חדשות כאן ישראל כאן באר שבע

באר שבע בירת הסייבר: נחתם הסכם גג לבניית 20 אלף יחידות דיור

ראש הממשלה מר נתניהו; "אם אנחנו נוסיף 100 אלף איש עד 2019-2020, היעד - להשיג עוד 200 אלף איש לאחר-מכן, עד 2027 הוא ריאלי לחלוטין. זכרו, חצי מיליון איש לבאר-שבע תוך 12 שנה, נבדוק את זה, וזה יהיה. אני אמרתי פעם לאנשים; תשקיעו בבאר-שבע, תקנו בבאר-שבע, קנו דירה בבאר-שבע. מי שהקשיב לי - הרוויח...".
0
0
באר שבע מטרופולין ובירת הסייבר, חתמה על הסכם גג לבנייה של 20 אלף יחידות דיור
גלנט, נתניהו וכחלון

ראש הממשלה מר בנימין נתניהו, השתתף היום (יום שלישי | כ”ג תשרי התשע”ו) בטקס חתימת הסכם גג לבנייה ופיתוח של 20 אלף יחידות דיור בעיר באר שבע. באירוע השתתפו בין השאר שר האוצר מר משה כחלון, שר הבינוי מר יואב גלנט וראש עיריית באר שבע מר ראובן (רוביק) דנילוביץ. הסכם הגג הוא בהיקף של 1.5 מיליארד שקלים והוא יאפשר את שיווקן של כ-20,000 יחידות דיור. זהו הסכם הגג הגדול ביותר שנחתם עד עתה מול רשות מקומית והוא צפוי לחזק את באר שבע כמטרופולין ויקדם אותה כבירת הסייבר של ישראל ולענות לצרכי הדיור הצפויים, בין היתר, במסגרת מעבר צה”ל לנגב.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

במסגרת ההסכם תשווקנה כ-20 אלף יחידות דיור עד 2019, יושקעו בו כ-1.5 מיליארד ש”ח בתשתיות ובמבני ציבור בעיר. בנוסף, עיריית באר שבע, תקבל מימון מלא לשדרוג השדרה הראשית (רגר). עוד יושקעו תקציבים במימון האצטדיון ובשיקום העיר העתיקה.

נודע, כי הסכמי גג, מהווים “עסקת חבילה” שאותה מקבלת הרשות מממשלת ישראל על מנת לאפשר הקמת בתי ספר, מעונות יום, מוסדות ציבור ותשתיות שיאפשרו לשווק דירות שתוכננו תוך הסרת חסמים שישחררו אלפי יחידות דיור לשיווק.

במסגרת ההסכם שנחתם, המדינה, צפויה לספק את המקורות התקציביים לפיתוח השכונות החדשות והעירייה, תיטול על עצמה את כל מטלות הפיתוח. הסכם הגג החדש, מבטיח, כי מקורות המימון יעמדו לרשות העירייה בעת שיווק הקרקע.

ראש הממשלה מר בנימין נתניהו, אמר במעמד החתימה; “אדוני ראש העיר, כל פעם שאני מגיע לבאר-שבע, אני מתרגש מחדש. אני רואה את תנופת הפיתוח, קודם כל – אנחנו נוסעים בצירים המהירים כדי להגיע הנה, וזה תענוג. זה מזכיר לי ולבני דורי, כמוך, שר השיכון, ואנחנו זוכרים איך היינו מתגלגלים בכבישים, ופה אנחנו דוהרים. לא נותנים לי לצערי להגיע ברכבת כמו שהייתי רוצה, אבל שם דוהרים גם כן, ואני מברך על תנופת הפיתוח בהנהגתך פה, בתוך העיר”.

ראש הממשלה מר נתניהו, הוסיף ואמר; “אני רוצה להודות לחבריי, לשר האוצר מר משה כחלון שהתגייס לעניין, שהוא איש הצפון, הדרום והמרכז, והעזרה היא חשובה, שלו ושל שר הבינוי מר יואב גלנט וסגנו ג’קי לוי, כמובן לעדיאל שמרון, לאביגדור יצחקי ולאשל הרמוני.

◄זהו יום גדול לבאר-שבע, וזהו יום גדול לנגב, יום גדול למדינת ישראל.

החזון שלי הוא פשוט – באר-שבע עיר של חצי מיליון איש תוך 12 שנים. היום אנחנו עושים צעד עצום לקדם את החזון הזה, משום שאנחנו חותמים את הסכם הגג הגדול ביותר בתולדות המדינה.

ראש הממשלה, גילה, כי; “אנחנו הולכים לשווק 20 אלף יחידות דיור, זה תוספת של כמאה אלף איש עד 2019. הכסף לא ילך לקופת המדינה, הכסף ילך חזרה לתשתיות בבאר-שבע. הכסף, ילך לשדרוג תשתיות ברחוב רגר וכבישים אחרים, בשכונות חדשות, באצטדיון כדורגל, תזמין אותי בבקשה.

אלו דברים אדירים שמייצרים פה מציאות חדשה, ממשיכים את הפיתוח העצום, והפיתוח הזה כמובן יביא גם אנשים חדשים. אנחנו עושים את זה בכמה אמצעים, החזון הזה מתממש על כמה צירים. קודם כל, ציר אחד מרכזי, ואני אחזור על זה פעם נוספת, זה הפיכת באר-שבע ל’בירת סייבר עולמית’”.

מר נתניהו, הוסיף וציין, כי; “החברות הגדולות ביותר בעולם בתחום הזה מגיעות לבאר-שבע, מחוץ לארץ. שמתי לב לתופעה נוספת – החברות בתל-אביב ובהרצליה פותחות את המשרדים בבאר-שבע, זה אומר לכם משהו.

סייבר – דבר ראשון. דבר שני, צירי תחבורה מהירים – את זה אתם רואים. דבר שלישי, ולא פחות חשוב: צה”ל דרומה. היו פלונטרים, אני רוצה להודות למנכ”ל משרדי אלי גרונר, שפשוט עושה עבודה הרואית יחד עם המנכ”לים האחרים כדי להתיר את הפלונטרים האלה, וזה יביא לנו הרבה מאוד אנשים.

מר נתניהו, הביע את תקוותו; “בין 20 אלף יחידות הדיור האלה, אני רוצה לראות הרבה אנשי צה”ל, שירדו גם הם לבאר-שבע. כאשר צה”ל, יורד דרומה – מדינת ישראל יורדת דרומה, לבאר-שבע ולנגב.

וכמובן, בנוסף לזה, זה הפיתוח העצום והרב-גוני שמתבצע בתוך העיר הזאת. אני רוצה שתשימו לב למה שאנחנו עושים – אנחנו הופכים את באר-שבע לחוד החנית של הפיתוח של מדינת ישראל. אנחנו מזיזים את מרכז הכובד של המדינה לנגב”.

דיברו על זה במשך עשרות שנים, אנחנו מבצעים את זה הלכה למעשה עם התוכנית הרב-גונית הזאת שנותנת מענה לתעסוקה, לעסקים, למגורים, לתרבות, לצעירים ולכוחות חדשים, ואני חושב שכולם מרגישים את השוני הזה באווירה – מה שאנחנו עושים פה היום זה דבר אדיר.

אם אנחנו נוסיף 100 אלף איש עד 2019-2020, היעד – להשיג עוד 200 אלף איש לאחר-מכן, עד 2027 הוא ריאלי לחלוטין. זכרו, חצי מיליון איש לעיר באר-שבע, תוך 12 שנה, נבדוק את זה, וזה יהיה. אני אמרתי פעם לאנשים; תשקיעו בבאר-שבע, תקנו בעיר באר-שבע, קנו דירה בבאר-שבע.

מי שהקשיב לי – הרוויח. עכשיו, תקשיבו לי גם; חצי מיליון איש בבאר-שבע זה שינוי פניה של מדינת ישראל, שינוי הנגב, זה הזנקת כל הערים בנגב, זה פשוט שינוי היסטורי שאנחנו מתברכים בו והוא מקבל היום הזנקה אדירה.

אני שוב רוצה להודות לכל חבריי, שעשו כאן באמת עבודה בשיתוף פעולה נפלא, והדבר הזה ייתן את אותותיו מהר מאוד. ברכות לכם, ברכות לעיר באר-שבע, ברכות לנגב, ברכות למדינת ישראל”. סיכם ראש הממשלה מר בנימין נתניהו.

◄ שר האוצר כחלון: חתמנו על בניית 20 אלף יחידות דיור בעיר באר שבע

שר האוצר מר משה כחלון, אמר הערב; “רוב הדירות ישווקו במסגרת תכנית ’מחיר למשתכן’ כך שגם זוגות צעירים בדרום, יוכלו לרכוש דירה בהנחה משמעותית. בעבודה מאומצת, מנהל מקרקעי ישראל, ישווק השנה כ-25 אלף יחידות במחיר למשתכן, ועד סוף שנה הבאה סך של 60 אלף יחידות בכל הארץ. אלו דירות לכ-60 אלף זוגות צעירים בהנחה של כ-200 אלף שקלים.

הסכם הגג, שחתמנו עליו היום הוא הגדול והמשמעותי ביותר שנחתם עד כה. ההסכם הזה מגשים הלכה למעשה את מדיניות הממשלה לחיזוק ויישוב הנגב ו-באר שבע כבירתו.

מדינת ישראל לא יכולה להמשיך להישען רק על מטרופולין אחד במרכזה. האחריות שלנו היא לפתור את משבר הדיור ואנחנו מטפלים במשבר הזה במדיניות כוללת וחסרת פשרות בכדי שלילדים שלנו יהיה איפה לגור.

אנחנו מגדילים את היצע הדירות באופן משמעותי על ידי הסרת חסמים, שיווק אינטנסיבי של דירות וגם חתימת הסכמי גג, כמו זה שנחתם היום בבאר שבע. אנחנו לא נהסס ונמשיך להקצות את כל המשאבים הנדרשים לפתרון המשבר הזה, עד שנפתור אותו”. סיכם שר האוצר מר כחלון.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן