דיני אינטרנט | Internet Law מאזני הצדק

גוגל נבהלה מתביעה של 100 מיליון דולר והחליטה להסיר תמונות העירום

לפני למעלה מחודש ימים, נחשף כי האקרים פרצו לחשבונות הענן הפרטיים של מספר מפורסמות הוליוודיות, אשר אוחסנו בהם תמונות סקס ומגוון רחב של צילומי עירום שלהן, התמונות האינטימיות התפרסמו במהרה באלפי אתרים בכל רחבי הרשת וכן באתרים של "גוגל" כמו; BlogSpot, יוטיוב וכדומה ◄ עו"ד גיא אופיר; "נראה, שהקביעה המוחלטת, כי "גוגל" כמנוע חיפוש, אינה אחראית, כבר לא כל כך מוחלטת...".
0
0
עורך דין גיא אופיר, יושב ראש האגודה לקידום האינטרנט בישראל, ברקע אישה חשופה, לוגו גוגל
עורך דין גיא אופיר

המפורסמות בעולם הקולנוע והטלוויזיה אשר תמונות העירום שלהן בתנוחות שונות לבד ועם אחרים, פרצו ונחשפו ברשת האינטרנט לפני למעלה מחודש ימים, לאחר שהאקרים, פרצו ל”חשבונות הענן” הפרטיים שלהן פנו באמצעות פרקליטיהם ביקשו מ’גוגל’ (Google), כבר בימים שאחרי פרסום התמונות, להסיר את התמונות לאלתר, אך גוגל, לא די שלא הסירה אותן, אלא שלא מנעה את פרסומן באתרי הבת השונים שלה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

בשבוע שעבר, הגישו הכוכבות מכתב דרישה מעורך דין מרטין סינגר, המייצג ידוענים רבים בפרשות דומות ומייצג את הכוכבות בתיק הזה נגד חברת ’גוגל’, עם תביעה פוטנציאלית של 100 מיליון דולר (!), על נזקים הקשורים בהפצה של התמונות החושפניות באתרי גוגל ו-אי הסרתן, גם לאחר דרישה חוזרת.

המכתב היה ממוען למייסדי גוגל, מר לארי פייג ומר סרגיי ברין. במכתב הדרישה, נכתב;

“If your wives, daughters or relatives were the victims of such blatant violations of basic human rights, surely you would take appropriate action.

But because the victims are celebrities with valuable publicity rights, you do nothing – nothing but collect millions of dollars in advertising revenue from your co-conspirator advertising partners as you seek to capitalize on this scandal rather than quash it.

Like the NFL, which turned a blind eye while its players assaulted and victimized women and children, Google has turned a blind eye while its sites repeatedly exploit and victimize these women.”

תרגום; “אם האישה, או הבת שלכם, או כל קרובת משפחה שלכם, הייתה נופלת קורבן למקרה כזה חמור של פגיעה בזכויות אדם, בוודאי שהייתם נוקטים פעולה כנגד, אך מכיוון שמדובר בנשים מפורסמות, אינכם עושים דבר, דבר מלבד להרוויח מיליוני דולרים מהתמונות השערורייתיות ומהפרסום שלהן ע”י אתרים שותפים לכם.

כמו התאחדות ליגת הפוטבול NFL אשר העלימה את עיניה בזמן ששחקניה תקפו נשים וילדים שנפלו קורבן לאלימות מצדם, כך גוגל העלימה עין בזמן שאתריה ניצלו והתעללו בנשים הללו”.

אתמול (שני, 6.10.2014), חברת גוגל (Google), אליבא דעורך דין גיא אופיר, נכנעה החברה ללחץ שהופעל עליה והודיעה בתגובה למכתב, כי היא הסירה עשרות אלפי תמונות וסגרה מאות חשבונות משתמש הקשורים לאירוע הפריצה ל”ענן“, והפצת תמונות העירום של 12 הידועניות.

עו”ד גיא אופיר, העומד בראש המשרד, ומכהן כיו”ר האגודה לקידום האינטרנט בישראל, הנחשב כמומחה בדיני אינטרנט ובתביעות נגד גוגל, מסביר, כי; ל”גוגל” יש אחריות בשני כובעים.

האחד, כבעלת האתרים; BlogSpot וכדומה בהם פורסמו התמונות, והשני כ’מנוע חיפוש’ המפנה לתמונות המפורסמות באתרים שאינם בשליטתה.

כבעלת האתרים לגוגל, יש אחריות גבוהה אם לא תענה לדרישה להסרה. קיימת היום אף מגמה להטיל אחריות על בעלי אתרים אף אם נענו לדרישה להסרה, וזאת מכוח דוקטרינת “עצימת עיניים“, דהיינו; ידיעה בפועל של בעל האתר על השימוש הפסול באתרו בהיקף מאסיבי ועצימת עיניו לשימוש הפסול.

בכובעה כ’מנוע חיפוש’ יש ל’גוגל’ אחריות פחותה יותר. עד לאחרונה, בתי המשפט בישראל, בארה”ב ובאירופה, קבעו, כי אין לגוגל חובה כמנוע חיפוש להסיר תכנים פוגעניים מתוצאות החיפוש, שכן האחריות היא על אתרי המקור בלבד.

ואולם, קיימת מגמה כיום באירופה לשנות גישה זו, ולחייב את גוגל כמנוע חיפוש להסיר תוצאות פוגעניות.

כך למשל, ב-צרפת, ניתן נגד גוגל צו המורה לה להסיר מתוצאות החיפוש תמונות של אורגיה בה השתתף מאמן קבוצת כדורגל לאומית, אשר עתר נגד גוגל וניצח.

נראה, שהקביעה המוחלטת, כי “גוגל” כמנוע חיפוש, אינה אחראית, כבר לא כל כך מוחלטת”. סיכם עו”ד אופיר, ממשרד גיא אופיר עורכי דין, שצוות משרדו, ייצגו בשורה של תיקים מתוקשרים בתחום הוצאת לשון הרע, דיני אינטרנט (הוצאת לשון הרע באינטרנט), דיני זכויות יוצרים, משפט מסחרי, דיני עבודה, דיני משפחה כמו גם בעתירות לבג”ץ.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן