נגישות כאן ישראל

נתניה, נכים הגישו תביעה ייצוגית נגד העירייה מפני שהעיר אינה נגישה

0
0

חמשת התובעים; מר יהודה דורון מהישוב בת חן, מר יוחאי דוק, הגב’ חיה קינן, מר ששון עוזר ומר מאיר זוארץ מהעיר נתניה, החמישה מביאים דוגמאות לכך, כי העיר ובעיקר מרכז העיר, אינם נגישים לנכים; יש רק תחנת אוטובוס אחת נגישה. שביל הגישה לבית המשפט נבנה בניגוד לתקנות ואינו מאפשר מעבר עגלת נכים. חניות הנכים במרכז העיר חסומות. פקחי העירייה רושמים דוחו”ת לרכבי נכים בניגוד לתקנות.
נתניה, נכים הגישו תביעה ייצוגית נגד העירייה מפני שהעיר אינה נגישה
נתניה, נכים הגישו תביעה ייצוגית נגד העירייה מפני שהעיר אינה נגישה

האזרחים הנכים ובעלי מוגבלויות בעיר נתניה, החליטו להרים את נס המהפכה נגד עיריית נתניה, באשמה או ליתר דיוק תביעה ואשמה ברורה; “נתניה, איננה עיר נגישה לאנשים עם מוגבלויות, כל הפעולות שאכן נעשות על ידי העירייה, ככל שנעשות, הנן מעט מידי, מאוחר מידי וללא עמידה בחוקים ובתקנות” – כך מאשימים וקובעים חמישה אזרחים נכים, המרותקים לכיסא גלגלים אשר הגישו אל בית המשפט המחוזי מרכז, תביעה נגד עיריית נתניה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

חמשת התובעים, הם; מר יהודה דורון מהישוב בת חן, מר יוחאי דוק, הגב’ חיה קינן, מר ששון עוזר ומר מאיר זוארץ מהעיר נתניה, החמישה מביאים דוגמאות לכך, כי העיר ובעיקר מרכז העיר, אינם נגישים ל-נכים. באמצעות בא כוחם עורך הדין טל לביא מהעיר תל אביב, מבקשים מביהמ”ש להכיר בתביעה כ’תביעה ייצוגית’ ודורשים פיצוי לכלל ’נכי נתניה’ ואלא הפוקדים את העיר בסכום של 37.5 מיליון שקלים ובנוסף לחייב את העירייה לתקן את הליקויים.

בכתב התביעה, מוצגים שישה נושאים שיש בהם; הפרת חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות, הפרת חוק חניית נכים, הפרת חוק הוראת הנגישות ופגיעה בכבוד האדם וחירותו.

עורך הדין טל לביא, מגולל בכתב התביעה, מספר התיק; 45477-07-15, כי בכל העיר, יש רק תחנת אוטובוס אחת נגישה. שביל הגישה אל בית המשפט נבנה בניגוד לתקנות ואינו מאפשר מעבר עגלת נכים. חניות הנכים במרכז העיר חסומות ו-פקחי העירייה רושמים דוחו”ת לרכבי נכים בניגוד לתקנות.

בנוגע ל’חניית נכים’ מצוין, כי במרכז העיר נתניה גם החניות המסומנות לנכים אינן מאפשרות חנייה לרכב נכים המשרת נכה מרותק לכיסא גלגלים, שכן אין די מקום לפתיחת המעלית שממנה עולה ויורד הנכה מהרכב. חלק מהחניות סומנו ליד עצים, לצד אחרות הוצבו עמודים ויש גם כאלה שסומנו באלכסון למדרכה לצד כלי רכב אחרים וברווח שקיים אין אפשרות להפעיל את המעלית.

גם בית המשפט בעיר נתניה, אינו נגיש לנכים. חניית הנכים ליד בית המשפט חסומה בעמוד ובפח אשפה, וגם אם הנכה כבר הצליח למצוא חנייה אחרת, השביל המוביל לבית המשפט בנוי בשיפוע מסוכן ובניגוד לתקן ואינו מאפשר לנכים המרותקים לכסא גלגלים להשתמש בו.

במקרה הזה, טוענים חמשת התובעים, יש אולי לבוא בטענה ל-הנהלת בתי המשפט, אך אין להתעלם מהעובדה, כי עיריית נתניה היא זו שהעניקה את ההיתר לבניין והיא זו שאמורה לאכוף את החוק.

גם נכים המבקשים להשתמש ב-תחבורה הציבורית בנתניה, נתקלים בקשיים רבים. מבדיקה שעשה עורך הדין לביא, יחד עם התובעים התברר, כי בכל העיר נתניה, ישנה רק תחנת אוטובוס אחת, אשר נגישה לנכים.

כיסא גלגלים בחוף הים אחרי חניכת המעלית שינתה עיריית נתניה את היתרים במגרש החנייה הקרוב לחוף הים | צילום: Dreamstime | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

התובעים מלינים גם נגד העובדה שעיריית נתניה מעניקה רישיונות לבעלי בתי הקפה במרכז העיר להציב שולחנות וכסאות על המדרכות בצורה כזו שאינה מאפשרת לנכים לעבור על המדרכות עם כסא גלגלים.

סעיף נוסף בכתב התביעה מתייחס ל-חוף הים נתניה, העירייה בנתה בחוף הים מעלית לשימוש הציבור, אבל אחרי חניכת המעלית שינתה את היתרי החנייה במגרש החנייה הקרוב לחוף.

במקור הכניסה עם רכב עד לחוף, הייתה אמורה להיות רק לנכים ול-רכבי הצלה, כיום רק חלק מהחנייה מוקצה לנכים ולמעשה הנכים נאלצים להחנות רחוק מהחוף ולהגיע אליו באמצעות המעלית.

לא רק שעיריית נתניה אינה פותרת את בעיית החנייה של הנכים, הרי שפקחי העירייה ממהרים לרשום דוחו”ת חנייה נגד ’רכבי נכים’ אשר נאלצים להחנות במרחק משפת המדרכה או באלכסון. הפקחים מתעלמים מהחוק, הקובע, כי נכים יכולים להחנות את רכבם במקומות אסורים לרכב רגיל ובתנאי שאינם מפריעים לתנועה.

▼ תגובת עיריית נתניה: התביעה הגיעה לידינו בסוף השבוע האחרון

תגובת האגף דוברות והסברה של עיריית נתניה דוברת העירייה באמצעות הגב’ שני ישראלי-פיקהולץ, שכתבה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’ | סקירת חדשות ואירועים ב’רשויות מקומיות’ כי; “מדובר בטענות מופרכות שכן העירייה, מובילה פרויקטים רבים בתחום ה’נגישות’ ופועלת ברגישות יתרה בכל הנוגע ל’הנגשת המרחב הציבורי’ ושיפור איכות החיים של אוכלוסיית ’בעלי המוגבלויות’.

לראיה, בעיר נתניה, הנגישות היא לא רק לחוף הים אלא ל-מים עצמם, כאשר למען מטרה זו, השקיעה העירייה למעלה ממיליון ש”ח בסלילת שביל גישה מיוחד אל תוך המים, וכן נרכשו על ידי העירייה למעלה מ-10 כסאות מיוחדים באמצעותם נכנסים הנכים לתוך המים עצמם.

דוברת העירייה הגב’ ישראלי-פיקהולץ, הוסיפה וציינה, כי התביעה הגיעה לידינו רק בסוף השבוע האחרון, תגובה מלאה תימסר לבית המשפט.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן