פוליטי מדיני

התנועה לאיכות השלטון: יצחק הרצוג, לא יכול לכהן כיור האופוזיציה

"לא מתקבל על הדעת שבוז’י...", נכתב בהודעת התנועה לאיכות השלטון; "ימשיך לכהן בתפקיד החשוב הזה בשעה שמרחפת מעליו עננת חשדות לביצוע עבירות פליליות חמורות. כל דקה נוספת שהרצוג, נשאר בתפקיד, זוהי פגיעה אנושה לאופוזיציה ובמעמדה הציבורי, אך בעיקר באמון הציבור ההולך ופחות בנבחריו".
0
0
 יצחק הרצוג, ברקע: לוגו התנועה לאיכות השלטון
יצחק הרצוג

התנועה לאיכות השלטון בישראל (ע”ר), פרסמה היום (שלישי, ד’ בניסן התשע”ו) את עמדתה באשר להסתבכותו, לכאורה של יושב ראש מפלגת העבודה וחבר הכנסת מטעמה, וראש האופוזיציה הנוכחי ויו”ר המחנה הציוני ח”כ עורך דין יצחק הרצוג וטענת, כי כל עוד מתנהלת חקירה כנגד יצחק הרצוג; “הוא לא יכול להמשיך לכהן כיו”ר האופוזיציה. נקודה”.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

לאור המלצת המשטרה, כפי שפורסם אמש להפוך את הבדיקה בגין החשדות הפליליות כנגד יצחק הרצוג לחקירה פלילית לאחר שבפרשת עבירות על חוק מימון מפלגות במטהו של הרצוג במהלך הפריימריז נגד ח”כ שלי יחימוביץ’ בשנת 2013.

הערכה היא, כי חקירת המשטרה, החלה כבר לפני מספר חודשם בצורה סמויה ובקרוב מאד צפויה להפוך לחקירה פלילית רשמית וממנה נלמד, כי מדובר בארגון העוסק בייבוא עובדים סיעודיים, שהעביר עשרות אלפי שקלים כתרומה לא חוקית אל מטהו של הרצוג ואלה שבסביבתו.

כמו אל מנהל מטה הבחירות לשעבר, שמעון בטאט, שנחקר בנושא באזהרה והכחיש מכל את החשדות נגדו ואחרים כמו עורכי דין שפעלו על פי החשד להסוות את הכספים כתרומה לגיטימית.

לאור הנתונים הללו, קוראת התנועה לאיכות השלטון, לאור התמשכותה של החקירה עד להמלצת המשטרה להפוך את החשדות הפליליות כנגד הרצוג לחקירה פלילית.

“פנינו הבוקר ישירות להרצוג באמירה פשוטה מאוד; “עליך לעזוב את תפקידך או להשעות את עצמך עד סיום החקירה”.

אנשי התנועה לאיכות השלטון, ביקשו להבהיר בהודעתם, כי – “ראש האופוזיציה, נושא ב’מעמד מיוחד’ ונחשב לאחד התפקידים הממלכתיים הבכירים ביותר במדינה.

לדוגמה, החוק, קובע, כי ראש הממשלה, מחויב לעדכן את יו”ר האופוזיציה בענייני המדינה לפחות אחת בחודש.

התנועה לאיכות השלטון; איך אפשר לבקש מהציבור להמשיך להאמין בנבחריו, כאשר מדי שבוע, אנו שומעים על פרשיית שחיתות חדשה

לא מתקבל על הדעת שבוז’י…”, נכתב בהודעת התנועה לאיכות השלטון; “ימשיך לכהן בתפקיד החשוב הזה בשעה שמרחפת מעליו עננת חשדות לביצוע עבירות פליליות חמורות. כל דקה נוספת שהרצוג, נשאר בתפקיד, זוהי פגיעה אנושה לאופוזיציה ובמעמדה הציבורי, אך בעיקר ב-אמון הציבור ההולך ופחות בנבחריו”.

התנועה לאיכות השלטון, הוסיפה בהודעתה, כי; “אלו ימים קשים לאזרחי מדינת ישראל. החקירה כנגד הרצוג, מצטרפת ל’חקירה הפלילית’ כנגד שר הפנים דרעי, ששניהם, כבר נחקרו בגין חשדות דומות לפני כשני עשורים.

איך אפשר לבקש מהציבור להמשיך להאמין בנבחריו, כאשר מדי שבוע, אנו שומעים על פרשיית שחיתות חדשה, ובמיוחד כאשר אותם נבחרים נחשדים באותן עבירות פעם אחר אחר.

לכן הקריאה שלנו להרצוג, אינה משתמעת לשני פנים: אין חולק כי עומדת לו חזקת החפות, ואולם כל עוד הוא נחשד בפלילים – הוא לא יכול להמשיך לכהן כיו”ר האופוזיציה”. נכתב בסיכום הודעת התנועה לאיכות השלטון בישראל.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן