נגישות כאן ישראל

משרד הכלכלה מקים מרכז הכוון וליווי תעסוקתי לשילוב בעלי מוגבלות בשוק העבודה

0
0

הוכרז הזוכה במכרז להקמת מרכז הכוון וליווי תעסוקתי לשילוב אנשים עם מוגבלות בשוק העבודה ◄ פתיחת המרכז, תהווה שלב משמעותי בדרך ליישום יעדי הממשלה לשילוב אנשים עם מוגבלות בשוק העבודה ◄ מנהלת המטה לשילוב אנשים עם מוגבלות במשרד הכלכלה, הגב’ מאור; “להביא למיצוי הכלים הקיימים כיום לטובת שילוב אמיתי ומלא של אנשים עם מוגבלות בשוק העבודה הפתוח”.
משרד הכלכלה מקים מרכז הכוון וליווי תעסוקתי לשילוב בעלי מוגבלות בשוק העבודה
משרד הכלכלה מקים מרכז הכוון וליווי תעסוקתי לשילוב בעלי מוגבלות בשוק העבודה

עוד צעד בו מדינת ישראל מקדמת שילוב אנשים עם מוגבלות בשוק העבודה; ועדת המכרזים הבין משרדית הכוללת את משרד האוצר, משרד הכלכלה, משרד הרווחה, המוסד לביטוח לאומי ומשרד הבריאות, הכריזה שלשום (שלישי, ג’ בטבת תשע”ו) על זוכה במכרז להקמת מרכז הכוון וליווי תעסוקתי לשילוב אנשים עם מוגבלות בשוק העבודה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

ההצעה הזוכה היא של 3 חברות שותפות: “אשנב”, “מעוף משאבי אנוש” ו”של – פרויקטים שיקומיים”. המכרז, גובש ופורסם בעקבות החלטת ממשלה והמלצות ’ועדת לרון’ והוועדה לשינוי חברתי כלכלי (ועדת טרכטנברג).

המכרז, מהווה שלב ראשון של פריסת תכניות לשילוב אנשים עם מוגבלות בשוק העבודה בכל הארץ. הזוכה, תעסיק צוות מקצועי, בעל ניסיון בשילוב אנשים עם מוגבלות בתעסוקה.

המרכז, אשר צפוי לשרת במהלך שנתיים של פעילות כ- 3,000 משתתפים, ישמש כתובת אחת עבור אוכלוסייה המבקשת להשתלב ב’שוק העבודה’, ולהביא למיצוי הפוטנציאל התעסוקתי שלהם.

מנהלת המטה לשילוב אנשים עם מוגבלות במשרד הכלכלה, הגב’ דפנה מאור | צילום: דוברות משרד הכלכלה

השירות במרכז, יספק ליווי ותמיכה אינטנסיביים למשתתפי המרכז, כמו גם; כלים ייעודיים ומקצועיים בהתאם לצרכיהם הפרטניים. המרכז, יציע הכשרות ורכישת מיומנויות רלוונטיות לשוק העבודה, סיוע בחיפוש עבודה, השמה בעבודה ומעקב ותמיכה לאחר השתלבות במקום עבודה חדש.

האחריות על יישום התכנית מוטלת על המטה ל’שילוב אנשים עם מוגבלות’ ב-משרד הכלכלה בשיתוף פעולה עם גורמי הממשלה הרלוונטיים, הכוללים את אגף השיקום במוסד לביטוח לאומי, משרד הבריאות ומשרד הרווחה, תוך שמירה על רצף שירותים במשולב עם מרכזי התמיכה למעסיקים שמפעיל המטה בכל הארץ.

יו”ר ועדת המכרזים וסגן החשבת הכללית במשרד האוצר, מר נחמיה קינד, אמר אתמול, כי; “מדובר בצעד חשוב ביישום מדיניות הממשלה לעידוד התעסוקה ובפרט להגברת התעסוקה בקרב אנשים עם מוגבלויות”.

מנהלת ’המטה לשילוב אנשים עם מוגבלות ב-משרד הכלכלה’, הגב’ דפנה מאור, שבעת כניסתה לתפקיד לפני בדיוק שנתיים, כבר התבטאה בנושא; “אני מאמינה שכל אדם רוצה ויכול לעבוד. חובתנו כחברה הינה לסייע לאנשים עם מוגבלות למצוא את העבודה שהם יכולים לעשות ולהסיר את החסמים המונעים מהם לעשות כן, כל זאת מבלי להפחית מאחריותו של הפרט לדאוג לעצמו ולמשפחתו”.

שלשום (ג’) הוסיפה וסיכמה, הגב’ מאור, כי; “אני נרגשת מהאתגר המצפה שלנו שיאפשר לתת שירות למי שכל כך מצפה לו ולהביא למיצוי הכלים הקיימים כיום לטובת שילוב אמיתי ומלא של אנשים עם מוגבלות בשוק העבודה הפתוח”.

המטה לשילוב אנשים עם מוגבלות ב-משרד הכלכלה, פועל לשילוב מלא של אנשים עם מוגבלות בעבודה, הן כשכירים והן כעצמאים, תוך דגש על מיצוי יכולותיהם האישיות והעלאת רמת חייהם, שכר עבודתם ותנאי עבודתם.
_______

*המידע הועבר באדיבות פורטל הנגישות לבעלי מוגבלויות נגישות-נט

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן