הורוסקופ | צילה שיר-אל

אומרים לא לשקית: משה איבגי, יוביל את הקמפיין להפחתת השימוש בשקיות ניילון

0
0

בשבוע הבא תדון ועדת הפנים של הכנסת בחוק השקיות שמוביל השר להגנת הסביבה, ח”כ עמיר פרץ, כדי להכינו לקריאה שנייה ושלישית ◄ על כל שקית יוטל היטל בסך 30 אגורות ◄ במקביל כל משפחה תקבל בחינם שבעה סלים רב פעמיים על חשבון רשתות השיווק ובמסגרת שיתוף פעולה נדיר בינם לבין המשרד ◄ הישראלים צורכים יותר מ-2.2 מיליארד שקיות בשנה.
אומרים לא לשקית: משה איבגי, יוביל את הקמפיין להפחתת השימוש בשקיות ניילון
אומרים לא לשקית: משה איבגי, יוביל את הקמפיין להפחתת השימוש בשקיות ניילון

שחקן קולנוע, טלוויזיה ותיאטרון, במאי קולנוע, במאי תיאטרון ומנחה טלוויזיה, אשר זכה בפרסים ובשבחים רבים כשחקן ונחשב לאחד המובילים בתחומו בארץ; משה איבגי (62), הוא האיש שנבחר להוביל את הקמפיין ל’הפחתת השימוש בשקיות הגופייה’. הפרסומת המלאה של המשרד להגנת הסביבה בהשתתפותו של איבגי, עלתה אמש בטלוויזיה במקבץ הפרסומות של מהדורות החדשות. הקמפיין, עולה במקביל ל’חוק למיגור שקיות הגופייה’ שמוביל השר להגנת הסביבה, ח”כ עמיר פרץ.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

השר להגנת הסביבה, ח”כ פרץ; “אני מברך על כך שמשה איבגי, נבחר להוביל את הקמפיין גם בשל הזיקה שלו ל’נושאים חברתיים’ וגם ל’נושאים סביבתיים’. מטרת הקמפיין היא לייצר מהפכה סביבתית תודעתית ותרבותית בכל הקשור לשימוש הבזבזני והמזהם ב”שקיות הגופייה””.

ה’חוק למיגור שקיות הגופייה’ קובע, כי תיפסק החלוקה הבזבזנית של השקיות וכבר בשבוע הבא הוא יידון ב’וועדת הפנים ואיכות הסביבה של הכנסת’ על מנת להכינו לקריאה שנייה ושלישית. על פי החוק, על כל שקית, יוטל היטל שיילך ויירד עם הזמן ובמקביל כל משק בית, יקבל בחינם 7 סלים רב פעמיים, איכותיים העשויים מחומרים הניתנים למיחזור.

ההיטל אותו יידרשו הצרכנים לשלם על השקיות יעמוד על 30 אגורות ואחרי שנתיים יירד ל-20 אגורות.

ארבע שנים, מרגע כניסת החוק לתוקף, יירד שוב ההיטל ויעמוד על 10 אגורות באופן קבוע. רשתות השיווק, לא יוכלו למכור שקית גופייה בפחות מגובה ההיטל.

על מנת לספק אלטרנטיבה נוחה לציבור, 7 סלים רב פעמיים, יחולקו לכל משק בית. הסלים, יחולקו בחינם על חשבון רשתות השיווק שנרתמו למהלך.

בלי שקיות הקניות, עוברים לסל קניות רב פעמי | צילום ליאור דסקל

כל משק בית, יקבל 5 סלים מסוג “רב-סל” קשיח המיועד לקניות הגדולות ושניים מסוג “שיק-סל”, סל מעוצב מתקפל שניתן להכניס לכיס לטובת קניות מזדמנות.

ה”רב-סל” מיועד לשאת עד 20 ק”ג וה”שיק סל” עד 8 ק”ג. את הסלים, ניתן יהיה לקבל ברשתות השיווק באמצעות תלושים שיגיעו לציבור עם ’חשבון החשמל’. בצד אחד של הסל, יוטבע לוגו הקמפיין ובצידו האחר לוגו הרשת, ממנה נלקח.

כיום מוציאות רשתות השיווק, יותר מ-88 מיליון שקלים בכל שנה על חלוקת שקיות הגופייה וסכום זה מגולגל אל הצרכן באמצעות מחירי המוצרים. המהלך שמקדם השר פרץ, יאפשר להפסיק זאת ולהוריד את המחירים.

יצוין, כי בכל שנה צורכים כיום הישראלים כ-2.2 מיליארד שקיות גופייה מזהמות.

החוק שמוביל השר להגנת הסביבה, ח”כ עמיר פרץ, עבר בשבוע שעבר בקריאה ראשונה בכנסת ובשבוע הבא, יגיע לדיונים מרתוניים בוועדת הפנים ואיכות הסביבה של הכנסת.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן