התחזות כאדם אחר ועבירות נוספות.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

מבקשה המעצר עד תום ההליכים עד תום בירור דינה, לפי ס’21 לחוק סדר הדין הפלילי (סמכויות אכיפה – מעצרים), התשנ”ו – 1996, שהוצגה בפני בית המשפט בראשית החודש 5.9.16, נטען, כי הגב’ זילברט, אף הודתה בחלק ניכר מהמיוחס לה; התחזות לעורכת דין ולנוטריון (בחלק מהמקרים), התחזות לאימה, זיוף מסמכים משפטיים רבים ושימוש בהם ועוד.

דובר מחוזות חיפה והצפון, עו”ד אמיר סגייר, מסר לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; מעובדות כתב האישום שהוגש באמצעות סגן בכיר בפרקליטות מחוז חיפה – פלילי, עוה”ד אבי אור-זך, עולה, כי בשנת 2001, עקב בעיות בריאות קשות, הפסיקה אימה של הנאשמת שהייתה עורכת דין במקצועה לעבוד במשרד שבבעלותה, הקרוי על שמה, הנמצא בבניין “לב העיר” בעיר טבריה.

החל מתקופה זו, המשיכה הנאשמת לעבוד במשרד של אימא שלה, תוך שהיא מתייצגת בכזב בפני הלקוחות שהגיעו למשרד בשם של אימה ומתחזה בפניהם כ-עורכת דין, זאת על אף שאינה חברה בלשכת עורכי הדין ומעולם לא החזיקה ברישיון לעסוק בעריכת דין.

הנאשמת זילברט, בביצוע עסקאות מקרקעין תוך שהיא מתחזה לאימה ותוך שהיא גובה מהלקוחות, במרמה, שכר טרחה. בנוסף, במספר מקרים, הנאשמת ביצעה עסקאות מכר דירות במרמה ובסה”כ קיבלה במרמה בנסיבות מחמירות, סך של 1,487,947 ₪.

הנאשמת פעל לאורך תקופה ארוכה, באופן שיטתי ובהיקף ניכר, תוך שהיא מתחזה לאימה ותוך ביצוע עבירות מרמה רבות, הלבנת הון ועבירות לפי פקודת המסים.

הפרקליטות הפנתה את תשומת לבו של בית המשפט הנכבד לעברה הפלילי של פאינה זילברט המצביע על המסוכנות הגבוהה הנשקפת ממנה; זילברט, הינה בעלת ארבע הרשעות קודמות בעבירות מרמה וזיוף (חלק מההרשעות הינן לגבי ביצוע מספר רב של מקרי מרמה וזיוף).

בנוסף, זילברט, ביצעה את העבירות המיוחסות לה כשתלויים נגדה לא פחות מ-3 מאסרים מותנים שהינם ברי/חבי הפעלה וכל זאת לא הרתיע את המשיבה מלהמשיך ולבצע עבירות מרמה וזיוף רבות.

כן יצוין, כי הרשעתה האחרונה של המשיבה נסובה אף היא סביב התחזותה של המשיבה לאימה (ולעורכת דין), אך לא היה בכך כדי למנוע מהמשיבה מלהמשיך ולבצע עבירות מרמה וזיוף, תוך התחזות לאימה. בנקודה זו, יצוין, כי הגב’ זילברט, עצמה מאשרת בהודעותיה, כי לגבי חלק מהעסקאות, ביצעה את הזיופים בעת שהייתה בחופשות ממאסרה הקודם ו/או היו מקרים בהם החומרים הועברו אליה לבית המאסר ושם היא המשיכה וזייפה מסמכים.

הנאשמת פאינה זילברט , מיוצגת על ידי עו”ד דוד שפיגל.

כתב אישום גם נגד אשר מנשירוב השותף-“מתווך”

זאת ועוד; כתב אישום הוגש גם נגד “השותף-מתווך” שאינו בעל רישיון לעסוק בכך, בשם; אשר מנשירוב, בן 56 מן העיר קרית ים, שעסק בתיווך דירות שחלקן ללא היתר בעלי הדירות וכן תוך הונאה וזיוף.

בענייננו של מנשירוב, טוענת פרקליטות מחוז חיפה, כי אין כל ספק, כי נסיבות ביצוע העבירות על-ידו מצביעות על תחכום, ערמומיות, שיטתיות והעדר מורא מפני החוק.

נסיבות ביצוע העבירות והיקף פעולות המרמה מעידים על כך שמהמשיב נשקפת מסוכנות גבוהה ביותר כלפי ביטחון הציבור ורכושו. כמו כן, חשש מפני שיבוש מהלכי משפט והימלטות מפני הדין – הפרקליטות מוסיפה וקובעת, כי העובדה שמר אשר מנשירוב (המשיב), פעל בתחכום ובערמומיות, תוך שימוש במסמכים מזויפים רבים, מבססת חשש כבד, כי המשיב יבצע פעולות לשיבוש מהלכי משפט או להימלטות מאימת הדין.

מנשירוב, פעל לאורך תקופה של יותר משנה, תוך ביצוע עבירות מרמה, הלבנת הון ועבירות לפי פקודת המסים וניתן לראות, כי הוא מבצע עבירות רכוש באופן שיטתי ובהיקף ניכר אי לכך, מבקשה הפרקליטות לעצור אותו עד תום ההליכים לפי ס’21 לחוק סדר הדין הפלילי (סמכויות אכיפה – מעצרים), התשנ”ו – 1996.

מנשירוב, טוען, מכחיש את המיוחס לו בכתב האישום וטוען, כי פאינה זילברט, היא זו שהעבירה אליו את הטיפול בעסקאות השונות, מבלי שהוא ידע, כי מדובר במרמה. היא האחראית למרמה ומי שעומדת מאחוריה”. טען “המתווך” מר מנשירוב, המיוצג על ידי עורכי הדין תמי אולמן, יעקב שלומוביץ ותומר נווה.

כתב האישום שהוגש נגד “המתווך” מנשירוב, מייחס אף לו ביצוע של מספר מקרים של מרמה, בהם יחד עם הנאשמת פאינה, מכר תוך שימוש במסמכים מזויפים דירות של מתלוננים, ללא ידיעתם ובסה”כ קיבל הנאשם במרמה, בנסיבות מחמירות, סך של 938,500 ₪.

הפרקליטות גם ביקשה מבית המשפט להורות על מעצרם של הנאשמים, כאמור, עד תום ההליכים עד תום בירור דינם.

התיק נחקר ע”י מחלק ההונאה במחוז חוף של משטרת ישראל.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! לחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן