מבשרת ציון נדל"ן תחבורה | רכב | תעופה

מבשרת ציון: אושרה תוכנית רמ”י להקמת שכ’ מגורים בת 265 יח”ד

התכנית מציעה בצדה המזרחי של מבשרת ציון, הקמה של 265 יח"ד מתוכם 20% יח"ד קטנות עם חזית מסחרית, שטח של 2 דונם למבנים ומוסדות ציבור ו- 2.7 דונם שטח ציבורי פתוח ◄ מנהל אגף תכנון ברמ"י, רפי אלמליח; "אנו פועלים למיזוג שכונות שעד היום חולקו ע"י כביש מס’ 1. ע"י התוכנית המקודמת, ייווצר מוקד פעילות עירוני הכולל; מגורים, תעסוקה, מסחר, מרכז תחבורה וחניון חנה וסע".
0
0
רפי אלמליח מנהל אגף תכנון ברמ"י ברקע: מבשרת ציון
רפי אלמליח

תכנית רשות מקרקעי ישראל (רמ”י) להקמת שכונת מגורים ומרכז מסחרי ותחבורתי על שטחו המתפנה של מחלף הראל, הסמוך לעיר ירושלים, אושרה באחרונה ל-מתן תוקף ב’וועדה לתכניות לאומיות’ (תת”ל 16). התוכנית, מציעה להקים ב’מבשרת ציון’ מרכז שיחבר את ’מעוז ציון’ בדרום ו’מבשרת ירושלים’ בצפון, שהופרדו עד כה על ידי מחלף הראל וכביש 1.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

על פי תכנית שאושרה בוועדה לתכניות לאומיות (תת”ל 16) מתכוונת החברה הלאומית לדרכים לשנות באזור זה את תוואי כביש מס’ 1, להעבירו ב-מנהרה מתחת לשלוחת “הקסטל” וכן להקים מסוף תחבורתי לשרות תושבי מבשרת ציון והסביבה בתחום המיועד לצומת.

בעקבות העבודות ל’סלילת כביש 1 החדש’ יבוטל המחלף ועל השטח המתפנה של מבשרת ציון בעלת הצביון פרוורי-עירוני השוכנת על רכס בהרי ירושלים, יבנו שכונת מגורים ומרכז מסחרי ותחבורתי עם ’חניון חנה וסע’.

החניון, יאפשר התחברות ישירה לכביש 1, תוך מתן עדיפות ל-תחבורה הציבורית.

התכנית מציעה בצדה המזרחי הקמה של 265 יח”ד, מתוכם 20% יח”ד קטנות עם חזית מסחרית, שטח של 2 דונם למבנים ומוסדות ציבור ו- 2.7 דונם שטח ציבורי פתוח.

במסגרת התכנית יוקם “חניון חנה וסע” לכ-1,000 כלי רכב בחינם ו-חניון בתשלום לכ-500 כלי רכב ומעליו במפלס הרחוב שטח מסחרי בשטח של כ-6000 מ”ר עיקרי ומעליהם משרדים בשטח של 14,000 מ”ר עיקרי.

בניית החניון, תעודד ותמריץ את תושבי מבשרת והישובים בסביבה וגם נוסעים לירושלים מאזורים נוספים, להשתמש בשירותי התחבורה הציבורית ובכך להפחית את עומסי התנועה בכניסה לעיר ירושלים ובעיר עצמה.

רפי אלמליח, מנהל אגף תכנון ב-רשות מקרקעי ישראל, אמר היום (יום רביעי | ד’ אלול התשע”ה), כי; “במקביל לפעילות של תכנון שכונות חדשות ואזור תעסוקה מדרום ל-מעוז ציון, פועלת רשות מקרקעי ישראל למיזוג שכונות היישוב שעד היום חולקו ע”י כביש מס’ 1.

על ידי התוכנית המקודמת, ייווצר מוקד פעילות עירוני שכולל בתוכו; מגורים, תעסוקה, מסחר, מרכז תחבורה ו’חניון חנה וסע’”.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן