חקלאות אורגנית חקלאות ישראל צרכנות

משרד החקלאות משנה ומרחיב רישיונות הייבוא לעגבניות הפטורים ממכס

עם זאת, בכדי לא בכדי למנוע הצפה בשוק, המכסות יוגבלו עד 1,500 טון לשבוע. כבר היום החלו להיכנס מכולות מטורקיה. גם בימים הקרובים צפויות להגיע מכולות נוספות ? להערכת מומחי משרד החקלאות, תוך כשבועיים, יגיעו לשוק עגבניות, אשר נשתלו בארץ באוגוסט וצפויות להבשיל בימים הקרובים, כך שהגידול במחסור צפוי להתמתן. למרות זאת, המחסור בעגבניות מקומיות יימשך כאמור, עד תחילת דצמבר.
0
0
עגבנייה, משרד החקלאות משנה ומרחיב שיטת חלוקת רישיונות הייבוא לעגבניות הפטורים ממכס
עגבנייה

משרד החקלאות ופיתוח הכפר, הודיע היום (חמישי, כ”ה תשרי תשע”ו), כי הוא מרחיב את חלוקת רישיונות הייבוא לעגבניות הפטורים ממכס לכל מדינות העולם (בהתאם לחוק). עם זאת, בכדי לא לפגוע בחקלאים מחד, ולמנוע הצפה בשוק אשר “תרתיע” את היבואנים, מאידך, המכסות, יוגבלו עד 1,500 טון לשבוע זאת בהתאם לצורך. כבר היום הזה, החלו להיכנס מכולות מ-טורקיה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

לפי ויקיפדיה, ירק / פרי עַגְבָנִיָּה תרבותית (שם מדעי; Solanum lycopersicum, סוֹלַנוּם העגבנייה – על שם תת-הסוג אליו היא שייכת, אך כינוי זה אינו מדויק, מכיוון שישנם עוד מינים בתת-הסוג מלבד העגבנייה התרבותית) היא צמח ממשפחת הסולניים, צבעה הוא לרוב אדום, אם כי ישנם זנים; צהובים, לבנים,‏ ירוקים, כתומים ואף סגולים.

מבחינה בוטנית, העגבנייה מוגדרת כ-פרי אמיתי, מכיוון שהיא מכילה זרעים ומתפתחת מהשחלה. הגדרתה הקולינרית היא כירק, מכיוון שאינה נוטה למתיקות.

העגבנייה היא אחד הגידולים החשובים בחקלאות. בתחום; הקולינריה, פירות העגבנייה מסווגים כירקות, הנצרכות בכמויות גדולות ונאכלות טריות וכמרכיב בתבשילים רבים וכן בתעשיית שימורי רסק העגבניות. כאשר עגבניות ירוקות לפני הבשלתן נהוג להחמיץ.

העגבנייה, תורמת לבריאות. אמנם קיים בחלקי הצמח – בגבעולים ובעלים, רעל ה’סולנין’, אך אין הסולנין, נמצא בפירות עצמם.

דוברת של משרד החקלאות ופיתוח הכפר הגב’ דפנה יוריסטה, מסרה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’ | הסוקר חדשות ואירועים ב’רשויות מקומיות’ כי; היקף השיווק המקומי של עגבניות בישראל, עומד על כ-17,000 טון בחודש.

? משרד החקלאות אל משרד האוצר בבקשה למתן “ביטוח” ל’יבואנים’ למקרה שבו המחיר הסיטונאי בישראל

כמות היבול צפויה להיות פחותה מתקופות מקבילות בשנים עברו בהיקף של כ- 40% וזאת בשל ימים ולילות חמים בצורה קיצונית שפגעו ביבול, ובצירוף וירוס שפגע בצמחים החלשים (וירוס ToMV).

משרד החקלאות, מערכים, כי ’המחסור צפוי בעגבניות’ להמשך עד תחילת דצמבר. מומחי משרד החקלאות, ביקרו בחממות הגידול של העגבניות ובדקו את היקף הפגיעה ביבולן.

להערכת מומחי משרד החקלאות, תוך כשבועיים, יגיעו לשוק עגבניות, אשר נשתלו בארץ באוגוסט וצפויות להבשיל בימים הקרובים, כך שהגידול במחסור צפוי להתמתן. למרות זאת, המחסור בעגבניות מקומיות, יימשך, כאמור, עד תחילת דצמבר.

לפני חודש וטרום החגים, מבעוד מועד ומתוך הבנה, כי הייצור המקומי לא יספק את כלל הביקוש לעגבניות, פתח משרד החקלאות ופיתוח הכפר את השוק ל’ייבוא ללא מכס’ אך כמות העגבניות שנכנסה הייתה קטנה ולא מספקת.

לאור זאת, פנה משרד החקלאות אל משרד האוצר בבקשה לנקוט בשיטה שלא ננקטה עד כה, שהינה מתן “ביטוח” ל’יבואנים’ למקרה שבו המחיר הסיטונאי בישראל, ירד מיום ההזמנה בחו”ל ועד ליום שחרור הסחורה בישראל. כלומר; היבואן, יקבל את ההפרש, וזאת לאור עמדת היבואנים, כי לא יהיה כלכלי עבורם לייבא ללא רשת ביטחון.

משרד האוצר, ביקש לדחות ההפעלה של תמיכה זו, עד לאחר חג סוכות, אך טרם אישר את תקצובה וביצועה, כך שייבוא בהתאם לתמיכה זו, יהיה על המדף בנקודות המכירה לכל המוקדם רק בעוד כשבועיים, מכאן גם ההערכה כי מחיר העגבניות לא ירד דרמטית בשבועות הקרובים.

יצוין, כי הרחבת הייבוא לכלל מדינות העולם כפופה לאישור הגנת הצומח (אישור פיטוסניטרי), קרי מדינה הנקייה מנגעים או מחלות הפוגעים בתוצרת החקלאית.

מומחי משרד החקלאות, ממשיכים ומתעדכנים כל יומיים אחר הנעשה בחממות, בתוצרת במרכולים, ברשתות השיווק ובשווקי אירופה. היה וישתנו הנסיבות, יעודכן הציבור בכך.

ייבוא העגבניות ללא מכס’ נפתח במכסה שבועית, במטרה למנוע את הצפת השוק. מטרת הייבוא – לספק לצרכן הישראלי תוצרת חקלאית טרייה ולמלא את החוסר בשוק.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן