בנקים

המפקח על הבנקים דוד זקן, יסיים תפקידו ביוני, לאחר 4 וחצי שנים מוצלחות בתפקיד

0
0

המפקח על הבנקים מר זקן הפורש; “אני גאה בהשגת היעדים ועומד לסיים תקופה ארוכה בפיקוח, בתחושת סיפוק. יש לפני עוד עבודה רבה ומוקדם לומר מילות סיום ודברי תודה” ◄ נגידת בנק ישראל, ד”ר קרנית פלוג; “אני רוצה להודות למר דודו זקן על המנהיגות, המקצועיות, היושרה והנחישות בה הוביל את הפיקוח על הבנקים”.
המפקח על הבנקים דוד זקן, יסיים תפקידו ביוני, לאחר 4 וחצי שנים  מוצלחות בתפקיד
המפקח על הבנקים דוד זקן, יסיים תפקידו ביוני, לאחר 4 וחצי שנים מוצלחות בתפקיד

מר דוד זקן, האיש שצמח מלמטה ב’בנק ישראל’ לפני כ-25 שנים, ונחשב כאחד מן המפקחים על הבנקים, מוותיקי הבנק המוצלחים, אשר העניק “שקט תעשייתי” לבנק המרכזי, הודיע היום (יום ראשון | י”ב שבט התשע”ה) לנגידת בנק ישראל, ד”ר קרנית פלוג, על רצונו לסיים את תפקידו בסוף המחצית הראשונה של השנה, בתום ארבע וחצי שנים בתפקיד. בעקבות בקשתו של מר זקן, נפתח המרוץ לבחירת המפקח הבא על הבנקים, כשהנגידה ד”ר פלוג, תודיע בקרוב על הקמת ועדת איתור לאיוש התפקיד הנכסף.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

זקן, תושב ירושלים, יליד 1966, נשוי ואב לארבעה ילדים, הצטרף לבנק ישראל לפני כ-20 שנה. היה בעל תואר בכלכלה ובסטטיסטיקה ותואר שני במינהל עסקים מהאוניברסיטה העברית בירושלים. שימש טרם מינויו כ-10 שנים כמרצה לנושאי בנקאות בישראל ולניהול בנקאי ב’אוניברסיטה העברית’ ובמוסדות אקדמיים נוספים.

הוא החל כעוזר מחקר ב’פיקוח על הבנקים’ ומאז מילא שורה של תפקידים, ובהם כלכלן ביחידת המחקר, עוזר ל’מפקח על הבנקים’ וממונה על סיכוני שוק, מנהל יחידה בהערכה מוסדית, ממונה על איסור הלבנת הון ואחראי על צוותי ’באזל 2’.

דודו זקן, ששימש כסגן המפקח על הבנקים כ-3 שנים כסגן המפקח על הבנקים וכ’ממונה על הערכה מוסדית ורישוי’ וכן היה חבר ב’וועדה להטלת עיצום כספי לעניין תאגידים בנקאיים’ לפי ’חוק איסור הלבנת הון’ ובעבר שימש כחבר בוועדה בין – משרדית לבחינת כשלי שוק במערך סליקת כרטיסי אשראי וקביעת מנגנון לעמלה הצולבת וכחבר בוועדה בין – משרדית למלחמה בהלבנת הון.

מר זקן, שנחשב בעל ניסיון רב בתחומי הבנקאות והרגולציה, מונה להחליף את המפקח על הבנקים מר רוני חזקיהו, בתום 4 שנות כהונה (29.11.10), ע”י נגיד בנק ישראל לשעבר פרופ’ סטנלי פישר, החל מה-1.1.2011 והוא כיהן כמפקח על הבנקים וכחבר הנהלת הבנק.

עולה, כי כהונתו של מר זקן, התאפיינה בחיזוק חוסנה ויציבותה של המערכת הבנקאית, תוך קידום ההוגנות והתחרותיות בפעילות המערכת מול הציבור. תחת ניהולו אימץ הפיקוח, כאמור, את ’כללי באזל 3’ לחיזוק כריות ההון והנזילות ולהפחתת המינוף של הבנקים, במקביל ליישומם של סטנדרטים בנקאיים בינלאומיים בתחום ניהול הסיכונים – פיננסיים ותפעוליים.

בנוסף, ננקטו צעדים להפחתת הריכוזיות בתיק האשראי הבנקאי ולהקטנת הסיכונים הגלומים במשכנתאות, הן ללווים והן לבנקים. מר זקן, גם קידם את הטיפול בסיכוני הסייבר על ידי הפיקוח על הבנקים ופעל לחיזוק שיתוף הפעולה בין כל הגורמים הלאומיים העוסקים בנושא.

המפקח על הבנקים מר זקן, פעל ליישום המלצות הצוות לבחינת הגברת התחרותיות במערכת הבנקאות בתחום היחסים שבין הבנק ללקוח, לרבות; קידום צ’ארטר לרישוי אגודות בנקאיות; התקנת הוראות שמאפשרות פתיחת חשבונות באמצעות האינטרנט; הקלת המעבר מבנק לבנק; שיפור הגילוי ללקוח באמצעות דוח שנתי מרוכז (תעודת זהות בנקאית); הפחתה ופישוט התשלום בגין שירותים בנקאיים בעו”ש באמצעות שירות המסלולים, ביטול והפחתת עמלות שונות, ועוד.

המפקח על הבנקים, מר דוד זקן, שיסיים את תפקידו ב-30.6.2015, לאחר ארבע וחצי שנים בתפקיד, אמר, כי; “בתחילת הקדנציה, הצבתי לפיקוח יעדים הן בתחום היציבות והן בתחום יחסי בנק-לקוח. בתום קדנציה מלאה, שאף הוארכה, לצורך השלמה וקידום המשימות, אני גאה בהשגת היעדים ועומד לסיים תקופה ארוכה בפיקוח, בתחושת סיפוק. יש לפני עוד עבודה רבה ומוקדם לומר מילות סיום ודברי תודה”.

נגידת בנק ישראל, ד”ר קרנית פלוג, אמרה וציינה בין היתר את היושרה והנחישות בה הוביל מר זקן את הפיקוח על הבנקים; “אני רוצה להודות למר דודו זקן על המנהיגות, המקצועיות, היושרה והנחישות בה הוביל את הפיקוח על הבנקים.

דודו, עבד מתוך הכרה עמוקה בהיותו משרת ציבור, הפועל אך ורק לטובת הציבור, ומתוך תחושת שליחות זו הוא פעל ללא לאות לחיזוק היציבות של המערכת הבנקאית, ובמקביל, באופן עקבי ובלתי מתפשר, להגברת התחרות וההוגנות של המערכת כלפי הציבור ולטובתו”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן