סביבה | אקולוגיה

המפקח רשות הספנות קנס האוניה Billesborg על הזרמת שפכים

ה-אוניה Billesborg, הזרימה לפחות 6 פעמים, שפכים מטופלים לים מאז שפקדה את נמל חיפה. בגין עובדות אלו, המהוות עבירה על ’החוק למניעת זיהום ים’, הגיש מפקח היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית, ברירת משפט על סך 6,000 ₪ לסוכן האנייה.
0
0
המפקח הימי של רשות הספנות קנס את האוניה Billesborg על הזרמת שפכים
האוניה Billesborg

קנס בגובה 6,000 ש”ח, מצד המפקח הימי של רשות הספנות, הוטל באחרונה, על סוכן “האוניה Billesborg” זאת בגין הזרמת שפכים סניטריים מספר פעמים לים, זאת במהלך עגינתה בנמל חיפה, ובגין העבירה על החוק למניעת זיהום ים.

רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן נעיםב’פייסבוק’ או בטוויטר.

היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית, מסרה, כי ביום 22.03.2016, התקבל דיווח מן ’המפקח הימי של רשות הספנות’, על בעיות במערכת השפכים הסניטריים ב’אוניה BILLESBORG’ המפליגה בדגל פנמה ונמצאת ברציף כרמל ב‘נמל חיפה’.

מפקחי היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית, שהגיעו למקום וחקרו את רב החובל, גילו שלמערכת השפכים של האוניה BILLESBORG אין מיכל אגירה ואין לצוות האוניה שליטה על הזרמת השפכים.

הסתבר, כי במהלך עגינתה בנמל חיפה, הוזרמו מהאניה שפכים לים מספר פעמים, ובגין העבירה על החוק למניעת זיהום ים, קנס המפקח את סוכן האוניה בסך 6,000 ₪.

מפקח ’היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית’ שהגיע לאוניה Billesborg, העוגנת ב-נמל חיפה, מצא, כי לאוניה, יש מערכת שפכים סניטריים, הכוללת אמצעים לטיפול ביולוגי, שעובדת אוטומטית ללא אפשרות אגירה.

האוניה Billesborg שהזרימה שפכים סניטריים לים בנמל חיפה | צילום: ניר לוינסקי | עיבוד: שולי סונגו
האוניה Billesborg

נפח מיכל הטיפול בשפכים, נראה בגודל של פחות מ- 1 קו”ב, כך שברגע שהמיכל מתמלא, המערכת מזרימה אוטומטית את השפכים לים. מחקירת רב החובל של האוניה, עולה, כי מערכת השפכים, בנויה ללא מיכל אגירה וללא שליטה מצד צוות האוניה, על ההזרמה למימי הים.

לטענת היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית של המשרד להגנת הסביבה, ועל פי רישומי האוניה, ה-אוניה Billesborg, הזרימה לפחות 6 פעמים, שפכים מטופלים לים מאז שפקדה את נמל חיפה.

בגין עובדות אלו, המהוות עבירה על ’החוק למניעת זיהום ים’ הגיש מפקח היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית, ברירת משפט על סך 6,000 ₪ לסוכן האנייה.

נציין, כי על פי האמנה הבינלאומית ל’מניעת זיהום ים מאוניות’ לאוניה מותר להזרים שפכים סניטריים למימי הים אחרי טיפול, אך במרחק של לפחות 4 מייל ימי מן החוף.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן