כנסת ישראל

ח״כ אילן גילאון: רשות השידור הפכה לספינה טובעת כשהמטביעים ראש הממשלה ושלוחיו

0
0

ח״כ גילאון, יו״ר סיעת מרצ; “לדחות את סגירתה המתוכננת של רשות השידור ובכך להבטיח שהשידור יימשך, ולתת זמן להגיע להסדרים עם העובדים, ולהביא להקמה מסודרת של רשות חדשה” ◄ השר אקוניס; “אם לא תושלם הכנתו של התיקון לחוק לקריאה שנייה ושלישית תיסגר רשות השידור בסוף החודש הבא ויפוטרו כל העובדים” ◄ ניסנקורן; “ההסתדרות, אינה מתנגדת לרפורמה…”.
ח״כ אילן גילאון: רשות השידור הפכה לספינה טובעת כשהמטביעים ראש הממשלה ושלוחיו
ח״כ אילן גילאון: רשות השידור הפכה לספינה טובעת כשהמטביעים ראש הממשלה ושלוחיו

ח״כ אילן גילאון, יו״ר סיעת מרצ, המשתתף הבוקר (יום ראשון, י״ד בֶּאֱלוּל, תשע״ה) בדיון החירום בכנסת של הוועדה המיוחדת להכנת התיקון לחוק השידור הציבורי, בשינויים המוצעים ל’חוק השידור הציבורי של רשות השידור’, התייחס להתפטרותו של עורכה הראשי של רשות השידור מר יונה ויזנטל ואמר, כי; ״רשות השידור, הפכה לספינה טובעת, כשהמטביעים הם ראש הממשלה ושלוחיו בממשלה הקודמת והנוכחית, והטובעים הם עובדי הרשות שהולכים להיזרק לרחוב ואזרחי ישראל שעתידים לקבל תחנת תעמולה במקום שידור ציבורי”.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

התפטרותו של ויזנטל, משקפת את עומק המשבר אליו נקלעה רשות השידור ואת הצורך הבהול בהפקעת האחריות עליה מידיהם של נתניהו ואקוניס”. ח״כ גילאון, הוסיף וקרא בישיבה לדחות את סגירתה המתוכננת של רשות השידור ובכך להבטיח שהשידור יימשך, ולתת זמן להגיע להסדרים עם העובדים, ולהביא להקמה מסודרת של רשות חדשה.

דובר ח״כ אילן גילאון, יו״ר סיעת מרצ בכנסת מר דרור מזרחי, מסר לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי יו״ר סיעת מרצ, ח”כ גילאון , קרא כי; “יש להסדיר את דרכי המימון ודרכי הפעולה של הרשות הקיימת עד שתפורק; מעבר למדיניות של תקציב 1/12 מיום כניסת החוק לתוקף”.

לאחר שנטען, כי שידורי ערוץ הכנסת מהוועדה הדנה ברשות השידור, נמנעו בשל התערבות גורמים מטעם הוועדה, התעקש חה״כ גילאון על הכנסת מצלמות הערוץ לדיון והעברתו בשידור ישיר. בקשתו נעתרה.

גילאון; ״הניסיון להשאיר את הדיון על עתידו של השידור הציבורי במחשכים, חושף את התנהלותה הבזויה של הממשלה לאורך כל הדרך. מדובר בלא פחות משערורייה שאנשים מטעם הוועדה ניסו לכאורה למנוע מ’ערוץ הכנסת’ להעביר שידור ישיר של הדיון. זוהי התערבות בוטה, המסמנת את הפוליטיזציה שנתניהו ואנשיו רוצים להכניס לשידור הציבורי”.

אופיר אָקוּנִיס השר במשרד ראש הממשלה, הממונה על רשות השידור ועל הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו וחבר הכנסת מטעם (סיעת ’הליכוד’), אמר בדיון החירום בכנסת בעניינה של רשות השידור, כי; “אם לא תושלם הכנתו של התיקון לחוק לקריאה שנייה ושלישית תיסגר רשות השידור בסוף החודש הבא ויפוטרו כל העובדים”.

הסעיף בתיקון לחוק אשר הורה על פיטוריהם של כל 1,500 עובדי רשות השידור, בוטל, אולם משרד האוצר, מתעקש בדרישתו על הסעיף המחייב קיצוץ של 10 מיליון שקל בהוצאות השכר של רשות בשידור מאוקטובר 2015. אשר משמעותה; פיטורים מיד של כמעט של 500 עובדים.

ייאמר מיד, כי הממשלה, החליטה להעביר את התיקון לחוק בקריאה שנייה ושלישית כבר השבוע ולכן הדיון היום (א’) בוועדה צפוי להיות מרתוני במטרה להגיע להצבעה שתאשר את נוסח התיקון.

הוועדה המיוחדת להכנת התיקון ל’חוק השידור הציבורי’, צפויה לסיים היום את הכנת הצעת החוק לקראת הבאתו למליאת הכנסת ביום רביעי. זאת לאחר שוועדת הכנסת תתכנס בתום הדיונים, לאשר את הקדמת הדיון במליאה.

◄ ניסנקורן; “ההסתדרות, אינה מתנגדת לרפורמה…”

יו”ר הוועדה בכנסת בעניינה של רשות השידור, ח”כ צחי הנגבי, הוציא במהלך הדיון את חבר הכנסת אראל מרגלית מסיעת “המחנה הציוני” בגלל קריאות ביניים. חה”כ מרגלית מתנועת “הצלחה” – התנועה הצרכנים לקידום חברה כלכלית הוגנת, עתרו אל בג”ץ נגד שר התקשורת, נגד היועץ המשפטי לממשלה ונגד יו”ר ועדת האיתור הכב’ שופט בדימוס עזרא קמא, בעתירה, ביקשו אנשי התנועה מבית המשפט להורות לממשלה להסביר מדוע לא ימנה מר נתניהו בלא דיחוי את חברי מועצת תאגיד השידור הציבורי על פי חובתו על פי חוק.

’הצלחה’ – התנועה הצרכנית לקידום חברה כלכלית הוגנת, היא עמותה רשומה בישראל, שנוסדה בידי קבוצת משפטנים בתחילת שנת 2008, דורשת היום לפרסם את הפרוטוקולים של ועדת האיתור שדנה במינוי חברי המועצה.

כן, מבקשים העותרים לקיים דיון דחוף בעתירה. זאת נוכח המהלכים המזורזים שנוקטת הממשלה לקידום תיקוני חקיקה ב’חוק השידור הציבורי’ וצעדים שנויים במחלוקת שאותם היא נוקטת בכל הנוגע ל’שידור הציבורי’ שמפעילה רשות השידור.

עובדי רשות השידור, זכו לתמיכה גם מ’וועד רשות שדות התעופה’ אשר הודיע על השבתת הטיסות למשך שעתיים מ־10:00 עד 12:00 הבוקר לאות הזדהות, בית הדין לעבודה, השבית את מעט את השמחה והורה הבוקר במקביל לדיוני הוועדה, על צמצום השביתה לחצי שעה בלבד – בין 11:30 ל-12:00.

יו”ר ההסתדרות מר אבי ניסנקורן, הפך ל”יקיר עובדי רשות השידור”, כשאיים שאם לא תושג הסכמה לגבי רשות השידור, יורחבו השיבושים במגזר הציבורי.

ניסנקורן; “ההסתדרות, אינה מתנגדת לרפורמה, אלא להתנהגות חד־צדדית כוחנית שמבוססת על הצבת עובדות בשטח. הצעת החוק עלולה להוביל לסגירת רשות השידור ולפגיעה אנושה ב’שידור הציבורי’ בישראל תוך יצירת נורמה של פיטורים בחקיקה. אני קורא למקבלי ההחלטות לפעול בדרך של הסכמות לטובת המשק והציבור”.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן