בטיחות גיהות ובריאות בתעסוקה נדל"ן

חבר כנסת גילאון: אדרוש הסברים על מגיפת תאונות העבודה בענף הבנייה

ח"כ אילן גילאון, חבר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות: "אדרוש משר הכלכלה (מר בנימין נתניהו) לתת הסברים בוועדת העבודה, על מגיפת תאונות העבודה בענף הבנייה" ◄ ח"כ גילאון (סיעת מרצ): "יש להגדיל באופן מיידי את מספר הפקחים, ולשפר את תנאיהם. אפשר וצריך למנוע את האסון הבא".
0
0
חבר כנסת גילאון: אדרוש הסברים על מגיפת תאונות העבודה בענף הבנייה
חכ אילן גילאון

חבר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות, העוסקת בחודשים האחרונים באינטנסיביות במציאת דרכים להתמודד עם מגיפת תאונות העבודה בענף הבנייה, ח”כ אילן גילאון, אמר היום (שלישי, ז’ באדר תשע”ו) בסיור פתע של ועדת העבודה, הרווחה והבריאות באתרי בנייה בעיר פתח תקווה, כי; “אדרוש משר הכלכלה (מר בנימין נתניהו) לתת הסברים בועדת העבודה, על מגיפת תאונות העבודה בענף הבנייה”.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

לדברי ח”כ אילן גילאון, חבר הועדה; “בחודש הקודם, ינואר, נהרגו באתרי הבנייה 7 פועלים. מספר דומה, נרשם בממוצע בכל חודש, ומקרים רבים של פציעות (באלפים!) בכלל לא מדווחים.

וזה קורה מסיבה פשוטה אחת; העדר אכיפה של תקנות הבטיחות באתרי הבנייה.

אבל אף אחד לא צריך להיות מופתע, כי איך אפשר לבצע אכיפה נכונה ויעילה כאשר רק פקח בנייה אחד מופקד על 700 (!) אתרי בנייה, כפי שעולה מדו״ח הממ״מ שהוכן לבקשתי…”.

ח”כ גילאון, מוסיף וקובל בדף הפייסבוק שלו, כי; “פקח אחד על 700 אתרי בנייה, פירושו שגם לו היה רוצה הפקח לבקר כל יום באתר אחר שבאחריותו, היה לוקח לו יותר משנתיים לעשות זאת.

לכך, מצטרפים גם תנאי ההעסקה הירודים של התפקיד (משכורת נמוכה, בלי רכב צמוד).

במצב הזה, כשחלילה קורית תאונה, עד שהפקח בנייה מגיע לזירה, האירוע כבר נגמר, הקבלן כבר “טייח”, העובד, כבר איננו”.

“כפי שהודעתי בישיבת המעקב האחרונה, בכוונתי לדרוש משר הכלכלה (זה עדיין נתניהו, זוכרים?), שמשרדו מופקד על הפקחים האלה, להגיע לוועדה, לתת הסברים ולהגדיל באופן מיידי את מספר הפקחים, ולשפר את תנאיהם.

אפשר וצריך למנוע את האסון הבא…”. כתב ח”כ גילאון חבר כנסת (סיעת מרצ) שבאופוזיציה.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן