חדרה נגישות כאן ישראל

חדרה עיר נגישה ראש העיר הורה להנגיש מבנה העירייה לבעלי מוגבלויות

0
0
 צבי גנדלמן ראש עיריית חדרה | ברקע: מערכת שמע | צילום: דוברות עיריית חדרה
צבי גנדלמן

האם חדרה הופכת לעיר נגישה לאנשים בעלי מוגבלויות? זאת נדע בעתיד. בינתיים, עושה העירייה והעומד בראשה מאמצים להוכיח את רצינות כוונותיהם והם עושים זאת כצפוי תחילה בביתם; עיריית חדרה משלימה בימים אלו את עבודות ההנגשה זאת בעקבות הנחיית ראש העיר מר צביקה גנדלמן להתאים את בניין עיריית חדרה בצורה מיטבית לאנשים עם מוגבלויות.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

לביצוע ההתאמות הנדרשות קדם סקר של יועץ הנגישות של העירייה, מר אלי רונקין מ”נגישות לכל“, אשר בדק את בניין העירייה ולפי תוצאותיו בוצעה התאמת הנגישות.

בין הפעולות שבוצעו; הנגשה פיזית של המבנה כולל שירותי נכים, התקנת רמפות, מאחזי יד, משטחי ופסי אזהרה, מכשירי עזר לשמיעה, מערכות שמע, מערכת אל תור, ריהוט, שילוט.

בנוסף הנגשה של השירות הניתן בעירייה, כולל הדרכות לכל מנהלי האגפים, גופי הסמך, ועובדי העירייה האמורים להעניק שירות מותאם לציבור.

לדברי רכזת הנגישות הרשותית הגב’ סיגל הרשקוביץ, בימים אלה מכשירים בכל קומה, עמדה נגישה לנוחות תושבים עם מוגבלויות, ובמחלקת הגבייה, יעמדו לרשותם שתי ’עמדות נגישות’ בנוסף ל’קופה נגישה’.

בנוסף במחלקת הגבייה תותקן מערכת אל תור הכוללת כריזה חזותית וקולית, וכן מכשיר הקורא תעודות שהונפקו על-ידי הביטוח הלאומי ומקדם ללא תור תושבים בעלי מוגבלות הנדרשים לשירות זה.

במחלקות הבניין, הותקנו מערכות שמע, עבור אנשים עם מגבלה שמיעתית. נמסר כי מערכות השמע, מוצבות בצורה בולטת ומאפשרות לשמוע את דברי נותן השירות ישירות אל מכשיר השמיעה ללא רעשי רקע.

גם המודיעין בכניסה לבניין עיריית חדרה, הוא מעתה מונגש והוצב בו ’מכשיר שמע’, בנוסף למערכת הכוונה קולית שהותקנה בכניסה לבניין עבור ’אנשים עם מגבלת ראייה’. מערכת ההכוונה הקולית (Step Hear)

מאפשרת מן ’מידע קולי’ לאנשים בהתאם למיקומם, לגבי מקום הימצאם, השירותים הניתנים במקום, והנחיות לאיזה כיוון עליו לפנות.

יועץ התקשורת של עיריית חדרה מר אבי מוססקו, מסר לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’ | סקירת חדשות ואירועים ב’רשויות מקומיות’ כי; “בעיריית חדרה שמים דגש רב על נושא הנגישות, ופועלים להנגשת המבנים והשטחים הציבוריים ברחבי העיר.

בהנחיית ראש העיר מר צביקה גנדלמן, התבצע בעיר סקר מקיף שבחן את נגישותם של מבני הציבור, ובמסגרתו נבדקו יותר מ-160 מבנים, ביניהם עשרות בתי ספר, מרחבים ציבוריים הכוללים אולמות ומגרשי ספורט, שוק, חניוני העירייה, בריכה עירונית וכדומה.

עשרות מבני ציבור וביניהם משרדי העירייה, תחנות לבריאות המשפחה, מועדוני נוער, מקוואות, ומרכזי יום לקשיש ובנוסף גני שעשועים, גינות ציבוריות, בתי עלמין ועוד, כדי לבצע בהם את פעולות ההתאמה הנחוצות להנגשתם.

על-פי ההגדרה בחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות התשנ”ח-1998, נגישות היא אפשרות הגעה למקום, תנועה והתמצאות בו, שימוש והנאה משירות, קבלת מידע הניתן או המופק במסגרת מקום או שירות או בקשר אליהם, שימוש במתקניהם והשתתפות בתוכניות ופעילויות המתקיימות בהם, והכל באופן שוויוני, מכובד, עצמאי ובטיחותי.

צוות הנגישות של עיריית חדרה, מוביל את יישום החוק על מנת לתת מענה הולם לצורכיהם של אנשים עם מוגבלויות, ובכך לאפשר להם לחיות חיים עצמאיים ומכבדים, תוך מיצוי מלוא יכולותיהם.

_______

*המידע הועבר באדיבות פורטל הנגישות לבעלי מוגבלויות ‘נגישות-נט’.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן