הטור של גדעון רייכר

בגד ים חשוף – כן, כיסוי מלא – לא | בעקבות סערת הבורקיני

ראוי שנמשיך להיות שרויים בתהום של נסיגה מהקדמה ולהמשיך להתיר לנשים מכל צבע עור דת והשקפה להלך גם בביתן הפרטי גם בחוצות הערים וגם על שפת הים כרצונן, גם אם ירצו להלך בעירום מלא, הרי יש חוף המוקדש להן. מוטב כך, מאשר העריצות הצרפתית החדשה המכלה כל חלקת לבוש צנועה או פרועה.
0
0
בגד ים חשוף - כן, כיסוי מלא – לא | בעקבות סערת הבורקיני | הטור של גדעון רייכר,
בגד ים חשוף – כן, כיסוי מלא – לא | בעקבות סערת הבורקיני | הטור של גדעון רייכר

היו ימים רחוקים שבהם כל מי שביקשה לרחוץ בים הייתה עוטה על גופה בגד ים מלא שלא הותיר מקום לרמזים והייתה משתכשכת במימי הים. הזמנים השתנו, אבל עדיין נשים מבוגרות, לא מהלכות בביקיני המציג אותן, להבנתן, כמעט בעירום שאיננו מחמיא לגופן.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

זכותן המלאה של נשים ללבוש בגד ים ההולם את גופם; מביקיני קצר ועד ל’בורקיני’(Burkini swimwear ב-ערבית: بوركيني, שילוב של; “בורקה” ו”ביקיני“) המבוקש בעיקר על ידי נשים מוסלמיות. גם נשים חרדיות עוטות על גופן בגד-ים שאינו מגלה טפח אלא מכסה את כל הטפחיים.

עד כאן הקדמה. והנה אירופה הנאורה ובראשה צרפת, שעל מדרגות הבסטיליהחרטה על דגלה בשנת 1879 את חרות האדם והמחשבה ואף הלבוש כמובן, חזרה בה בימים אלה מהקדמה.

לפני שנים אחדות ביקרתי עם אשתי בעיר הנופש והקיט קאן (בצרפתית: Cannes) בדרום-מזרח צרפת, השוכנת ב-ריביירה הצרפתית). לנגד עינינו הנדהמות הילכו נשים חשופות חזה ללא כל רתיעה וחשש. המבוכה, הייתה גדולה, אולי לנוכח שמרנותנו שהרי בארצנו להוציא אולי חופי נודיסטים אין מהלכים בחצי עירום ואף לא בעירום מלא.

והנה הצרפתיות הללו, היו משוחררות מכל עכבה (אינהיביציה או ’עכבה’ (באנגלית: Inhibition או Effortful Control – ECC).

השבוע התנפצה המסורת הצרפתית לרסיסים. לפתע הכריזו השלטונות הצרפתיים בחופים לאורך הריביירה על איסור מוחלט שיחול מעתה על נשים מוסלמיות או כל בני דת שהיא להלך בחופים בבגד ים פוגעני ומרתיע שהוא הבורקיני.

כלומר, מה שמותר לנשים דתיות בארצנו שאיננה נאורה כל כך כמו; צרפת, אסור בהחלט בתחומי הדמוקרטיה רבת התהילה. על הנשים שם מומלץ לחשוף את גופן ובעיקר את שדיהן למען יראון ולא ייראו.

בית המשפט המינהלי העליון של צרפת הישעה בינתיים את אכיפת האיסור התמוה להלך בבגד ים מלא בצירוף כיסוי ראש אופייני לנשים מוסלמיות, אך הוא נמשך כאילו לא נפלה החלטה.

שוטרים צרפתיים במדים, מאיימים על נשים מוסלמיות חצופות העוטות על גופן בגד ים מלא ומגרשים אותן מהחופים. על הסרבניות גם מוטל קנס.

ואנחנו צובטים את עצמנו ושואלים; זו דמוקרטיה? ואם אנחנו היינו מכריחים בארצנומוסלמיות ודתיות יהודיות טהורות להסיר מעליהן את כל השפע הזה של בגדים ואולי אפילו לצוות עליהן להלך בחוף הים בבגד ים החושף את איברי גופן המוצנעים, הרי בכך, היינו מצטרפים אל משפחת העמים שוחרת הקדמה.

ראוי שנמשיך להיות שרויים בתהום של נסיגה מהקדמה ולהמשיך להתיר לנשים מכלצבע, עור, דת והשקפה להלך גם בביתן הפרטי גם בחוצות הערים וגם על שפת היםכרצונן, גם אם ירצו להלך בעירום מלא, הרי יש חוף המוקדש להן. מוטב כך, מאשרהעריצות הצרפתית החדשה המכלה כל חלקת לבוש צנועה או פרועה.

הרי זו בושה וכלימה למנוע מנשים אשר דתן אוסרת עליהן חשיפה מלאה מלקיים את המצווה הכלולה בכללי האמונה.

__________

* הכותב גדעון רייכר, הנו עיתונאי ופובליציסט וותיק. כשדרן רדיו, התמחה רייכר בסיקור ענייני משפט, צרכנות וביורוקרטיה ובבירור תלונות מאת צרכני התקשורת על גופים ציבוריים.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן