חקלאות אורגנית

חברת ביו-בי מקיבוץ שדה אליהו, עושה מזבוב פיל ו…כסף

0
0

עבודת הזבובים מאפשרת לחקלאים לצמצם את השימוש בחומרי הדברה רעילים, לשמור על הסביבה ועל בריאותם ולספק לצרכנים מוצר נקי יותר ◄ הסוכנות לאנרגיה אטומית תומכת בפרויקט עיקור הזבובים להדברה טבעית בחקלאות כחלק מעידוד שימוש בטכנולוגית גרעין שלא לצורכי מלחמה.
חברת ביו-בי מקיבוץ שדה אליהו, עושה מזבוב פיל ו...כסף
חברת ביו-בי מקיבוץ שדה אליהו, עושה מזבוב פיל ו…כסף

חברת ביו-בי מ-קיבוץ שדה אליהו, עושה מזבוב פיל ו…כסף, כך מתברר, לאחר שזכתה במכרז ענק של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית לאספקת 400 מיליון זבובים עקרים וזאת בעקבות הצלחת פרויקט דומה שנעשה בסתיו האחרון.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

חברת ביו-בי, עוסקת בפיתוח וגידול אויבים טבעיים בחקלאות, כגון, פרויקט ’ביו-פליי’ למאבק ב’זבוב הפירות’ הידוע גם כ”פריזבוב ים תיכוני” או “זבוב הים התיכון”, ובשמו המדעי; Ceratitis capitata, בשיטות ביולוגיות טבעיות המופעל בהצלחה ב-חקלאות הישראלית בסיוע וליווי של ’השירותים להגנת הצומח’ ב-משרד החקלאות ו’מועצת הצמחים’ ובמסגרתו מפוזרים פעמיים בשבוע עשרות מיליוני זבובים עקרים במטעים, פרדסים ו-שדות, בעיקר באזור חבל הבשור.

אופיר אבסלנדר, ממשרד “רוני חסיד – דוברות ויחסי ציבור”, מסר לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’ | סקירת חדשות ואירועים ב’רשויות מקומיות’ כי; בעקבות הזכייה במכרז הענק של ’הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית’ לאספקת מאות מיליוני זבובים עקרים ליבשת אירופה, יחלוק, מי שיטוס בחודשים הבאים לנופשון לחוף הים האדריאתי את המטוס, יחד עם מיליוני ’זבובים עקרים’ שיצאו לקרב ב’זבוב הפירות הים התיכוני’ ב-פרדסי מדינות הבלקן.

הזבובים יפוזרו לאורך מספר חודשים בשטחי הפרדסים שלאורך הגבול של קרואטיה ובוסניה וצפויים לגרום לדחיקת הזבובים המזיקים מהפרדסים וכך יסייעו לחקלאים באירופה להשלים עונת גידול מוצלחת.

גלמי הזבובים, גודלו ב’מעבדות ביו-בי’ ועברו תהליך מיוחד של עיקור במתקן הרדיואקטיבי של המפעל, הפועל בפיקוח של הועדה הישראלית לאנרגיה אטומית. הם יטוסו לחו”ל כשהם במצב של גלמים ויבקעו רק כשיגיעו ליעדם.

הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית תומכת בפרויקט במסגרת עידוד שימוש בטכנולוגית גרעין שלא למטרות מלחמה. חברת ביו-בי גברה במכרז על חברה מספרד שביצעה את הפרויקט בבלקן בעבר.

עבודת הזבובים מאפשרת לחקלאים לצמצם את השימוש ב’חומרי הדברה רעילים’, לשמור על הסביבה ועל בריאותם ולספק לצרכנים מוצר נקי יותר.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן