טור כלכלה

CofaceBdi: חשש לקריסה של עשרות ספקים קטנים במסגרת תוכנית ההבראה של מגה

0
0

חודש וחצי לפני ש’רשת מגה’ אמורה להצטייד לקראת תקופת החגים וחודשיים וחצי לפני הקניות לחג על ידי הצרכנים, כלומר; הרשת זקוקה בתקופה זו לאשראי גבוה בעשרות אחוזים מהספקים לעומת תקופה רגילה ולא, היא לא תהייה תחרותית בתקופת החגים, מה שיצור עוד משקולת על יכולתה להמשיך ולפעול בשוק הישראלי ◄ הרווחיות בענף נשחקה, ייתכן ונראה קריסות של שחקנים נוספים.
CofaceBdi: חשש לקריסה של עשרות ספקים קטנים במסגרת תוכנית ההבראה של מגה
CofaceBdi: חשש לקריסה של עשרות ספקים קטנים במסגרת תוכנית ההבראה של מגה

בעקבות הפנייה של חברת מגה קמעונאות אל בית המשפט אתמול (שני) בבקשה לתוכנית הבראה ופריסת חובות לספקים בסך 700 מיליון שקל בליווי בית המשפט, אשר קבע דיון בנושא למחר יום רביעי), מעריך אייל ינאי, מנכ”ל משותף בחברת המידע העסקי CofaceBdi (קופאס בידיאיי), כי קיים ספק גדול האם ’מגה’ תצליח להבריא את הרשת וחשש גדול עוד יותר לקריסה של עשרות ספקים קטנים גם במסגרת הסכם ההבראה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

לדברי ינאי מחברת חברת המידע העסקי CofaceBdi, ניהול סיכוני האשראי במשק הישראלי, ומספקת שירותי מידע עסקי ושיווק; “הנפילה של מגה קמעונות בע”מ בבעלות חברת ’אלון רבוע כחול’ רשת מרכולים המוכרת תחת המותג “מגה” (ובעבר; “קו אופ הריבוע הכחול”), לא מפתיעה לאור ההתפתחויות בענף בשנתיים האחרונות.

בעקבות המחאה החברתית רשתות ה’דיסקאונט’ הצליחו לשפר מאוד את מעמדם בשוק על חשבון הרשתות הגדולות. הם הגדילו את נתחי השוק שלהם בזמן שמגה, לא השכילה לעשות את השינויים הנדרשים בזמן ולכן’ נקלעה למצוּקה.

“יצוין, מוסיף ינאי, כי; “בכל הענף אנו עדים ל’שחיקה ברווחיות’ ולכן הכשל של מגה, אינו בהכרח סוף פסוק למה שקורה בענף ומלבד הספקים שעומדים להיפגע, ייתכן שנראה גם רשתות נוספות נקלעות למצוקה.

הפגיעה העיקרית עם זאת צפויה להיות ב’ספקים הקטנים’ וה’ספקים הבינוניים’. בעקבות קריסת רשת קלאב מרקט שהייתה שחקן שלישי בשוק בשנת 2005, נוצר “אפקט דומינו” שגרר קריסה של עשרות ספקים.

מגה היא כיום השחקן השני בגודלו בשוק וכשל של גוף כל כך מרכזי, ישפיע באופן משמעותי יותר ויגרור קריסה של עשרות ספקים”.

המנכ”ל משותף ב-CofaceBdi מר ינאי, אומר, כי הוא; “חושש ש’תוכנית ההבראה’ תכשל גם בגלל ה’עיתוי’. כבר היום ה’ספקים’ חוששים לתת אשראי ל’רשת מגה’ הסכם נושים עלול לגרום לחלקם להיקלע לקשיים כלכליים.

בעוד מנכ”ל מגה, מר רביב ברומאייר, מעריך, כי; “האתגר המרכזי כעת הוא להמשיך להפעיל את החנויות, כרגיל”, סבור מר ינאי, שיש לזכור, כי היום אנו נמצאים חודש וחצי לפני ש’רשת מגה’, אמורה להצטייד לקראת “תקופת החגים” וחודשיים וחצי לפני הקניות לחג על ידי הצרכנים, כלומר; מגה הרשת, זקוקה בתקופה זו ל’אשראי גבוה’ בעשרות אחוזים מהספקים לעומת תקופה רגילה ולא, היא לא תהייה תחרותית ב”תקופת החגים”, מה שיצור עוד משקולת על יכולתה להמשיך ולפעול בשוק הישראלי. סיכם ינאי, מנכ”ל משותף בחברת המידע העסקי CofaceBd, המעניקה מגוון שירותי המידע ככלי עזר רב עוצמה בניהול סיכוני אשראי ובקבלת החלטות יומיומיות למנכ”לים, מנהלי כספים ואשראי, חשבים, מנהלי שיווק, מנהלי רכש, יצואנים ויבואנים, בנקאים וחברות ביטוח אשראי בארץ ובעולם.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן