תיאטרון | הצגות

“דבר עברית!” – הצגה לילדים וסיור בחדר אליעזר בן יהודה שב’אקדמיה ללשון העברית’

0
0

במהלך הביקור, יראו הילדים את חדר העבודה של בן יהודה, ילמדו על הכרטיסיות המיוחדות שלו וישמעו מעט על עבודת האקדמיה ללשון ◄ “דבר עברית!” – הצגה + סיור, רביעי, כ”ג בסיוון, 10.6, ב-17:00 בבית האקדמיה ללשון עברית, גבעת רם, ירושלים. כרטיסים; ילד – 20 ₪, הורה מלווה – 10 ₪, ההצגה לילדים בכיתות; א’– ו’.

“דבר עברית!” – הצגה לילדים וסיור בחדר אליעזר בן יהודה שב’אקדמיה ללשון העברית’

לכבוד ’שבוע הספר וחודש הקריאה’ האקדמיה ללשון העברית, פונה לקהל הצעיר ומארחת במשכנה הצגה מקורית בשם; “דבר עברית!” של ’תיאטרון אורנה פורת לילדים ולנוער’. בהצגה הילדים, “פוגשים” את אליעזר בן-יהודה, מחיה השפה העברית, ומתוודעים לתהליך חידוש המילים.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

בתחילת ההצגה אליעזר בן-יהודה, קם אל יומו וחושב על כל הדברים שעליו לעשות; הוא צריך ללמד את כולם לאהוב את השפה העברית, הוא צריך לערוך את העיתון שלו ולכתוב בו מאמרים וכתבות, הוא צריך ללמד שיעורי עברית, להקים את ועד הלשון, להילחם על השפה, לתת דוגמה אישית, לדבר רק במילים עבריות, ואם חסרה מילה – להמציא אותה, ולבסוף הוא צריך לקבץ את כל המילים העתיקות והחדשות בספר אחד ולהכריז בגאווה; “מילון הלשון העברית הישנה והחדשה מן התנ”ך ועד ימינו”.

את ההצגה “דבר עברית!” כתבה וביימה שירילי דשא ואת בן יהודה מגלם השחקן עמיחי פרדו. ההצגה מגוללת את סיפורו המופלא של האיש שלחם על השפה ה’עברית’ ועשה ככל יכולתו, כדי שידברו בה ויאהבו אותה.

צילום הציור של אליעזר בן יהודה | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

משרד ייעוץ תקשורתי ויחסי ציבור של ורד ליון-ירושלמי, מסר לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; בסיום ההצגה, יקבלו הילדים הפתעה ולאחר מכן, יוזמנו לביקור מודרך בחדר העבודה של אליעזר בן-יהודה (כ”א בטבת תרי”ח, 7 בינואר 1858, לוז’קי, פלך וילנה, רוסיה – כ”ו בכסלו תרפ”ג, 16 בדצמבר 1922, ירושלים), הנחשב מחולל של החייאת הדיבור העברי בארץ ישראל בסוף המאה ה-19 ובתחילת המאה ה-20, והדמות המזוהה ביותר עם תהליך זה; מייסד ועד הלשון העברית, מייסד ועורך עיתון “הצבי” וכתב העת “השקפה”, ומחבר מילון בן-יהודה.

ביתו של בן-יהודה, שוכן ב’בית האקדמיה ללשון’. במהלך הביקור, יראו הילדים את חדר העבודה של בן יהודה, ילמדו על הכרטיסיות המיוחדות שלו וישמעו מעט על עבודת האקדמיה ללשון.

“דבר עברית!” – הצגה + סיור, יום רביעי, כ”ג בסיוון, 10.6, בשעה 17:00 בבית האקדמיה ללשון עברית, גבעת רם, ירושלים (טלפון; 6493555–02).

מחירי הכרטיסים; ילד – 20 ₪, הורה מלווה – 10 ₪, ההצגה מתאימה לילדים בכיתות; א’– ו’. כל הילדים, חייבים בהשגחת מבוגר מלווה.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן