צבא | משטרה | ביטחון

חיל האוויר: בהתאם למזג האוויר בסוף השבוע, החורף לא מתכוון לעזוב גם בשבוע הבא

0
0

תחזית יחידת החיזוי הייחודית של חיל האוויר; “נראה, כי ישנן עוד כמויות משקעים יפות בדרכן לארץ” ◄ מפקד יחידת החיזוי, של חיל האוויר, סא”ל ב; “בשבת צפויה התקררות ומזג האוויר הסוער, יחזור ויגלוש אף ליום ראשון… כרגע, התחזית נראית אופטימית ועושה רושם שהעונה הנוכחית, תהיה רוויית גשמים…”.
חיל האוויר: בהתאם למזג האוויר בסוף השבוע, החורף לא מתכוון לעזוב גם בשבוע הבא
חיל האוויר: בהתאם למזג האוויר בסוף השבוע, החורף לא מתכוון לעזוב גם בשבוע הבא

לאלה שיכולות החיזוי המאכזבות של חזאי מזג האוויר, המוכרים לנו מן הרדיו והטלוויזיה, מזיזים להם, מצאנו, היום (יום חמישי | י”ז טבת התשע”ה) באתר דובר צה”ל את תחזית יחידת החיזוי הייחודית של חיל האוויר, וממנה עולה, כי בשבת הקרובה, צפויה התקררות ומזג האוויר הסוער, יחזור ויגלוש אף ליום ראשון הבא.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

מהתחזית אותה מביא היום גילי קופר, נודע, כי ’יחידת החיזוי הייחודית של חיל האוויר’, שבה היחידה מאוישת 24 שעות ביממה על ידי חיילי חובה שהוכשרו במיוחד למקצוע ו-קצינים-חזאים שעוברים את קורס החיזוי היחיד במדינה, חושפת תחזית חורפית במיוחד, כי החיל, נערך לסערה המתקרבת.

סערה נוספת? אליבא דמפקד יחידת החיזוי, סא”ל ב; “שיא הסערה עבר אתמול (ד’), כאשר הטמפרטורה הנמוכה ביותר שררה בחרמון, במהלך הלילה, ירד גשם מלווה בסופות רעמים וברקים והן המשיכו לאורך היום”.

סא”ל ב, הוסיף, בשיחה, כי; “המערכת החורפית צפויה להמשך גם היום (חמישי) – בו ימשיך לרדת גשם והשמיים, יישארו מכוסים בעננים. התחזית נראית אופטימית ועושה רושם שהעונה הנוכחית תהיה רוויית גשמים.

אותם אפיקים שהגיעו ביום רביעי, מאפשרים המשכיות, תאר מפקד היחידה; “נראה, כי ישנן עוד כמויות משקעים יפות בדרכן לארץ”.

◄ יחידת המטאורולוגיה, נמצאת בליבו של מטה חיל האוויר

כל פלטפורמה, מוטסת, מושפעת בצורה כזו או אחרת ע”י מזג האוויר”, הסביר סא”ל ב’; “אולם אנחנו בחיל האוויר, ערוכים לכל תרחיש; יש בידינו אמצעים המספקים מענה לכל תחזית שהיא ומאפשרים פעילות מבצעית כשורה”, חידד בהסברו.

ליחידת החיזוי, תפקיד מכריע בהבטחת ההתנהלות התקינה של החיל, הם אחראים על ניתוח הנתונים המטאורולוגיים 24 שעות ביממה; “בהתאם לנתונים אנחנו עושים הערכות מצב שמועברות הלאה לגורמים הרלוונטיים, ואלו מקבלים את ההחלטות”, הסביר והוסיף מפקד היחידה; “חיל האוויר, פועל בכל התנאים ולכן, יש לו תמיד פתרון היערכותי”.

לדבריו של סא”ל ב’, אתגרים יכולים להופיע דווקא במזג אוויר סוער פחות; “את המערכות החזקות קל יותר לחזות”, אמר והוסיף; “בעונות מעבר כמו הסתיו או האביב – מדובר במערכות תזזיתיות ויותר קשות לחיזוי”.

סא”ל ב’, מסביר, כי; “עונות אלו מאופיינות ב-עננות שכבתית אשר יוצרת ערפילי הרים, כאשר מסוקים שטסים בסמיכות לרכס, יכולים להיות מושפעים ממנה. לכל מתאר האתגרים שלו – והפתרונות המתאימים שלנו” – קבע מפקד היחידה.

הכינו את המטריות, וחורף נעים וחמים.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן