בורסה

הבורסה השיקה מדד חדש המורכב מאג”ח קונצרניות בריבית משתנה

0
0

רובי גולדנברג, סמנכ”ל בכיר, מנהל מחלקת מסחר, נגזרים ומדדים; “בהשקת המדד החדש, הכלולות במאגר תל-בונד, מיישמת הבורסה, הלכה למעשה, את מדיניותה להרחיב את מגוון המדדים המוצעים על ידה וממילא את מגוון המוצרים הפיננסיים שייסחרו בבורסה ויעקבו אחרי מדדים אלו. הבורסה, תמשיך להטות אוזן קשבת לצרכי השוק ולהשיק מדדים נוספים”.
הבורסה השיקה מדד חדש המורכב מאג
הבורסה השיקה מדד חדש המורכב מאג”ח קונצרניות בריבית משתנה

דירקטוריון הבורסה, אישר הבוקר (יום ראשון | ט’ חשון התשע”ה), את השקתו של מדד חדש בבורסה, ’תל בונד – רבית משתנה’. במדד, צפויות להיכלל 16 אג”ח קונצרניות שאינן צמודות ונושאות ריבית משתנה, בשווי שוק של כ-13.2 מיליארד ₪, הכלולות ב’מאגר תל-בונד’ (כ-250 אג”ח בשווי שוק של כ-230 מיליארד ₪).

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

סגנית מנהלת יחידת השיווק והדוברות הבורסה לניירות ערך בתל אביב, הגב’ אורנה גורן, מסרה מסרה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי;, הבורסה השיקה את המדד החדש לאור הביקוש הגבוה ל’מוצרי תל-בונד’, ולאחר שהתקיים הליך התייעצות עם פעילים בשוּק בהם מנפיקי תעודות סל ו-קרנות מחקות, גופים מוסדיים ו’פעילי אג”ח’.

המדד צפוי לעניין משקיעים הצופים עליית ריבית וכן משקיעים המבקשים לגוון את תיק השקעותיהם ב’אג”ח קונצרניות בריבית משתנה’.

אג”ח בריבית משתנה, זוכות כיום לייצוג מינורי במדדי תל-בונד (כ-6% מ-מדד תל בונד-מאגר) ולכן, השקת מדד זה והנפקת מוצרים שיעקבו אחריו צפויות לתרום לסחירות באג”ח אלו.

שווי תעודות הסל והקרנות המחקות העוקבות אחר מדדי תל-בונד, עומד כיום על כ-25 מיליארד ש”ח, כאשר על 3 מדדי תל-בונד האחרונים, שהשיקה הבורסה, כבר הונפקו כ-4 מיליארד ש”ח. לכך יש להוסיף קרנות נאמנות רגילות ומוצרים נוספים, שחלקם פועלים כמוצרים מחקים ללא מדיניות מוצהרת.

לדעת פעילים בשוק, השקת מדד אג”ח בריבית משתנה, תעורר בטווח הארוך הנפקות של אג”ח מסוג זה, בדומה ל’מדד תל-בונד שקלי’, שהחל את דרכו עם 19 סדרות בלבד וכיום מונה 46.

המדד צפוי לעמוד בכל תנאי הסף הנדרשים על מנת שיוכל להוות נכס בסיס למוצרי מדדים. סף הדירוג המוצע לאג”ח שיכללו במדד החדש הופך אותו למדד אפשרי להשקעה עבור המשקיעים מוסדיים.

לדברי מר רובי גולדנברג, סמנכ”ל בכיר, מנהל מחלקת מסחר, נגזרים ומדדים בבורסה בתל אביב; “בהשקת המדד החדש, מיישמת הבורסה, הלכה למעשה, את מדיניותה להרחיב את מגוון המדדים המוצעים על ידה וממילא את מגוון המוצרים הפיננסיים שייסחרו בבורסה ויעקבו אחרי מדדים אלו. הבורסה, תמשיך להטות אוזן קשבת לצרכי השוק ולהשיק מדדים נוספים”.

▼ מצ”ב סימולציית הרכב המדד;

<!–TelBondVehicleSimulation_02-11-14_01.htm–> * הטבלה בחסות הבורסה בתל אביב.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן