נגישות כאן ישראל

נגישות נוסח ישראל: 63% מהאתרי הבילוי אינם נגישים לאנשים עם מוגבלות

0
0

באתרי אתרי הבילוי בישראל; אין שירותי נכים, לא נגישים לכבדי שמיעה, בין אתרי הבילוי הלא נגישים; שוק מחנה יהודה; ירושלים, מוזיאון לח”י; תל אביב, פארק נחל-חדרה, טיילת לואי; חיפה, מרכזי המבקרים; רמת הגולן ◄ יובל וגנר, יו”ר עמותת נגישות ישראל: “עבור מעל ל-1.6 מיליון אנשים עם מוגבלות ובני משפחותיהם לצאת לטייל ולבלות בארץ היא משימה כמעט בלתי אפשרית…”.​
נגישות נוסח ישראל: 63% מהאתרי הבילוי אינם נגישים לאנשים עם מוגבלות
נגישות נוסח ישראל: 63% מהאתרי הבילוי אינם נגישים לאנשים עם מוגבלות

סקר לקראת ’ועידת נגישות ישראל הרביעית הבינלאומית’ שתתקיים ב-7 וב-8 באפריל, בנושא תיירות, תרבות ופנאי נגישים, מצא, ביותר ממחצית אתרי הבילוי בישראל: אין שירותי נכים, מעל 80% מאתרי הבילוי, לא נגישים לכבדי שמיעה, בין אתרי הבילוי הלא נגישים; שוק מחנה יהודה – ירושלים, מוזיאון לח”י – תל אביב, פארק נחל-חדרה, טיילת לואי – חיפה, מרכזי המבקרים – רמת הגולן, ועוד.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

מסקר מיוחד נערך לקראת ’ועידת נגישות ישראל הרביעית הבינלאומית’ שתתקיים השבוע ב-7 וב-8 באפריל ותעסוק בנגישות אתרי תרבות, תיירות בילוי ופנאי, עולה נוף או תמונה עגומה ביותר על אתרי הבילוי והטיול, אינם נגישים ל’אנשים עם מוגבלות’ בניגוד לחוק! רק 37 מקומות מתוך ה-100 שנסקרו נגישים לאנשים עם מוגבלות. בחצי מהאתרים שנסקרו אין שירותי נכים או ששירותי הנכים אינם תקניים ומעל 80% מהאתרים לא נגישים ל-כבדי שמיעה.

כאמור, 100 אתרי בילוי וטיול, שנסקרו בחודשים פברואר-מרץ 2016, על ידי הסוקרים שהגיעו ברחבי ישראל אל מוזיאונים, אטרקציות תיירותיות, אתרי טבע ולמקומות בילוי ובדקו מספר פרמטרים שבלעדיהם ’אדם עם מוגבלות’ אינו יכול לבקר במקום; חניות נכים בקרבת הכניסה, הימצאות שירותי נכים שמישים, נגישות שביל הכניסה וגישה אל קופות הכרטיסים, התאמת אביזרי שמע לכבדי שמיעה בקופות, נגישות ונוחות המסלול במקום, מקום לכיסאות גלגלים באולמות הקרנה ופרסום הסדרי הנגישות באתרי האינטרנט של אתרי הבילוי.

בסקר המיוחד של נגישות ישראל, התגלו הממצאים העגומים ביותר אודות מצב הנגישות לנכים, להלן, עיקרי הממצאים;

● 37% מהאתרי הבילוי נגישים לנכים.

● 50% מהאתרי הבילוי, נגישים באופן חלקי.

● 13% מהאתרי הבילוי, אינם נגישים לחלוטין.

● 27% מהאתרי הבילוי, ללא חניות נכים.

● 50% מהאתרי הבילוי, ללא שירותי נכים או שירותים שנבנו באופן שאינו תקני, שמיש ונגיש.

● 50% מהאתרי הבילוי, ללא נגישות לכיסא גלגלים בקופות.

● 83% מהאתרי הבילוי, אינם נגישים לכבדי שמיעה – אין התאמות מיוחדות.

● 68% מהאתרי הבילוי, אינם מפרסמים ’הסדרי נגישות’ ב-אתר האינטרנט שלהם.

▼ עוד על הסקר;

100 מקומות נסקרו, הדירוג נקבע לאחת מ-3 רמות נגישות לפי הפרוט הבא;

■ נגיש – כל הפרמטרים הבאים מתקיימים; דרך נגישה, כניסה נגישה, שירותי נכים מאובזרים.

■ נגיש חלקית – כל הפרמטרים הבאים מתקיימים; דרך נגישה, כניסה נגישה, שירותי נכים מאובזרים חלקית או ללא אבזור.

■ לא נגיש – אחד או יותר מהפרמטרים הבאים מתקיים: דרך לא נגישה , כניסה לא נגישה, אין שירותי נכים.

█ “מפעילי מקומות הבילוי, עוד לא מבינים מדוע הם חייבים בנגישות…”

יובל וגנר, מייסד ויו”ר ’עמותת נגישות ישראל’ (משנת 1999), העוסקת בקידום הנגישות ושילוב אנשים עם מוגבלות ומשפחותיהם בחברה בישראל, בכבוד, בזכות, בשוויון ועצמאות, מרגיש, כי ישראל, משאירה את הנכים בבית; “לצערנו, עבור מעל ל-1.6 מיליון אנשים עם מוגבלות ובני משפחותיהם לצאת לטייל ולבלות בארץ היא משימה כמעט בלתי אפשרית, משימה שהקשיים בה מתחילים עוד טרם היציאה מהבית לבילוי; כדי לדעת אם נוכל להגיע למקום אנו חייבים לבדוק באתרי האינטרנט את הסדרי הנגישות של מקום הבילוי אליו נרצה להגיע, אך כיצד נדע, אם אפשר להגיע אם הסדרי הנגישות לא מפורסמים באתר? אם כבר הגענו למקום; “נגיש” – איך נוכל ליהנות במקום שאין בו שירותי נכים שמישים? או מכשולים במסלול הטיול שלנו?”

יובל וגנר, מייסד ויושב ראש עמותת נגישות ישראל | צילום: חיל האוויר | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

חשוב להדגיש, כי נכון לשנת 2016 בישראל, קיימת ’חקיקת נגישות מחייבת’ וכל המקומות שנסקרו חייבים היו להיות נגישים” – מקונן ומוחה, יו”ר עמותת נגישות ישראל, מר וגנר ומוסיף, כי; “תוצאות הסקר, מצערות הן מאחר ועדיין רוב ’המקומות לא נגישים’ וגם כיוון שמפעילי מקומות הבילוי, עוד לא מבינים מדוע הם חייבים בנגישות, ועל כך אין מספיק אכיפה. מטרת ’ועידת הנגישות ה-4’ שמתקיימת השבוע הינה לשפר את הנגישות בישראל וללמד את גורמי העניין בתחום כיצד להנגיש וכיצד להרוויח”.

█ “ועידת נגישות ישראל על רקע תקנות נגישות שנכנסו לתוקף…”

עמותת נגישות ישראל, יוזמת זו השנה הרביעית את ’נגישות ישראל’, במטרה להוות פלטפורמה מקצועית לימודית ומעשירה לנושאי נגישות וכבמה לחשיפת חידושים טכנולוגיים מעולם הנגישות הגלובלית שאין שנייה לה.

בוועידה, צפויים להשתתף כ-650 אנשים מהארץ ומהעולם בהם בכירי העולם העסקי, סוכני תיירות, מדריכי טיולים, מנהלי מוזיאונים ומוסדות תרבות, מלונאים, מנהלי חברות תעופה ותחבורה, אנשי מקצוע בתחום הנגישות, אדריכלים, מעצבים ומהנדסים, נציגי רשויות מקומיות ומשרדי ממשלה,

מורשי ורכזי נגישות, נציגי ארגוני נכים, ספקים מתחום הנגישות ומשתתפים נוספים הפועלים לקידום הנגישות בישראל.

הועידה מתקיימת על רקע תקנות נגישות שנכנסו לתוקף המחייבות הנגשת מקומות ושירותים לרווחתם של אנשים עם מוגבלות.

זוהי הזדמנות לקהל הישראלי ללמוד ממרצים בכירים מהעולם על התפתחויות מתחום ’הנגישות הגלובלית’ ולשמוע דוגמאות להצלחות בהטמעת נגישות בעולם.

☚ ’נגישות-נט’ הינו פורטל שנועד להביא מידע על כל ולכל בעלי המוגבלויות (נכים) ובכל תחומי הנגישות אך גם ל”אנשים המושלמים”.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן