ספורט ישראל

נבחרת ישראל בהתעמלות אומנותית, זכתה בזהב בתחרות הגרנד פרי היוקרתית בצרפת

0
0

בנות נבחרת ישראל בהתעמלות אומנותית, הרשימו בתחרות הגרנד פרי היוקרתית בצרפת. מדלית ארד ושלושה גמרים למתעמלת האמנותית נטע ריבקין, מדליית כסף למתעמלת האמנותית לינוי אשרם ◄ כל מה שרצית לדעת על התעמלות אמנותית ולא העזת לשאול.
נבחרת ישראל בהתעמלות אומנותית, זכתה בזהב בתחרות הגרנד פרי היוקרתית בצרפת
נבחרת ישראל בהתעמלות אומנותית, זכתה בזהב בתחרות הגרנד פרי היוקרתית בצרפת

נבחרת ישראל (בנות) בהתעמלות אומנותית, הרשימה והדהימה, כאשר השיגה ניקוד של 17.467 בתרגיל המשולב ו-16.433 בסרטים ובעקבות כך, זכתה אמש (מוצ”ש, א’ ניסן התשע”ה) ב’מדליית זהב’ בתחרות הקבוצתית ב’גרנד פרי’ היוקרתי ב- Bayou, צרפת.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

לפני כן, הייתה זו נטע ריבקין, המתעמלת האומנותית הבכירה של ישראל, שזכתה ב’מדליית ארד’ בקרב רב, ובנוסף העפילה ללא פחות משלושה גמרים, שייערכו היום (ראשון); ב”כדור”, “חישוק” ו”אלות”.

ריבקין, השיגה בסך הכל 70.250 נקודות, כאשר ב”כדוּר” וב”חישוּק” היא זכתה ב-18.000 נקודות ואילו ב”אלות” זכתה ב-18.050. ב”סרט”, אגב, היא קיבלה רק 16.200 נקודות.

המתעמלת האומנותית טורי פילנובסקי, סיימה את התחרות במקום החמישי.

מתעמלת אומנותית נוספת שבלטה אמש היא לינוי אשרם הצעירה, שזכתה ב’מדליית כסף’ בקרב רב בתחרות בעיר קאלֶה (צרפתית; Calais) שבצפון צרפת.

הניקוד של אשרם; “כדור” – 16.4 נקודות. “חישוק” – 16.35 נקודות. “אלות” – 15.85 נקודות. “סרט” – 15.150 נקודות.

אין ספק, כי מדובר בהישג מדהים של נבחרת ישראל (בנות) באחת התחרויות הנחשבות ביותר בסבב התחרות של ההתעמלות האומנותית ב’גרנד פרי’ היוקרתי ב- Bayou, צרפת.

◄ התעמלות אמנותית

התעמלות אמנותית היא תת-ענף במסגרת ענף ההתעמלות, שבו המתחרות (נשים בלבד) מבצעות תרגילים המשלבים תנועות בלט, אקרובטיקה ומחול עם מכשירי יד; חישוק, אלות, חבל, סרט או כדור. התרגילים מתבצעים בליווי מוזיקה, על מזרן מרובע – כמו זה שמשמש לתרגילי קרקע בהתעמלות מכשירים. לכל מכשיר, ישנם קריטריונים מסוימים לביצוע האלמנטים הדרושים בתרגיל.

האלמנטים המשולבים בתרגילים הם לרוב קפיצות המשלבות גמישות, סיבובים הדורשים שיווי משקל והתרכזות בנקודה אחת, איזונים שונים, מיומנויות האקרובטיקה המשלבים כוח שריר וגמישות רבה, מיומנויות הבלט הדורשות תנועת גוף נכונה, ועוד.

בנוסף לכך דרוש חוש קצב ודיוק רב בביצוע האלמנטים. גם עבודת המכשירים היא חלק בלתי נפרד מהתרגיל. לכל אלמנט יש כמות נקודות שהמתעמלת מקבלת אם וביצעה את האלמנט נקי (ללא כל טעות). אם ביצעה זאת באופן חלקי היא תקבל כמות מועטה של נקודות ואם לא ביצעה אותו נכון כלל לא תקבל את הנקודות.

המתעמלת האומנותית לינוי אשרם עם הישג מצוין בתחרות היוקרתית בצרפת

את הנקודות מעניקים השופטים לפי קריטריונים אחדים;

● ביצוע כוריאוגרפי – דיוק בביצוע האלמנטים כמו ביצוע הסיבובים במלואם והאיזונים, תפיסת המכשירים וכו’, ביצוע התנועה והמחול – עבודת מכשיר, תנועת גוף מדויקת וכו’.

▼ בהתעמלות אמנותית, יש שני סוגי תרגילים;

● תרגילים אישיים, שבהם המתעמלת מבצעת את התרגיל האישי שלה עם מכשיר כלשהו לבד.

● תרגילים קבוצתיים – תרגילים בהם משתתפות 4-12 מתעמלות שמבצעות תרגיל משותף. תרגילים קבוצתיים אלה דורשים שיתוף פעולה מלא בין המתעמלות וכל טעות קטנה של אחת המתעמלות עלולה להוריד את הניקוד לקבוצה. תרגילים אלה גם מעניינים מאוד משום שבהם המתעמלות “מתמסרות” עם המכשירים אחת עם החבל, לכרוך אותו סביב הגוף וכדומה. החבל עשוי מקנבוס או חומר סינתטי דומה. אסור השימוש בחבל בעל ידיות.

● סרט; “נחשים”, ספירלות, זריקות ותפיסות, שמניות מעגלים, כריכה סביב הגוף ועוד. בדרגת הג’וניור אורכו המינימלי של הסרט 5 מ’. בדרגת הסניור 6 מ’ ובדרגת ילדות 4 מ’. עובי הסרט 4-6 ס”מ ומשקלו 35 גרם. המקל כולל החיבור לסרט הוא באורך 50-60 ס”מ. בסרטן עשוי מבד סאטן או מחומר סינתטי.

● אלות; זריקות ותפיסות, סיבובים, רקיעות, שמיניות ועוד. האלות עשויות עץ או חומר סינתטי, באורך של 40-50 ס”מ ובמשקל מינימלי של 150 גרם לכל אלה. לדרגת ילדות בין 25-50 ס”מ ומשקל מינימום של 75 גרם לאלה.

● כדור; גלגול, זריקות ותפיסות, גלים על הגוף, הקפצות ועוד. הכדור עשוי מגומי, או גומי סינתטי, משקלו 400 גרם, ולילדות 200 גרם. הקוטר 14-20 ס”מ לילדות, ו-18-20 ס”מ לשאר הרמות.

● חישוק; זריקות ותפיסות, גלגול על הגוף, גלגול על הרצפה (בומרנג) הקפצות על הגוף ועוד. גודל החישוק מותאם לגובה המתעמלת. לרוב עוטפים את החישוק בעטיפות צבעוניות ומקושטות.

● המשטח; המתעמלות מתחרות על שטיח בגודל 13X13. כל יציאה מהמשטח או נפילת מכשיר מחוץ למשטח, מורידה נקוד מהציון הכללי של התרגיל. המשטח מאפשר למתעמלות לבצע גלגולים ותרגילי אקרובטיקה מורכבים.

● המוזיקה; משך המוזיקה בתרגיל אישי הוא מקסימום 90 שניות, ואילו בקבוצתי אורכה המקסימלי הוא 150 שניות. מאז 2012 המוזיקה יכולה להיות קטע אינסטרומנטלי, ווקלי או מוזיקה משולבת מילים‏.

● הלבוש; בעבר התחרו המתעמלות בבגדי גוף פשוטים, או לבושות באוברולים צמודים. היום החוקה מאפשרת למתעמלות ללבוש גם בגד גוף עם חצאית קצרה. אין הגבלה על צבע הבגד, אך הוא חייב להיות צמוד. בדרך כלל הבגדים מלאי צבעים ומסוגננים. רצוי שהבגד יהיה מותאם לאופי התרגיל, המוזיקה והמכשיר אתו המתעמלת מבצעת את התרגיל. בגדי הגוף מעוצבים ונתפרים באופן אישי לכל מתעמלת על ידי תופרת מקצועית.

● הנעליים; הנעלים אותן נועלות המתעמלות הן נעלי חצי כף רגל, העשויות מעור, או דמויות עור, בצבע בז’ או לבן. הנעל מכסה רק את החלק הקדמי של כף הרגל ומחוזקת על ידי שתי גומיות מעל העקב. הנעל מסייעת למתעמלות לבצע סיבובים על המשטח, ומגנה על אצבעות כף הרגל.

☚ עוד מדע על התעמלות אמנותית.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן