רפואה דחופה

הלל יפה: שני ילדים הובהלו לקבלת טיפול בעקבות טביעה

ד"ר עדי קליין, מנהלת מחלקת הילדים של המרכז הרפואי הלל יפה, חדרה, בחום הכבד, רבים הולכים לים ולבריכה, אך חייבים לנקוט במשנה זהירות, כדי למנוע אסון: "לרוב טביעה מתרחשת במהירות ובדממה ולא ישמעו בכי או קריאות מצוקה. לכן, יש להקפיד על השגחה מלאה ורצופה בפעוטות וילדים צעירים. חשוב לנקוט בכל אמצעי הזהירות וכמובן לרחוץ רק בחופים מוכרזים ובריכות בשעות פעילות שירותי ההצלה".
0
0
דר' עדי קליין, מנהלת מחלקת הילדים של המרכז הרפואי הלל יפה, חדרה
דר’ עדי קליין, מנהלת מחלקת הילדים של המרכז הרפואי הלל יפה, חדרה

במהלך סוף השבוע האחרון, הובהלו שני ילדים אל חדר מיון, של המרכז הרפואי ע”ש הלל יפה, בעיר חדרה, זאת לאחר שכמעט וטבעו. האחת – ילדה כבת 12 נמשתה מן המים בחוף חדרה, והשני – ילד בן 6 שידו נלכדה בפילטר הבריכה הביתית בעת השחייה וניצל הודות לתושיית אחיו והשכן מהבית הסמוך. שני הילדים, פונו לקבלת טיפול ב”הלל יפה”, הם מאושפזים במחלקת הילדים, וכעת מצבם מוגדר טוב.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

מ”מ דוברת המרכז הרפואי הלל יפה, חדרה, הגב’ דנה הירש-פדני, מסרה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’ | סקירת חדשות ואירועים ב’רשויות מקומיות’ כי; מקרה הראשון; נמשתה מהמים ילדה כבת 12 שבילתה עם משפחתה בחוף הים של חדרה. ניידת מד”א שהגיעה למקום יצבה את מצבה אך בהמשך חלה הידרדרות במצבה הנשימתי והיא אושפזה ביחידה לטיפול נמרץ כללי ב”הלל יפה-חדרה”.

בהמשך, התייצב מצבה, היא הועברה למחלקת הילדים וכעת מוגדר מצבה טוב והיא אף אמורה להשתחרר בימים הקרובים לביתה.

מקרה השני; ילד בן 6, אשר שחה ב’בריכה הפרטית’ באזור חדרה חולץ על ידי שכנו, לאחר שידו נתקעה בפילטר הבריכה. אחיו הגדול בן ה-8, הבחין במצוקת אחיו, ניסה לחלצו, וכשראה שאינו מצליח, רץ לבית השכן, בתושיה רבה, על מנת לבקש עזרה.

השכן, חילץ את הילד שחזר לנשום בכוחות עצמו. הילד, הועבר להמשך השגחה וטיפול במחלקת הילדים של “הלל יפה” ועתיד להשתחרר כבר היום לביתו.

ד”ר עדי קליין, מנהלת מחלקת הילדים של המרכז הרפואי הלל יפה, חדרה, מציינת, מבקשת ומזהירה את ההורים ואת ילדיהם לנקוט במשנה זהירות בעת בילוי בים או בבריכה; “יש לזכור, כי פעוטות עלולים לטבוע גם בגובה מים של 10 ס”מ. מכיוון שראשם של ילדים קטנים כבד ביחס למשקל גופם, הם עלולים להתהפך ביתר קלות.

טיפות המים אשר חודרות לדרכי האוויר גורמות לגירוי וחסימת מיתרי הקול ומכאן חסימת דרכי האוויר – חוסר כניסת חמצן לריאות, חוסר חמצן במוח, אבדן הכרה ואז הרפיית מיתרי הקול וחדירת המים אל הריאות. מספיקות דקות ספורות מתחת למים העלולות לגרום לנזק מוחי בלתי הפיך וכמובן למוות.

ד”ר קליין, מוסיפה; “לרוב ’טביעה’ מתרחשת במהירות ובדממה ולא ישמעו בכי או קריאות מצוקה. לכן, יש להקפיד על השגחה מלאה ורצופה בפעוטות וילדים צעירים. חשוב לנקוט בכל אמצעי הזהירות וכמובן לרחוץ רק ב’חופים מוכרזים’ ובריכות בשעות פעילות שירותי ההצלה.

▼ ההמלצות של ד”ר קליין במקרה והתרחשה טביעה;

● חשוב מאוד להיעזר בגורם מקצועי לשם חילוץ (מציל). רבים המקרים בהם פעולת החילוץ הסתיימה בטביעת המחלץ.

● עם הוצאת הנפגע מן המים יש לוודא סימני חיים, במידה ואין, יש להתחיל בפעולות החייאה ולהזעיק את מד”א ללא עיכוב.

● יש להמשיך את פעולת ההחייאה הכוללות הנשמה ועיסוי עד להגעת צוות רפואי.

● בכל מקרה של טביעה או כמעט טביעה, יש לפנות את הנפגע אל ביה”ח מאחר ויתכנו תופעות מאוחרות המסכנות את חייו.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן