ספרים | סופרים | משוררים

ארגון פעמונים: איך לחסוך כמה מאות שקלים ברכישת ספרים

שורה של ירידים ואירועים מתקיימים במהלך שבוע הספר, ביניהם; ’שבוע הספר האלטרנטיבי’ ו-שבוע הספר התורני. השיטוט בין הדוכנים הוא חוויה נעימה לכל המשפחה. חובבי הספרות כבר לא חייבים להיפרד ממאות שקלים בשנה. ’ארגון פעמונים’, מספר על כל מה שרציתם לדעת על ’שבוע הספר העברי’ ועוד אפשרויות לקנייה חכמה ולחיסכון ברכישת ספרים.
0
0
 ארגון פעמונים: איך לחסוך כמה מאות שקלים ברכישת ספרים | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
ארגון פעמונים: איך לחסוך כמה מאות שקלים ברכישת ספרים | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

השבוע מצוין בישראל שבוע הספר 2015, (10 ימים), בשורה של ירידים ואירועים במרכזי הערים, יציגו הוצאות הספרים הישראליות ספרים אשר יצאו לאור במהלך השנה החולפת לצד ספרים משנים קודמות. כבכל שנה, גם השנה, יוצעו בשבוע זה, הנחות לרוכשים בירידים ובחנויות הספרים, והפיתויים יהיו רבים. לכן חשוב להיערך מראש כמו לכל קנייה. ארגון ’פעמונים’ מגלים אחריות ומזכירים, כי יש לדעת מה היכולות הכספיות שלנו ולהקדיש מחשבה למה חשוב לנו לקנות ועל מה אפשר לוותר.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

דוברת ארגון פעמונים, הגב’ רקפת וינטרוב, מסרה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’ | סקירת חדשות ואירועים ב’רשויות מקומיות’ כי; כדי להקל עליכם את המשימה הם גיבשו עבורכם כמה עצות, “כללי אצבע” אם תרצו, שישמשו אתכם ב”שבוע הספר”.

◄ “כללי אצבע” של “פעמונים” לקנייה חכמה ב-שבוע הספר;

● סדרי עדיפויות משפחתיים – לכל משפחה סדרי העדיפויות שלה בצריכת תרבות. לפני היציאה לשבוע הספר שאלו את עצמכם איזה מקום תופסת צריכת הספרים בסדר העדיפויות שלכם ותכננו את ההוצאה בהתאם.

● רשימת ספרים – הכינו רשימת ספרים שאותם אתם מתכננים לקנות. שימו לב, לעיתים אנחנו יודעים שקנייה של ספר יקר, כגון; אטלס או מילון, מתוכננת עוד כמה חודשים וכדאי להקדימה ולהיעזר בהנחות שמציע שבוע הספר.

● השוו מחירים – דוכני שבוע הספר בירידים הם דוכנים של הוצאות הספרים וייתכן שקיימים הפרשי מחירים בינם ובין חנויות הספרים.

● קנייה חכמה – גם בין הספרים עצמם תוכלו להבחין בהבדלי מחירים. למשל, ההנחות על הספרים החדשים שנמכרים במהלך שבוע הספר מגיעות לעד 20% ואילו ספרים שיצאו לפני למעלה משנה וחצי עשויים להימכר בהנחה גדולה יותר. הבדלי מחירים, קיימים גם בין ספרים ב-כריכה רכה לעומת ספרים ב-כריכה קשה, ולא אחת הסופרים המבוקשים והמוכרים יתומחרו במחירים גבוהים מהסופרים הצעירים והמוכרים פחות.

▼ קוראים אחרת

– לאוהבי המילה הכתובה, ישנן אפשרויות מגוונות לקריאה במחירים מוזלים ואף בחינם;

● יד שנייה – חנויות כאלה ישנן כמעט בכל עיר, ומאפשרות לחובבי הספרות לחסוך בהוצאות החודשיות ועדיין ליהנות מהבעלות על הספר. שההיצע לעתים לא גדול ועדכני דיו, המחירים זולים בהרבה מהמחירים בחנויות הספרים, ותלויים במצב הספר, בביקוש שלו ובנדירותו.

● “סיפור חוזר” דרך נוספת לרכוש ספרים משומשים בזול היא באמצעות מדפי המכירה שמפעילה “עמותת סיפור חוזר” בבתי קפה, משרדים, חדרי כושר, מספרות ועוד. הפרויקט מופעל כולו על ידי פגועי נפש ו-בעלי קשיים תעסוקתיים שהעמותה מעניקה להם כלים ואפשרויות להשתלבות מחודשת בשוק העבודה. כל הספרים, מתקבלים כתרומה ונמכרים בכ-20 ש”ח.

ספריות ציבוריות וספריות הממוקמות בגנים ובבתי הספר עשירות ב-כותרים חדשים וכאלה משנים עברו. עצם הביקור בספרייה, יוצר חוויה שלימה לכל המשפחה – השקט, המגוון הרב והאפשרות לשבת בנחת ולקרוא ספר לפני שמחליטים אם להשאיל אותו.

שבוע הספר העברי 2015, ילדים קוראים ספרים | צילום: Dollar Photo Club | עיבוד: שולי סונגו

● החלפת ספרים בין חברים הוא מנהג ישן שטומן בחובו יתרונות רבים; הוא חסכוני, שומר על איכות הסביבה ומקרב בין הילדים והמבוגרים הקוראים את אותו הספר בסבב. הרעיון הוא להחליט יחד איזה ספר רוצים לקרוא, לרכוש אותו עם עוד חברים ולקרוא בספר לפי תור.

● ספרים דיגיטליים הופכים יותר ויותר פופולריים עם פריחתם של הטלפונים החכמים, הטאבלטים ושאר אמצעי הקריאה החדשים. רשת האינטרנט, מציעה מגוון רחב של חנויות ספרים כדוגמת עברית ו-Booxilla שבהן ניתן למצוא ספרים במחירים מוזלים.

● פרויקט גוטנברג, על שמו של ממציא הדפוס, מציע למעלה מ-100,000 כותרים דיגיטליים מז’אנרים שונים, תוכלו למצוא בפרויקט תוכלו למצוא גם אלפי קלאסיקות אהובות ומוכרות כמו ’עלילותיהם של הקלברי פין ו’טום סוייר’ ויצירותיו של דוסטוייבסקי. הספרים מוצעים לקריאה ללא עלות ובתרגום למגוון שפות; אנגלית, הולנדית, צרפתית, איטלקית ופורטוגזית.

● פרויקט בן יהודה הישראלי, מציע ספרות עברית, כגון; יצירותיהם של טשרניחובסקי, אבן–גבירול ו-רבי נחמן מברסלב. יזמי הפרויקט, התחייבו, כי כל נכסי הספרות העברית שבאתר, יהיו לעולם ב-חינם לשימושם החופשי של הקוראים.

כאמור, שורה של ירידים ואירועים מתקיימים במהלך שבוע הספר, ביניהם; ’שבוע הספר האלטרנטיבי’ ו-שבוע הספר התורני. השיטוט בין הדוכנים הוא חוויה נעימה לכל המשפחה. זאת הזדמנות מצוינת להיחשף לעושר הספרותי בארץ, להיפגש עם הסופרים עצמם ואולי אף לזכות בהקדשה אישית מהם על גבי הספר.

והכי חשוב, אל תפסיקו לקרוא.

▼ ארגון פעמונים

לוגו של ארגון פעמונים

פעמונים, הוא ארגון חברתי ללא כוונת רווח (מלכ”ר), הפועל בקרב החברה האזרחית בכל רחבי הארץ. הארגון, נוסד בשנת 1997 ונרשם כעמותה בשנת 2002.

ארגון פעמונים שואף למציאות שבה המשפחות בישראל מנהלות חיים כלכליים מאוזנים ואחראיים בדרך ישרה, מציאות שתסייע לבניית חוסן כלכלי וחברתי.

פעמונים, חותר לשיתוף פעולה עם ארגונים נוספים ב-מגזר השלישי, כולל מוסדות וולונטריים וארגונים ללא כוונות רווח (מלכ”רים), ועם גופים במגזר הציבורי והעסקי.

לאתר “פעמונים”

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן