נגישות כאן ישראל

הנכים יפגינו (ד’) להשוואת קצבת הנכות לשכר המינימום בתל אביב

הפגנת הנכים מחר רביעי (20.07.16) בכיכר רבין, בעיר תל אביב בהשתתפות חה"כ נאוה בוקר, מנכ"ל המרכז לעיוור בישראל מר נתי ביאליסטוק כהן ועוד. בכוונת ארגון הפעולה של הנכים בישראל, נאמר; "להראות לחברי ועדת השרים לענייני חקיקה ולחברי הכנסת, כי לארגוני הנכים, יש כוח, אשר יכול לאיים ב’יום הבוחר’ לבוא חשבון עם המתעלמים מציבור הנכים ו’בעלי המוגבלויות’ בישראל".
0
0
הנכים יפגינו (ד’) להשוואת קצבת הנכות לשכר המינימום בכיכר רבין תל אביב
מזכל ארגון הפעולה של הנכים בישראל מר משה רוטמן: הנכים יפגינו (ד’) להשוואת קצבת הנכות לשכר המינימום בכיכר רבין תל אביב

מטה הפעולה של הנכים, מתכנן עוד הפגנה במסגרת מה שהוא מגדיר כ’מאבק הנכים על זכויותיהם’ (השוואת “קצבת הנכות לגובה שכר המינימום”) ול’המאבק החברתי על פניה של החברה הישראלית’ מחר, יום רביעי (י”ד תמוז, תשע”ו | 20.07.16) הקרוב בכיכר רבין, בעיר תל אביב בהשתתפות חברת הכנסת נאוה בוקר, מנכ”ל המרכז לעיוור בישראל מר נתי ביאליסטוק כהן, ועוד.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

מארגני הפגנת הנכים, גייסו למטרה זו את הזמרים; אילנה אביטל, אריאל זילבר, איתן מסורי, מורן מזוז, מתוך תקווה להגעתו ולהשתתפות של קהל רב יותר ממספר של עשרות או מאות בודדות בהפגנה, כפי שהיו בהפגנות האחרונות בתל אביב.

לטענת מארגני הפגנת הנכים ואנשיה; הרקע לקיום ההפגנה/ העצרת היא ישיבת ועדת השרים לענייני חקיקה, שתתקיים בשבוע הבא ה- 24.7.2016 כאשר על סדר יומה הצעת החוק להשוואת “קצבת הנכות לגובה שכר המינימום” שיזמה חברת הכנסת הגב’ נאוה בוקר.

בכוונת ארגון הפעולה של הנכים בישראל, נאמר; “להראות לחברי ועדת השרים לענייני חקיקה ולחברי הכנסת, כי לארגוני הנכים, יש כוח, אשר יכול לאיים ב’יום הבוחר’ לבוא חשבון עם המתעלמים מציבור הנכים ו’בעלי המוגבלויות’ בישראל.

מארגני הפגנת הנכים ואנשיה, טוענים, כי; “עצרת התמיכה בהם, באה, כאמור, בעקבות דרישתם לקיים ולתמוך ’הצעת החוק להשוואת קצבת הנכות לשכר המינימום’; “אף לא אחד בוחר להיות נכה, המזל הרע עלול לבחור גם בך ואז ולפעמים לאחר שנים רבות של מאבק נגד המוסד לביטוח לאומי, תוכר כנכה. כאשר ממשלת ישראל באמצעות הביטוח הלאומי תשלם לך את הסכום הלא יאומן של בסך הכל 2342 ₪ בחודש.

235,000 נכים, נאלצים לנהל את חייהם מקצבת נכות זו קטנה בהרבה משכר המינימום, אותו סכום כסף הנדרש לקיום מינימלי, כיום 4850 ₪. זאת כאשר קצבת הנכות, לא עודכנה/עלתה כפי שמתבקש מזה 15 שנים ואי לכך, אם לא ימחו כעת עלול יוקר המחיה לעלות ומצבם הכלכלי של הנכים, ימשיך להידרדר”.

מזכ”ל ארגון הפעולה של הנכים בישראל מר משה רוטמן, פרסם, בדף הפייסבוק, כי; “מאבק הנו חברתי על פניה של החברה הישראלית. יש 234.000 אלף נכים כלליים של הביטוח הלאומי. הם אינם לבד במאבק זה, כי לכולם יש משפחה ומעגלי חברים, מכרים ושכנים. מעריך שלפחות מיליון וחצי אזרחים ברובם בעלי זכות בחירה.

הזמרים שיופיעו בהפגנה/עצרת: אילנה אביטל, אריאל זילבר, מורן מזוז ואיתן מסורי | צילום מתןך ההזמנה לעצרת/ ההפגנה בכיכר רבין
הזמרים שיופיעו בהפגנה/עצרת: אילנה אביטל, אריאל זילבר, מורן מזוז ואיתן מסורי | צילום מתןך ההזמנה לעצרת/ ההפגנה בכיכר רבין

אם כולם יפנימו שזה מאבק שלנו כולנו ולא רק של הנכים, נוכל להשיג בקלות את השוואת גובה קצבת הנכות לגובה שכר המינימום.

בינינו, לנכים צרכים מורכבים העולים יותר כסף מאשר לאוכלוסייה הבריאה והיו צריכים לקבל משכורת ממוצעת במשק.

בצניעות והבנת הכלכלה ודעת הציבור דרישתנו לקצבה בגובה שכר מינימום שזו התקרה שמטה ממנה, אין קיום, כי זה מתחת למינימום.

האם הנכים חצי אזרחים או קוסמים שהמדינה גזרה עליהם גזר דין מוות אטי בהרעבה, ייסורו גוף ונפש.

מאסנו במצב והגיעו מים עד נפש. קורא לכל עם ישראל להגיע ולתמוך במאבק. זכרו, כולנו נשאי נכויות ואיש אינו מחוסן. נולדים עם זה, מקבלים באמצע החיים, תאונות…

אין לנו שליטה בגורל, אך כן תהיה לנו שליטה והסכמה לתיקון העוול, רק אם תגיעו ותשפיעו, מחכים לכם 20 ביולי בשעה 19.00 בכיכר רבין.

עמנו היקר והאכפתי, כולל כולם! תלמידים, מורים, פנסיונרים, הייטקיסטים סטודנטים, מרצים, תנועות נוער וכל מי שבאמת אזרח טוב ואכפת לו להציל את המדינה מניוון ושחיתות. אותנו הנכים שכחו, אך לא הפעם והכל יהיה בזכותכם”. סיכם מר משה רוטמן, מזכ”ל ארגון הפעולה של הנכים בישראל.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן