חתומים בלב ישראל לעולם ועד נזכור

רב-סרן בניה שראל; נפל ב”צוק איתן” ב-ה’ באב תשע”ד (1.8.2014)

בניה נפל בקרב בפאתי מורג במבצע "צוק איתן" ביום ה’ באב תשע"ד (1.8.2014). איתו נפלו סגן הדר גולדין וסמל ראשון ליאל גדעוני. בן עשרים ושבע בנפלו. הוא הובא למנוחות בבית העלמין בחברון. הותיר הורים, ארבע אחיות, שלושה אחים וארוסה.
0
0
רב-סרן בניה שראל; נפל בקרב בפאתי מורג במבצע
רב-סרן בניה שראל

רב-סרן בניה שראל; נפל בקרב בפאתי מורג במבצע “צוק איתן” ביום ה’ באב תשע”ד (1.8.2014) בן בניה נולד בכ“ט באב תשמ“ז, 24 באוגוסט 1987, ערב האינתיפאדה הראשונה, לאביו שלום הוא מהנדס בניין, ולאמו מיכל מורה באולפנה ומאמנת אישית וזוגית. בניה היה הרביעי בין שמונת ילדי המשפחה – יעל, יאיר, חיה, טליה, רחלי, דוד ויצחק בניה למד בישיבת ‘מקור חיים‘ בכפר־עציון, ביום 5.1.2006 התגייס בניה לצה”ל. הוא שירת בחטיבת גבעתי כלוחם וכקצין, סיים את שירות החובה והמשיך לשירות קבע ביחידה.

את המסלול הצבאי שלו החל בניה, בינואר 2006, בקורס טיס. יחד עם רועי ינובסקי, שהפך שם לחברו הקרוב. בהמשך הודח בניה, מקורס הטיס, יחד עם חבריו ינובסקי ויונתן וקנין, אשר הגיעו לפלס“ר גבעתי, ואילו בניה הלך לשייטת, שם שירת במשך שנה וחודשיים.

גם שם, במסע לאורך חופי הארץ, בניה טען שהמפקד מתנכל לו ולאחר דין ודברים בניה עזב את המסע באמצע, ועקב זאת לא המשיך בשייטת. המפקד מהשייטת הציב אותו לתפקיד בפלס“ר גבעתי“.

בניה הגיע לפלס“ר באמצע שנת 2007, שם כבר חיכו לו חבריו ינובסקי ו-וקנין.

בניה גר בתל אביב עם ארוסתו, גל. בחודש יוני 2014 התגבר ירי רקטות מרצועת עזה לישראל, ובעקבות כך יצאה ישראל למבצע “צוק איתן” נגד החמאס באזור עזה. המבצע החל ב-8.7.2014 בהפצצות מהאוויר, וכעבור תשעה ימים החלה כניסה קרקעית של יחידות צבא לרצועת עזה לטפל במוקדי הירי ובמנהרות הטרור, משימות שבוצעו עד תום המבצע בסוף חודש אוגוסט.

חבריו מספרים בגעגוע, על החיוך הנצחי, שתמיד היה נסוך על פניו, זרימת אדרנלין אדירה שבאה לידי ביטוי לא רק בשדה הקרב אלא גם במצנחי רחיפה ובאופנועי שטח, קצין עם נוכחות חזקה במיוחד, בעל אומץ יוצא דופן אשר בכל קרב חתר למגע. “בכל המסעות הכי קשים, כשכולנו היינו גמורים, בניה הוכיח שילוב של יכולות פיזיות וכוח רצון. הוא היה גבוה, רחב כתפיים, כף ידו גדולה ואצבעותיו מביעות עוצמה, שנון, ציני, חריף,בעל חוכמת חיים ויכולת להבין אנשים וסיטואציות.

עוד סיפרו חבריו על האיש המיוחד אשר דאג לעזרה ואף לסיוע כספי שהעניק לחיילים שנזקקו לזאת, חבר ומפקד שפיו ולבו שווים, שעקרונותיו עמדו מעל לכול, ובעיקר מעל לטובתו האישית.

אביו, שלום שראל אמר; “בניה ידע שהוא הולך למות“, “ביום האחרון של השבעה אחד החברים סיפר לנו שבניה אמר לו: ‘אני מבקש ממך שאם יקרה לי משהו, תגיד לאבא שלי שידעתי‘. כשבניה נהרג חשבתי בהתחלה שאולי אחרי ימי לחימה רצופים המתח מתרופף, ואז אתה פחות זהיר. אבל כשהחבר סיפר לי את זה, הבנתי שקרה דבר הפוך: בניה יצא למשימה הזו בדריכות עליונה, של אדם שיודע שהולך לקרות משהו. אותי זה מנחם, כי הוא מבחינתו עשה את הדברים בצורה הכי טובה“.

בניה נפל בקרב בפאתי מורג במבצע “צוק איתן” ביום ה’ באב תשע”ד (1.8.2014). איתו נפלו סגן הדר גולדין וסמל ראשון ליאל גדעוני.

בהספד שנשא על קברו סגן־אלוף יהודה, אמר עליו; מפקד גדול, אך פקוד לא פשוט “לא קל לפקד על בניה. יש לו דרך משלו. בניה אחי, איש של אמת, סוער וגועש, אוהב אדם ואוהב הארץ, אדם של קצוות. ימיך בצבא לא קלים היו. איש של אמת שהופך כל אבן, לא נותן מקום לבינוניות, אך בכל מקום שבו דרכת הטבעת את חותמך. הגעת לכל תפקיד עם כל אישיותך. בניה, אבי הפלוגה המסייעת, מפקד הסיירת. בניה הבן של הרב שלום, בניה של גלי, בניה של חברון, בניה של רשפון. מי מאמין שנדבר על בניה שהיה?“

בניה היה בן עשרים ושבע בנפלו. הוא הובא למנוחות בבית העלמין בחברון. הותיר הורים, ארבע אחיות, שלושה אחים וארוסה. אחרי נפילתו בניה הועלה לדרגת רב-סרן.

סיפורו של רב-סרן בניה שראל הי”ד לקוח מאתר “יזכור”

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן