כלבים

רשויות המקומיות הנאתכם מזיקוקים היא סבל לכלבכם

ארגון הרופאים הווטרינרים: לא כולם נהנים ממופעי הזיקוקים המסורתיים בערב יום העצמאות; הכלב שלך עובר פחד אינסטינקטיבי גדול ולבהלה רבה העלולה אף לסכן את חייו. ארגון הרופאים הווטרינרים ברשויות המקומיות, מגיש המלצות להקטנת הנזק ואף לא שולל לתת לכלבך טיפול מונע ע"י מאלפים מקצועיים ובמקרים קיצוניים שימוש בתרופות נגד חרדה.
0
0
דר' משה רפלוביץ’, יושב ראש ארגון הרופאים הווטרינרים ברשויות המקומיות
דר’ משה רפלוביץ’, יושב ראש ארגון הרופאים הווטרינרים ברשויות המקומיות

יו”ר ארגון הרופאים הווטרינרים ברשויות המקומיות, ד”ר משה רפלוביץ’, מזכיר לכולנו, כי; בערב חג עצמאות ה-67 למדינת ישראל, הבא עלינו לטובה, ההנאה והכיף שלנו בצפייה ב’זיקוקי די-נור’ היא גם הפחד והסבל של חיות המחמד שלנו ובעיקר של כלבים.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

ד”ר רפלוביץ’, מסביר, כי הרעשים שמשמיעים ה”זיקוקים”, גורמים ל’כלבים’ לפחד אינסטינקטיבי גדול והם מגיבים בלחץ ובהלה; “התגובה הנפוצה ביותר לשמיעת “זיקוקים”, שהפכה כבר לתופעה בערב יום העצמאות, היא עד כדי בריחת הכלב מבעליו.

ה”זיקוקים”, שהם מתקני נפץ המתפוצצים תוך הפצת אור רב בשלל צבעים ואפקטים, מטילים מורא כבד על הכלבים, אשר מתחילים לרוץ מבהלה, ולאחר זמן מה, כאשר הם נרגעים, הם מאבדים את הכיוון ולא יודעים היכן הם בדיוק נמצאים.

לעיתים, יש גם סוף טוב לסיפור וכעבור 4-5 ימים מוצאים הכלבים את דרכם חזרה הביתה. אך לא תמיד זה הוא המקרה, ולצערנו, ה’כלביות ברשויות המקומיות’ וכן אלו של האגודות והעמותות מתמלאות בתקופה זו בכלבים שלא רק עברו חוויה מבהילה, אלא אף איבדו את ביתם ואת משפחתם…”.

ד”ר רפלוביץ’, מוסיף ומבהיר, כי; “גם כלבים ממושמעים, שאינם נוהגים להתרחק מבעליהם, ואפילו כלבי שמירה, שחונכו בקשיחות, עלולים להיבהל מאד ולברוח וזאת משום שחוּש השמיעה של כלבים מפותח הרבה יותר מחוש השמיעה של בני האדם ולכן, הם שומעים כל דבר ב’עוצמה מוגברת’ עד מאד”.

יו”ר ארגון הרופאים הווטרינרים ברשויות המקומיות, ד”ר רפלוביץ’, מציג מספר המלצות כיצד למנוע מכם את כאב הלב מהיעלמות הכלב, ואיך לחסוך ממנו את אי הנעימות עקב ההיחשפות לרעש וטראומת הזיקוקים;

כאשר אתם יוצאים לאירוע שבו יהיה מפגן זיקוקים – השאירו את הכלב ב’בית’. סגרו היטב פתחי יציאה אפשריים, כגון; דלתות וחלונות זאת על מנת למנוע הימלטות הכלב וגם לבודד את הסביבה וליצור ככל הניתן, הגנה מפני רעש פיצוצי הזיקוקים. רצוי אף לסגור את הכלב בחדר אחד בבית על מנת להקנות לו ביטחון רב יותר.

השאירו את הטלוויזיה או הרדיו דלוּקים, כדי שיכסו על רעש הזיקוקים. אם כלבכם, נמצא בחצר – דאגו ש’שער החצר’ יהיה סגור! וכי הכלב קשור היטב ואין לו כל אפשרות בריחה.

אם אתם מוצאים את עצמכם אחרי הכל, עם הכלב בסביבת זיקוקים או רעשים קיצוניים – שבו לידו, הרגיעו אותו בליטופים ודיבור רך ופנקו אותו עם משהו טעים לאכול – זאת במטרה לקשר את החוויה הלא נעימה שכלבכם עובר, עם דברים חיוביים.

ד”ר רפלוביץ’, מציין, כי מי שידו משגת ’טיפול מונע’ ניתן לבצע מראש, ע”י מאלפים מקצועיים. במקרים קיצוניים ולפי המלצת ווטרינר מטפל, ייתכן ויהיה צורך גם בשימוש בתרופות נגד חרדה.

משרד אופיר שפיגל תקשורת וקשרי ממשל בע”מ, העוסק בייעוץ אסטרטגי, תקשורתי ותדמיתי עבור חברות וארגונים ציבוריים, מסר לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’ | סקירת חדשות ואירועים ב’רשויות מקומיות’ כי; בנוסף ’ארגון הרופאים הווטרינרים הרשותיים’ ממליץ, כי במידה ומצאתם כלב משוטט עם קולר, ולאחר ערב יום העצמאות, כמו בשנים קודמות, יהיו לא מעט כלבים שכאלה, דווחו לתחנה הווטרינרית העירונית, הקרובה.

כידוע בכל כלב בעל רישיון, מושתל שבב מתחת לעור ובו פרטים על בעלי הכלב. הרשות הווטרינרית, תדע לאתר את הבעלים והכלב יוחזר אל ביתו בשלום.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן