חדשות כאן ישראל כנסת ישראל

איכות השלטון ליועץ המשפטי לממשלה: חקירה פלילית כנגד חכ אורן חזן

בבדיקה שערך מבקר המדינה, טען חה"כ חזן, כי לא היה מודע לחובתו זו לדווח גם על הוצאות שהוציאו בעבורו אחרים. יחד עם זאת, מציין מבקר המדינה, כי הוא אינו מקבל טענה זו. יתרה מכך, מבקר המדינה, בחר להדגיש את העובדה, כי הגשת תצהיר שאינו אמת, כדרך שעשה, לכאורה, חה"כ, היא עבירה פלילית על פי סעיף 239 לחוק העונשין הקובע אחריות פלילית לכל המוסר ביודעין תצהיר שקר, ואשר דינה הוא מאסר 3 שנים.
0
0
חבר כנסת אורן חזן ומבקר המדינה יוסף שפירא ברקע: לוגו: התנועה לאיכות השלטון
חבר כנסת חזן ומבקר המדינה שפירא

ח”כ אורן חזן, הולך ומסתבך. בעקבות דו”ח מבקר המדינה היום (רביעי, כ’ כסלו, תשע”ו) בעניין ביקורת החשבונות של המתמודדים בבחירות המקדימות במפלגות השונות על מועמדות מטעמן לתפקיד חבר הכנסת העשרים, פנתה התנועה לאיכות השלטון ליועמ”ש בקריאה לפתוח בחקירה פלילית כנגד ח”כ אורן חזן בחשד להגשת תצהיר שאינו אמת (לכאורה) אל מבקר המדינה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

על פי האמור בדו”ח, חה”כ אורן חזן, הגיש למבקר המדינה, תצהיר לפיו לא היו לו הכנסות והוצאות במסגרת מערכת הבחירות, למעט תשלום דמי רישום למפלגה בסך 7,000 ש”ח ששולמו מהונו האישי.

בדוח על תוצאות ביקורת החשבונות של המתמודדים בבחירות המקדימות (פריימריס) במפלגות השונות על מועמדות מטעמן לתפקיד חבר הכנסת העשרים, נאמר, כי חה”כ אורן חזן, נקנס ב-5,000 ₪. (יובהר שהקנס הוא פרופורציונאלי לגובה ההוצאה. משרד מבקר המדינה, מעריך שחה”כ חזן, הוציא כ-25,000 ₪).

יחד עם זאת, מציין המבקר, כי בבדיקה שערך המשרד, נמצא, כי לחה”כ חזן, היו הוצאות נוספות הכרוכות בניהול מערכת הבחירות עליהן לא דיווח למבקר ואשר בגינן לא ניתן היה לערוך ביקורת על חשבונות המועמד, לא ניתן היה לבחון את סך ההכנסות וההוצאות וחמור מכל; לא היה ניתן לבחון את מקורן וחוקיותן של התרומות שקיבל ששימשו למימון הוצאות הבחירות.

נמצא, כי למועמד היו הוצאות הכרוכות בניהול מערכת הבחירות עליהן לא דיווח למבקר המדינה. בהעדר דיווח, כאמור, לא ניתן היה לערוך ביקורת על חשבונות המועמד ולא ניתן היה לבחון את סך הכנסות והוצאות ואת מקורן וחוקיותן של התרומות שקיבל ששימשו למימון הוצאות הבחירות.

מתוך האמור בדוח, עולה, כי בבדיקה שערך המבקר טען חה”כ חזן, כי לא היה מודע לחובתו זו לדווח גם על הוצאות שהוציאו בעבורו אחרים. יחד עם זאת, מציין מבקר המדינה, כי הוא אינו מקבל טענה זו.

יתרה מכך, מבקר המדינה בחר להדגיש את העובדה, כי הגשת תצהיר שאינו אמת, כדרך שעשה, לכאורה, חה”כ, היא עבירה פלילית על פי סעיף 239 לחוק העונשין הקובע אחריות פלילית לכל המוסר ביודעין תצהיר שקר, ואשר דינה הוא מאסר שלוש שנים.

מעבר לחומרתה של עבירת מסירת תצהיר השקר בפני עצמה, הפסיקה הכירה בעבר בעבירה של מסירת תצהיר שקרי כעבירת מתן עדות שקר ואף קבע, כי באשר עבירה זאת נעשית על ידי נבחר ציבור, נושאת עמה עבירה זו קלון, כפי שהורשע ח”כ צחי הנגבי, בעבירה דומה.

יתרה מכך, עדות שקר זאת – ככל שאכן תוכח, נושאת חומרה יתרה בצידה לנוכח העובדה, כי הפרטים אשר הוסתרו ממבקר המדינה, מנעו ממנו לבצע ביקורתו כראוי ומנעו ממנו בין היתר לפקח על טיבן של התרומות שקיבל חה”כ חזן בבחירות המקדמות וכן לבחון את מקורן וחוקיותן של התרומות שקיבל ששימשו ל’מימון הוצאות הבחירות’.

חה”כ חזן, טען, כי לא היה מודע לחובה לדווח על הוצאות שהוציאו עבורו אחרים. טענתו לא נתקבלה על ידי המבקר.

רות מרגולין, דוברת התנועה למען איכות השלטון, הוסיפה ומסרה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; לאור פרסומי מבקר המדינה, היום, הודיעה התנועה, להיועץ המשפטי לממשלה, כי היא מבקשת לפתוח בחקירה פלילית כנגד ח”כ אורן חזן בחשד להגשת תצהיר שאינו אמת אל מבקר המדינה.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן