עפולה

התנועה לאיכות השלטון, ביקשה להיות “ידיד בית המשפט” בעניינו של רו”ח שלום שלמה

0
0

במוקד העתירה של התנועה לאיכות השלטון, עומדת בקשתו של חבר האופוזיציה במועצת עיריית עפולה רו”ח שלום שלמה, המכהן חבר אופוזיציה של עיריית עפולה, להורות על בטלות החלטת המועצה להדיחו מועדות שונות במועצה.
התנועה לאיכות השלטון, ביקשה להיות
התנועה לאיכות השלטון, ביקשה להיות “ידיד בית המשפט” בעניינו של רו”ח שלום שלמה

התנועה לאיכות השלטון בישראל (ע”ר), הגישה אל בית המשפט המחוזי בנצרת, בקשה להצטרף להליך במעמד “ידיד בית המשפט” בעניינו של רו”ח שלום שלמה, חבר אופוזיציה של מועצת עיריית עפולה, אשר העז לטענתו לשואל יותר מדי שאלות בוועדות מועצת העירייה, התעקש על נהלים של מנהל תקין, תהה לגבי בזבוז כספי ציבור ואפילו העז להתנגד להחלטותיו של ראש העירייה מר יצחק מירון*.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

במוקד העתירה, עומדת בקשתו של חבר האופוזיציה במועצת עיריית עפולה רו”ח שלום שלמה, להורות על בטלות החלטת המועצה להדיחו מועדות שונות במועצה.

כזכור, ההחלטה להדיח את רו”ח שלמה מאותן ועדות התקבלה ביום 22.2.2015, ללא עילה של ממש ומבלי לקיים הליך שימוע כדין. רו”ח שלמה, פעל במהלך כהונתו לתיקון ליקויים בהתנהלותה של המועצה והעירייה, ובפרט ביחס להליכי מינויים המתנהלים ב’ועדת המכרזים’, בה הוא חבר.

בעתירה מעלה רו”ח שלמה שורת טענות כנגד ההחלטה להדיחו, בין היתר בדבר היותה חסרת יסוד ונעוצה בשיקולים זרים, נקמניים ולא עניינים, וכן היותה נובעת מהרצון למנוע ביקורת לגיטימית ואפקטיבית שלו כחבר אופוזיציה, להתנהלות לא תקינה של גופי המועצה.

דוברת התנועה לאיכות השלטון הגב’ רות מרגולין, מסרה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’ | סקירת חדשות ואירועים ב’רשויות מקומיות’ כי; התנועה תומכת בעמדתו של רו”ח שלמה ולכן מבקשת להצטרף להליך במעמד “ידידת בית משפט” ומבקשת להאיר היבטים חשובים הנוגעים לתפקידם של חברי אופוזיציה ברשויות מקומיות והאתגרים העומדים בפניהם בעוד הם משמשים “שומרי סף”, אשר מקיימים ביקורת אפקטיבית על התנהלות הרשות למניעת התנהלות בלתי תקינה. התנועה טוענת, לאור זאת, כי הכרח לספק להם הגנה בבתי המשפט, במקרים מהסוג דנן.

עמדת התנועה לאיכות השלטון, הינה, כי אף טענות העירייה ביחס להתנהלותו של רו”ח שלמה (טענות אשר לא הובהר הבסיס להן)אינן מבססות ומצדיקות הדחה מכלל הועדות בו הוא לוקח חלק. יתר על כן, גם אם הייתה ההדחה מועדת המכרזים מונחת על אדן מבוסס, לאור הפגמים המהותיים שנפלו בהליך ההדחה, גם הדחה זו פסוּלה.

פרסומת; תרומת כאן נעים | עיתון האינטרנט של כל המדינה | סקירת חדשות ואירועים ב’רשויות מקומיות’

כמו כן, טענת העירייה לפיה התנועה “בחרה” שלא לייצג את שלמה, מלמדת, כי מדובר בייצוג לא ראוי ולא מוצדק, הינה משוללת יסוד לחלוטין, וכי התנועה לאיכות השלטון, עומדת לצידו של רו”ח שלמה, ומאמינה, כי מן הדין ומן הצדק לקבל את עתירתו ולבטל את ההחלטה להדיחו מועדות המועצה לאלתר, תוך מתן מלוא תשומת הלב לטענות המהותיות אשר העלה שלמה ביחס להתנהלות אותן ועדות, בפרט ועדת המכרזים.

להשקפת התנועה לאיכות השלטון, ולאחר עיון בכתבי בית הדין, בתכתובת ובמסמכים הרלוונטיים להדחה, מצטייר בצורה ברורה, כי בבסיס ההחלטה שהתקבלה על ידי ראש העיר והעיר עומדים שיקולים פוליטיים-נקמניים, ולא שיקולי טובת הציבור ואמונו.

הדחתו של רו”ח שלמה, התבצעה בחטף, ללא בסיס עובדתי מספק, מבלי לאפשר לו למצות את זכות הטיעון ולהתגונן מפניה, ומבלי להבהיר את התמונה לא לשלמה עצמו ולא לחברי מועצת עיריית עפולה, כולם. זוהי אינה דרכה של מועצה מתפקדת, אשר ללא ספק עמדו לרשותה חלופות טובות יותר להתמודדות עם טענותיה כנגד חבר המועצה. לעמדתנו, נסיבות דברים אלו מצדיקות להורות על בטלות החלטת הדחתו של רו”ח שלום שלמה, חבר אופוזיציה של מועצת עיריית עפולה.

התנועה לאיכות השלטון, מדגישה, כי ישנה חשיבות רבה לכך שבמסגרת ההליך דנן ייתן בית המשפט דעתו גם לשיקולים האמורים, על חשיבות ההגנה על תפקוד חברי מועצה וחברי אופוזיציה בפרט כשומרי סף, ועל חשיבות תקינות הליך וזכות השימוע, אשר ראוי שיעמדו ברקע ההחלטה. לאור ניסיונה ומומחיותה של התנועה בסוגיות אלו – סבורה התנועה לאיכות השלטון בישראל, כי שמיעת עמדתה עשויה לתרום לדיון ולהכרעה שבסופו”.

*יצחק מירון, ראש עיריית עפולה, כיהן בתפקיד בין השנים; 2005-1998. נבחר לראשות העיר פעם נוספת בנובמבר 2013. ב-12 בינואר 2015, נעצר כחשוד בפרשת החשדות לשחיתות ב’מפלגת ישראל ביתנו, כאשר חוקרי יחידת להב 433 של משטרת ישראל’, פשטו על בניין עיריית עפולה ועיכבו לחקירה, מלבד ראש העיר, בכירים נוספים בחשד למעורבותם בפרשה.

בין העצוּרים הבולטים גם סגן ראש העיר ד”ר בוריס יודיס0, וכן רמי טייב, יו”ר סניף הליכוד בעפולה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן