מסחר | תעשייה

עמית לנג: טיפול שורש ישפיע על עלות חסמי היבוא על יוקר המחיה

מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה מר עמית לנג, בכנס המשותף של משרד הכלכלה והתעשייה ואגוד לשכות המסחר: "בוטלה חובת הבדיקה של יותר מ- 270 דרישות ייחודיות בתקנים רשמיים (מאות מיליוני ₪), אשר הועברו למסלול תצהירי היבואנים. כיום פועל המשרד לבחינת פתיחת ענף בדיקות התקינה לתחרות...".
0
0
עמית לנג: טיפול שורש ישפיע על עלות חסמי היבוא (מאות מיליוני ₪) על יוקר המחיה
עמית לנג

עמית לנג, מנכ”ל משרד הכלכלה ויו”ר הוועדה שעסקה בבחינת ’חסמי היבוא לישראל’ והמלצותיה אומצו על ידי הממשלה, אמר הבוקר (חמישי, י’ סיון תשע”ו) בכנס “יבוא והורדת חסמים” שקיימו במשותף משרד הכלכלה והתעשייה ו’אגוד לשכות המסחר’ כי; “עלות חסמי היבוא למשק ולצרכנים הישראלים מגיעה למאות מיליוני שקלים בשנה וטיפול שורשי ומתמיד בה יכול להביא להשפעה ממשית ומשמעותית על יוקר המחיה”.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

מר לנג, מנכ”ל משרד הכלכלה, הציג הבוקר את חלקם של משרדי הממשלה בתהליך יישום הרפורמות ב’יבוא’, התקדמותם והשפעת רפורמות אלו על המשק והצרכנים.

עולה, מדבריו, כי בבסיסן של הרפורמות עומדות הקלות משמעותיות בבדיקות היבוא של מוצרים לישראל והעברת האחריות על טיבן ליבואנים, תוך מעבר להצהרה של היבואנים והגברת האכיפה של הרגולטורים בשווקים עצמם, תוך כדי ניהול סיכונים מושכל.

בכנס המשותף שקיימו משרד הכלכלה והתעשייה ו-אגוד לשכות המסחר בו השתתפו גם עו”ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, נשיא התאחדות התעשיינים, מר שרגא ברוש, מנכ”ל משרד האוצר, מר שי באב”ד, ראש האגף לתכנון מדיניות במשרד רה”מ, מר אודי פראוור ובכירי משרדי הממשלה.

מר לנג, הציג ממצאים, לפיהם בעקבות הרפורמה במוצרי תעבורה, ההליכים הביורוקרטיים הכרוכים בקבלת אישורים ו’רישיונות ליבוא’ פחתו בשנה האחרונה ב-45% והזמן לקבלתם הצטמצם ב-70%! רפורמות נוספות צפויות להשפיע גם על עלויות היבוא של מוצרי תקשורת אלחוטיים אשר ערכם נאמד בכ-13 מיליארד ₪, תמרוקים, הנמכרים בשוק המקומי בהיקף של כ-8 מיליארד ₪ בשנה ומוצרי חשמל אשר ערכם נאמד בכ-6 מיליארד ₪ בשנה.

’המלצות וועדת לנג’, באו לידי ביטוי ב’רפורמת היבוא’ שעברה בתחום המזון

לדברי לנג, פעל משרד הכלכלה להביא בשנים האחרונות להסרת רשמיות יותר מ-60 תקנים ששימשו ’חסמי סחר ביבוא’ לישראל ובמקביל מנע תקנים חדשים הכוללים הטיות מן התקינה הבינלאומית ועלולים להוות חסמי סחר.

בנוסף, בוטלה חובת הבדיקה של יותר מ-270 דרישות ייחודיות בתקנים רשמיים, אשר הועברו למסלול תצהירי היבואנים.

כיום פועל המשרד לבחינת פתיחת ענף בדיקות התקינה לתחרות, זאת מאחר וכיום, כל בדיקות התקן למוצרים מיובאים מבוצעות רק על ידי מכון התקנים.

מנהל מינהל היבוא במשרד הכלכלה והתעשייה, מר דני טל, אמר, כי; מדובר בשינויי מהותי במדיניות היבוא של מדינת ישראל, לו השפעה צפויה ומשמעותית על מחירי מוצרי היבוא, התחרות בשווקים ויוקר המחיה.

עקרונות המדיניות העומדים בבסיסם על ’המלצות וועדת לנג’, באו לידי ביטוי ב’רפורמת היבוא’ שעברה בתחום המזון והם צפויים להתממש גם ביבוא מוצרי תעבורה, מוצרי קוסמטיקה, תקשורת, מוצרי חשמל לבית ומוצרים אחרים המיובאים בכפוף להגדרות התקינה.

במקביל ליישום המלצות וועדת לנג בתחום היבוא, וקידום הרפורמות במשרדי הממשלה בהתאם להחלטת הממשלה, פועל מינהל היבוא לגיוון מקורות היבוא, לגיבוש המלצות בתחום היבוא ולמתן אישורי יבוא, ומשמש נקודת ממשק לטיפול בפניות יבואנים ולפתור סבכים ביורוקרטיים.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן