צבא | משטרה | ביטחון

איך התמודד חיל האוויר הישראלי עם פלישת חייזרים?

0
0

היחידה הטכנולוגית של חיל האוויר, נדרשה להתמודד עם תרחיש ייחודי; הצלת העולם מפלישת חייזרים. דרך חבלה במערכות הטכנולוגיות של החלליות, למדו תוכניתי היחידה על חשיבות הפיתוח המאובטח וההגנה מפריצות סייבר.
איך התמודד חיל האוויר הישראלי עם פלישת חייזרים?
איך התמודד חיל האוויר הישראלי עם פלישת חייזרים?

מרחוק נראים אורות. לא ברור כמה ספינות חלל כבר מכוונות את חרטומן היישר אל כדור הארץ. כל האזרחים רצו עמוק אל המקלטים ואטמו את הדלתות והחלונות. השעות מתחילות לחלוף ועל צבא ההגנה לישראל מוטלת משימת ההצלה. איך יתמודדו כוחותינו עם פלישת חייזרים שמטרתם להרוס את העולם? – זהו התרחיש שתרגלה ’אופק’, שהיא ’היחידה הטכנולוגית של חיל האוויר’. דרך חבלה במערכת הטכנולוגית של החלליות למדו המשתתפים בתרגיל את חשיבות הפיתוח המאובטח וההגנה מ’פריצות סייבר’ (Cyber intrusions).

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

בתרגיל שנערך אמש (ראשון), מדווח רתם קליגר, מאתר צה”ל, ניסו צוותי תוכניתנים ומפתחים מהיחידה לפרוץ ל’מערכת ממוחשבת’ במטרה ’להיכנס לנעלי האויב’ ליום אחד. המטרה הייתה לגרום למפתחי התוכנות להבין מה עלול להוות חולשה במערכות שהם מפתחים דרך התנסות אישית בפריצה.

“המשתתפים בתרגיל עוסקים יום יום בפיתוח תוכנות מבצעיות עבור חיל האוויר”, הסביר מפקד יחידת ההנדסה, סא”ל מאיר שהוסיף, כי; “המטרה הייתה לגרום להם להבין את חשיבות הפיתוח המוגן. החלטנו להתאים את התרגיל לדור ה-Y שאוהב אתגרים ולכן, גם הכנו סיפור מסגרת של פלישת חייזרים”.

איום הסייבר, גדל מאוד והתפתח בשנים האחרונות. במהלך מבצע “צוק איתן” נראו מספר פריצות של ארגון החמאס למערכות תקשורת אזרחיות. כשאויב פורץ אל מערכת ממוחשבת אין הרוגים, ולא קולות ירי ונפץ. בנוסף, קשה מאוד לזהות מיהו הפורץ ולתקוף בחזרה.

תכניתן של חיל האוויר בפיתוח אבטחה והגנה מפריצות סייבר | צילום: דובר צה”ל

לכן, מדובר ב”מגרש משחקים” נוח עבור ארגוני טרור. “בתרגיל הצוותים, מתחרים זה בזה בפריצה למערכת ייעודית שבנינו עבורם”, ציין ראש תחום סייבר, רס”ן גיל, המציין, כי; “תוך כדי הם גם ניסו לאסוף מודיעין על חלליות החייזרים, כדי להתקדם הלאה בפריצה. מובן שאם מקבילים את התרגיל למציאות, רצינו שהם יבינו כמה חשוב לשמור על סודיות החומר המקצועי בחיל”.

חיל האוויר, משתמש במגוון מערכות טכנולוגיות כגון; מערך הכטב”ם, מערכות ההגנה האווירית ועוד. איום הפריצה והחבלה, נוכח תמיד, ולכן על החיל להיות מוכן להתמודדות מולו. “לפעמים לוקח זמן לגלות פריצה בסייבר, ולכן חשוב למנוע את אפשרות הפריצה מראש על ידי בניית תוכנות ממוגנות ומאובטחות”, הדגיש סא”ל מאיר; “זו הסיבה שאנו חושפים ומתרגלים את המתכנתים ומפתחי התוכנות”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן