כנסת ישראל

ח”כ אילן גילאון: הרפורמה ב’רשות השידור’ במטרה לגזור קופון פוליטי טרום בחירות

0
0

יו”ר סיעת מרצ, חה”כ אילן גילאון, הגיש את הצעת החוק לביטול ’הרפורמה ברשות השידור’ ובמקומו להחזיר את רשות השידור, שתשוקם בהתאם לרפורמות שנחתמו ומוסכמות על הנהלת הרשות הקודמת וכן על עובדיה; “כיום ברור לכל, כי החוק נכשל… על הרשות, להבטיח את העסקת עובדיה בצורה הוגנת ובהתאם לדיני העבודה בישראל. ’חוק השידור הציבורי’ במתכונתו זו, אינו עונה על מטרות אלה, ולכן עליו להתבטל”.
ח
ח”כ אילן גילאון: הרפורמה ב’רשות השידור’ במטרה לגזור קופון פוליטי טרום בחירות

יו”ר סיעת מרצ, חה”כ אילן גילאון, הגיש את הצעת החוק לביטול ’הרפורמה ברשות השידור’ לטענתו; “הרפורמה נולדה בחטא, תוך חקיקת בזק ושיתוק מוחלט של עבודת רשות השידור. כל החוטאים שהציתו את האורבות, בורחים עתה מהאש ומסרבים לסיים את שהתחילו. גם ארדן ולפיד, שדחוף היה להם לקדם את החוק ולרמוס ברגל גסה את השידור הציבורי, מסירים עתה את ידיהם מאחריות על השלכות”.

גילאון, אמר היום (יום רביעי, י״ב בְּאָב, תשע״ה), כי: “החוק ל’רפורמה ברשות השידור’ למעשה סימן את הפעם הראשונה בה מונה מפרק לרשות ציבורית בישראל, במטרה לגזור קופון פוליטי טרום בחירות. כיום ברור לכל, כי החוק נכשל. ביוני 2015 הנושא נדון בוועדת הכלכלה של הכנסת בה הוסכם באופן שאינו משתמע לשני פנים, כי אין דרך ליישום החוק כלשונו. בעת אישור ההארכה השנייה והסופית למועד תחילת החוק ולהקמת ’תאגיד השידור הציבורי החדש’, נאמר על-ידי מנכ”ל משרד התקשורת, כי אין שום יכולת להחיל את החוק הזה, מכיוון שקיימים בו פלונטרים המונעים את יישומו בשנה – שנה וחצי הקרובות. קיימות בחוק לקונות מאסיביות המונעות את הקמת התאגיד החדש, והוא חוטא למטרת החוק ולמטרת השידור הציבורי בישראל”.

ח”כ גילאון, הוסיף: “תפקיד ’השידור הציבורי’ הוא לספק שירותי תקשורת איכותיים ועצמאיים, בלתי תלויים במניעים פוליטיים של נבחרי הציבור או בגורמים מסחריים, לאזרחי ישראל, לצד יצירת איכות, אקטואליה, עיתונות חוקרת, טלוויזיה חינוכית, שידורי תרבות וספורט ועוד, לכלל אזרחי ישראל.

על רשות השידור, להבטיח את העסקת עובדיה בצורה הוגנת ובהתאם לדיני העבודה בישראל. ’חוק השידור הציבורי’ במתכונתו זו, אינו עונה על מטרות אלה, ולכן עליו להתבטל”.

דובר ויועץ פרלמנטרי לחה״כ אילן גילאון מר דרור מזרחי, הוסיף ומסר לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’ | סקירת חדשות ואירועים ב’רשויות מקומיות’ כי; ההצעה של ח”כ גילאון, מבקשת לבטל את החוק ובמקומו להחזיר את רשות השידור, שתשוקם בהתאם לרפורמות שנחתמו ומוסכמות על הנהלת הרשות הקודמת וכן על עובדיה; בהצעת חוק השידור הציבורי (תיקון –ביטול החוק), התשע”ה–2015, ביטול החוק, שיזמו חברי הכנסת; אילן גילאון, זהבה גלאון, מיכל רוזין ותמר זנדברג מסיעת מרצ, נאמר בדברי ההסבר, כי;

“חוק השידור הציבורי, התשע”ד–2014 (להלן – החוק) הוא חוק שקם בחטא, תוך חקיקת בזק ושיתוק מוחלט של עבודת רשות השידור. החוק, למעשה סימן את הפעם הראשונה בה מונה מפרק ל-רשות ציבורית בישראל, במטרה לגזור קופון פוליטי טרום בחירות.

כיום ברור לכל כי החוק נכשל. ביוני 2015 הנושא נדון ב-וועדת הכלכלה של הכנסת בה הוסכם באופן שאינו משתמע לשני פנים, כי אין דרך ליישום החוק כלשונו.

בעת אישור ההארכה השנייה והסופית למועד תחילת החוק ולהקמת תאגיד השידור הציבורי החדש נאמר על ידי מנכ”ל משרד התקשורת, כי אין שום יכולת להחיל את החוק הזה, מכיוון שקיימים בו פלונטרים המונעים את יישומו בשנה – שנה וחצי הקרובות. קיימות בחוק לקונות מאסיביות המונעות את הקמת התאגיד החדש, והוא חוטא למטרת החוק ולמטרת השידור הציבורי בישראל.

מוצע לבטל את החוק ובמקומו להחזיר את רשות השידור, שתשוקם בהתאם לרפורמות שנחתמו ומוסכמות על הנהלת הרשות הקודמת וכן על עובדיה.

תפקיד השידור הציבורי הוא לספק שירותי תקשורת איכותיים ועצמאיים, בלתי תלויים במניעים פוליטיים של נבחרי הציבור או בגורמים מסחריים, לאזרחי ישראל, לצד יצירת איכות, אקטואליה, עיתונות חוקרת, טלוויזיה חינוכית, שידורי תרבות וספורט ועוד, לכלל אזרחי ישראל. בנוסף, על הרשות להבטיח את העסקת עובדיה בצורה הוגנת ובהתאם לדיני העבודה בישראל. במתכונתו זו, חוק השידור הציבורי, אינו עונה על מטרות אלה, ולכן עליו להתבטל”.

ההצעה הוגשה ליו”ר הכנסת והסגנים והונחה על שולחן הכנסת ביום י”א ב-אב התשע”ה – 27.7.15.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן