חדשות כאן ישראל

ראש הממשלה נתניהו הורה על החרפת הצעדים במלחמה נגד הטרור הפלסטיני

ראש הממשלה, נתניהו, הורה על קידום חקיקת בזק להענשת מסיעים, מעסיקים ומלינים של שוהים בלתי חוקיים ◄ אנו מצדיעים לגבורת שוטרינו ולתושיית אזרחנו שהוכיחו פעם נוספת עמידה איתנה ונחושה מול המחבלים הפלסטינים ◄ נתניהו, שיגר תנחומיו למשפ’ האזרח אמריקאי טיילור פורס שנרצח בפיגוע ביפו.
0
0
ראש הממשלה נתניהו, התייר האמריקאי טיילור פורס
ראש הממשלה נתניהו והתייר פורס

ראש ממשלת ישראל מר בנימין נתניהו, שיגר אמש (שלישי, כ”ח באדר תשע”ו) ברכות החלמה ל-11 פצועים; 8 נפצעו, בהם 3 קשה, ו-4 באורח בינוני בגל של 3 פיגועים: יפו, ירושלים ובפתח-תקווה ואת תנחומיו למשפחת האזרח אמריקאי טיילור פורס, ממדינת טקסס (Texas) שבמרכז דרום ארצות הברית, אשר נרצח בפיגוע ביפו; “בשם העם של ישראל, אני שולח את תנחומיי למשפחת טיילור. יהי זכרו ברוך”. כתב ראש הממשלה נתניהו.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

התייר האמריקאי טיילור פורס, נרצח על ידי המחבל בשאר מסאלחה, בן 22, בן-עוולה, חיית אדם, שוהה בלתי חוקי מן העיר קלקיליה (قلقيلية) שבתחומי הרשות הפלסטינית. סמוך לשעה 18:15, התקבל דיווח במשטרה על המחבל, שהגיח, אחה”צ, מכיוון הנמל עם קפוצ’ון ובטיילת יפו, אשר דוקר עוברי אורח באזור נמל יפו.

המחבל מסאלחה, עלה מכיוון הנמל אל “כיכר השעון”, תוך שהוא דוקר ארבעה עוברי אורח ובהם קפץ על זוג תיירים. האישה נדקרה מספר פעמים, ניסתה לברוח לצד השני ונפלה. מסאלחה, צמא הדם, המשיך לדקור את בעלה אלן טיילור פורס (Taylor Force), תייר וסטודנט בבית הספר למינהל, בן 29, שהתבוסס בדמו על המדרכה.

במהלך מנוסתו כקילומטר, הגיע המחבל מסאלחה לרחוב הרברט סמואל בעיר תל אביב, הבחין בעוברי אורח נוספים ודקר גם אותם. שוטרים שהוזעקו לאירוע הבחינו במחבל, ירו ונטרלו אותו. בסך הכל נפצעו בפיגוע 12 בני אדם אחד מהפצועים התייר האמריקאי טיילור פורס, נפטר מפצעיו בדרך אל בית החולים.

במסגרת גל שלושת הפיגועים, אתמול (שלישי), מוקדם יותר, ארע פיגוע ירי בעיר ירושלים. על פי המשטרה, דווח, כי מחבל פתח בירי לעבר שוטרים ברחוב סלאח א-דין.

השוטר נפצע באורח קשה. כוח משטרה ולוחמי מג”ב, רדפו אחר המחבל שביצע ירי לעברם וכתוצאה נפגע שוטר נוסף. הכוח הגיב בירי ובסופו של דבר נטרל את המחבל. בזירת הפיגוע, נתפס נשק מסוג “קרל גוסטב”.

קודם לכן, סמוך לשעה 16:30 בעיר פתח תקווה, נדקר גבר בחלק העליון של גופו לאחר שנכנס לחנות ברחוב ברון הירש. נמסר כי הנדקר, הצליח לברוח למחבל ויחד עם בעל החנות, הם רדפו אחריו עד שנטרלו אותו באמצעות אותה הסכין איתה בוצע הפיגוע. הנפגע בפיגוע פונה אל בית החולים כשהוא פצוע באורח בינוני. חקירת האירוע, עדיין נמשכת.

משטרת ישראל, אינה שוללת, כי ביקורו של סגן נשיא ארצות הברית, מר ג’ו ביידן, בארץ ישראל, עודד המחבלים הפלסטינים לבצע כמה שיותר פיגועים. אמש פרסם סגן נשיא ארצות הברית מר ג’ו ביידן, הודעה בעקבות הירצחו של האזרח האמריקני ביפו ובה נאמר; “אין שום הצדקה למעשי טרור כאלה”.

אולם במשטרה, מדגישים, כי אין קשר בין הפיגועים וכי מדובר במפגעים יחידים שפעלו על דעת עצמם וכי הדבר היחד השותף לכולם הינו, העובדה, כי כל המחבלים הם פלסטינים אשר שהו בשטחי ישראל שלא כחוק.

בתוך כך, בעקבות הפיגועים שאירעו אתמול, הודיעה משטרת ישראל, כלל כוחותיה, יתוגברו ברחבי הארץ – זאת נקבע בתום הערכת מצב שקיימו הערב מפכ״ל המשטרה והשר לביטחון הפנים ואנשי צה”ל והשב”כ.

גם ראש הממשלה מר בנימין נתניהו, כינס התייעצות ביטחונית בלשכתו עם שר הביטחון מר משה יעלון, השר לביטחון פנים מר גלעד ארדן, מפכ”ל המשטרה רנ”צ רוני אלשיך בעקבות הפיגועים.

ראש הממשלה מר נתניהו, כתב היום בפייסבוק שלו, כי; קיימתי אמש דיון ביטחוני בהשתתפות ראשי מערכת הביטחון שבו החלטנו להתחיל מיידית בסגירת פרצות ב’גדר עוטף ירושלים’ ובניית גדר באזור תרקומיא, לקדם חקיקת בזק להענשת מסיעים, מעסיקים ומלינים של שוהים בלתי חוקיים (שוחחתי על כך עם יו”ר ועדת הפנים של הכנסת, ח”כ דודי אמסלם, שנרתם למשימה), כמו כן, החלטנו לסגור ערוצי תקשורת שעוסקים בהסתה ולשלול היתרי עבודה ומסחר בהיקף רחב – זאת בנוסף לפעולות המתבצעות באופן קבוע של סגרים, כתרים, מעצרים ובדיקות על הצירים.

אנו מצדיעים לגבורת שוטרינו ולתושיית אזרחנו שהוכיחו פעם נוספת עמידה איתנה ונחושה מול המחבלים הפלסטינים שרצחו אתמול ביפו את טיילור פורס, אזרח אמריקאי שביקר בישראל. אני שולח תנחומים למשפחתו ומאחל רפואה שלמה לפצועים.

בנוסף אני מבקש לשבח את יונתן עזריהאב מ-יבנאל שפעל בגבורה והדף את המחבל שדקר אותו. נמשיך להילחם בטרור ונגבור עליו. סיכם ראש הממשלה.

המשטרה, מבקשת מכלל הציבור ברחבי המדינה להמשיך לגלות ערנות ולדווח אל מוקד החירום על כל אירוע חריג.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן