הריון | לידה | תינוקות חדשות בריאות צרכנות

טופ טויס מותגים מחקים ברמות חריגות חומרים משבשי פעילות הורמונלית

מחקים שמשווקים בידי חברת טופ טויס מותגים בע"מ, אינם עומדים בהוראות התקן הרשמי ת"י 562 "בטיחות צעצועים" ונמצא חריגה בריכוז הפתלאטים במוצר זה עד פי 18 מהמותר ◄ הממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה; "יצרן שלא פועל בהתאם לאמור, חשוף להליכים מינהלים ופליליים, לרבות חקירה והגשת כתבי אישום".
0
0
טופ טויס מותגים בע"מ, משווקת מחקים עם רמות חריגות של חומרים שידועים כמשבשי פעילות הורמונלית
טופ טויס מותגים

חברת טופ טויס מותגים בע”מ, משווקת מחקים עם רמות חריגות של חומרים שידועים כמשבשי פעילות הורמונלית – כך הזהיר היום (שני, ט’ טבת תשע”ו) הממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה, איגור דוסקלוביץ’, את הציבור בכלל ואת ציבור ההורים לילדים בפרט, מפני שימוש ב’מחקים’ אלה אשר אינם עומדים בתקן הרשמי.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

עולה, כי בביקורת שערך הממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה, מר איגור דוסקלוביץ’, נמצא, כי ‘מחקים‘ שמשווקים בידי חברת טופ טויס מותגים בע”מ, אינם עומדים בהוראות התקן הרשמי ת”י 562בטיחות צעצועים” ונמצא חריגה בריכוז הפתלאטים (Phthalates) במוצר זה עד פי 18 מן המותר.

על פי מידע שנמסר מטעם משרד הבריאות, מתברר, כי פתלאטים רבים ידועים כחומרים משבשי פעילות הורמונאלית. החומר פתלאטים דומים במבנה להורמונים ומשפיעים על מנגנוני הוויסות של הורמונים בגוף אדם גם בריכוזים נמוכים.

במחקר שפורסם לפני שנתיים (נובמבר 2013) בעיתון היוקרתי JAMA Pediatrics, נמצא, כי הכימיקלים ’פתלאטים’ מעלים משמעותית גם את הסיכון ללידה מוקדמת ובמיוחד ל-לידה מוקדמת ספונטנית.

פתלאטים, מצויים בין השאר גם במוצרי; פלסטיק, צעצועים לילדים, אריזות של מוצרי טיפוח אישי, סבונים, מוצרי מזון, אריזות של תרופות, חומרי בניין מסוימים, צבעים, דבקים, מוצרי אלקטרוניקה ושקיות ניילון.

הם מוספים לפלסטיק על מנת לשפר את גמישות וחוזק הפלסטיק ולהאריך את משך חייו וכן לרכך PVC.

הממצא החריג, נמצא במסגרת בדיקות היבוא של המוצר בדגם; AOM-1250-A;B;C;D;E. על פי הוראות מינהל התקינה, אם יש זיהוי מלא של המוצר – יש להפסיק את השימוש בו מצד ציבור ההורים והילדים בפרט.

הממונה על התקינה, מר דוסקלוביץ’, הוסיף וציין, כי: “בהתאם ל’חוק התקנים’, מרגע קבלת ההודעה על הליקוי, חלה על היבואן חובה לאסוף את המוצר מכל הגורמים אליהם הוא הופץ, להפסיק את מכירתו ולעדכן את הגורמים המפיצים והמוכרים השונים, בדבר הליקוי.

חרף הצו המנהלי שניתן ליבואן טופ טויס מותגים בע”מ, המורה לו לאסוף את המוצר, הוא לא דיווח על ביצעו, וקיים חשש, כי לא ביצע אותו כלל. כמו כן, למרות בקשתנו, לא מסר היבואן את הפרטים היכן ובאיזה תקופה שווק המוצר”.

דוסקלוביץ’, הזהיר, כי; “יצרן שלא פועל בהתאם לאמור, חשוף להליכים מינהלים ופליליים, לרבות חקירה והגשת כתבי אישום. כאמור, במקרים כאלו, פועל הממונה על התקינה באופן מידי בכדי להפסיק את מכירת המוצר”.

למידע נוסף ולעיון ב-תקן ת”י 562 “בטיחות צעצועים” על כל חלקיו, ניתן לפנות אל מינהל התקינה בטל’; 02-6662995 או 03-7347500 וכן לעיין באתר באינטרנט של מינהל התקינה באתר משרד הכלכלה והתעשייה שכתובתו; www.economy.gov.il

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

1 Comment

  • בגלובוס שמשווק עלידי טופטויס, בשפה העברית לא מצויינת מדינת ישראל. במקומה יש הערה המסומנת 1. ובהסבר כתוב אזור ערבי!!!
    בושה וחרפה!
    מוצר: GLOBE גודל 10
    תוצרת סין
    סוכן: טופטויס מותגים בע”מ. רחוב התשעה 209 רמלה.

    בשנת השבעים למדינה …..

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן