קרית אונו

קריית אונו, החליטה על מדיניות תכנון מחייבת בכל הקשור לתכניות התחדשות עירונית

0
0

מועצת העיר קריית אונו, החליטה על מדיניות תכנון מחייבת בכל הקשור לתכניות התחדשות עירונית, הוספת ממ”דים ובניית מרפסות ופרגולות. קריית אונו, תחדש את פניה תוך שמירה על אופייה הייחודי של העיר ותהפוך לעיר מתקדמת עם חיים עירוניים תוססים, בעלת אופי כפרי ייחודי בלב מטרופולין דן ◄ ראש העיר ישראל גל: “זו ישיבה היסטורית שמתחילה תהליך של קביעת מדיניות תכנון מחייבת לעיר, בדרך להכנת תכנית אב”.
קריית אונו, החליטה על מדיניות תכנון מחייבת בכל הקשור לתכניות התחדשות עירונית
קריית אונו, החליטה על מדיניות תכנון מחייבת בכל הקשור לתכניות התחדשות עירונית

לאחר חודשים של עבודת הכנה יסודית של הוועדה לתכנון ובנייה ומחלקת ההנדסה של העירייה, הובאה אתמול (ד’) למועצת העיר קריית אונו, הצעה למדיניות תכנון בכל הקשור להתחדשות עירונית, לבניית ממ”דים, הוספת מרפסות והקמת פרגולות. התוכנית מביאה בחשבון את אופייה הייחודי של קריית אונו, שומרת על האזורים שמעניקים לעיר אופי כפרי וקהילתי ואינה מאפשרת פגיעה בהם גם בעתיד. התוכנית הראשונה היא בסדרת תכניות שיביאו לידי ביטוי את מדיניות העירייה בתחומי התכנון והבנייה וייצרו בסופו של התהליך את תכנית המתאר של קריית אונו.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’.

ראש עיריית קריית אונו מר ישראל גל, אמר בפתח הישיבה, כי; “עיר אינה יכולה להתנהל ללא חזון וללא מדיניות. מדיניות תכנון מבטיחה שפיתוח העיר יתנהל על בסיס תכנית מאושרת בדרך להגשמת היעדים והחזון של העיר. כך האמנתי תמיד וכך אני מאמין גם היום.

פיתוח קריית אונו, יונחה על ידי החזון של שמירת אופי העיר, כבעלת מאפיינים כפריים בתוך עיר מתקדמת בעלת חזות מטופחת, שירותים מודרניים, תעסוקה מקיימת ומספקת, שטחים ירוקים ופתוחים, עידוד ספורט עממי, ויצירת “מוסדות קהילה” משתפים. קריית אונו, תהייה קהילה פורחת ומקור גאווה ולא תסתפק בקיום שולי, כפרבר שינה של הערים מסביבה”.

ראש העיר מר גל, הוסיף, כי; “התוכנית שאותה הביא לדיון ובקש לאשר מבקשת להפוך את החזון הזה למדיניות תכנון מחייבת. “התחדשות עירונית” היא אחד הכלים החשובים שיש לעיר על מנת לחדש את המראה שלה, לחזק את האוכלוסייה החיה בתוכה, להשיג לתושביה דיור בר-השגה ולטפח את השטחים הציבוריים ולהעניק טיפול יסודי לתשתיות הרעועות באותם אזורים.

◄ “קריית אונו עיר מתקדמת עם חיים עירוניים תוססים, בעלת אופי כפרי ייחודי בלב מטרופולין דן…”

מדיניות התכנון, שהוצגת לדיון ולאישור הגדירה את האזורים שבהם ניתן יהיה לאשר תכניות פינוי ובינוי ומגדירה כבר היום את אופי התוכניות ואת הקריטריונים של התוכניות. אנו מבקשים לאשר ’התחדשות עירונית’ בדרך של ’פינוי ובינוי’ לאורך ציר לוי אשכול שיהפוך למרכז פועם ותוסס המאפשר חיים ציבוריים לאורכו. אנו מבקשים שהציר המרכזי הזה יהיה נאה, מטופח ובעל חזות מתקדמת. לא עוד אוסף של בתים ישנים חסרי הדר, אלא מרכז עירוני פועם ואסתטי.

מר גל, הוסיף וקבע, כי; “’פינוי ובינוי’ היא הדרך החברתית ביותר, הצודקת ביותר והסביבתית ביותר לטיפול במצוקת הדיור במדינת ישראל ובעיר קריית אונו. מבחינה סביבתית, יש בה שמירה על “שטחים ירוקים” ומניעת בינוי ב”שטחים פתוחים” נוספים, מבחינה חברתית היא מבטיחה בניית דירות לדיור בר-השגה, מגוונת את האוכלוסייה ושומרת על הצעירים גם בלב אזורי הביקוש, כל זאת תוך שמירה על האוכלוסייה הקיימת וסיוע לאוכלוסייה זו לשדרג את רמת המגורים שלה מבלי לפשוט את הרגל או לעזוב את מקום המגורים שלה”.

“לצד ’התחדשות עירונית’ בדרך של פינוי ובינוי לאורך ציר לוי אשכול, התכנית מגדירה אזורים ובתים שבהם נטפל על דרך של תמ”א 38. תכניות אלה, יאפשרו חיזוק מבנים וטיפול במבנים ישנים שזקוקים לשיקום ולטיפוח. תכניות ’תמ”א 38’ מיועדות לחדש את המבנים הישנים שנבנו לפני למעלה מ- 35 שנה. מגיע לתושבי הבתים האלה לחיות בבתים נאים וחדשים ולגור בדירות מודרניות, מבלי לפשוט את הרגל.

ההתחדשות העירונית של קריית אונו, מביאה בחשבון את הצורך לטפל בתשתיות הקהילתיות. לצד הגידול באוכלוסייה יהיה גידול במוסדות הציבור שישרתו את האוכלוסייה הזאת. ובאשר להיבט הכלכלי; אנחנו מקדמים פעילות מסחרית המתאימה לאופי השכונות שיכללו בתכנית, דבר שגם יסייע לשמור על מרקם החיים העירוני וגם יספק תוספת הכנסה מארנונה”.

◄ ראש העיר ישראל גל; “זו ישיבה היסטורית בדרך להכנת תכנית אב…”

ראש העיר מר ישראל גל, ציין, כי; “פרט לכך, אנו שוקדים במקביל על הגדלת השטחים המיועדים לתעסוקה מתקדמת ולמסחר שיהוו גם מקורות תעסוקה, גם יעודדו את החיים בעיר ולא פחות חשוב יגדילו את הכנסות העירייה ויאפשרו לא רק למממן את תוספת האוכלוסייה אלא אף להרחיב את השירותים העירוניים והקהילתיים מעבר לאלה ניתנים היום.

לאחר אישור מדיניות התכנון, כאשר נעבור לשלב הבא – לתוכניות המפורטות יותר, נביא את הדברים בפני הציבור ונשתף אותו בהחלטות. שיתוף תושבים הוא בעיניי נדבך חשוב וכלי מרכזי להשיג קהילה תוססת, מעורבת ומשפיעה”. סיכם ראש עיריית קריית אונו.

המשנה לראש העיר קריית אונו ומחזיק תיק התחדשות עירונית, מר עמי כחלון, אשר התייחס לתוצאות הישיבה האחרונה של מועצת העיר קריית אונו, אמר; “אני מאמין שהתחדשות עירונית תהייה דרך המלך לטיפול במצוקת הדיור בישראל, להבטחת דיור בר-השגה לצעירים, לשמירה על מרכזי הערים כאזורים תוססים ולהשגת צדק חברתי. מגיע לתושבי השכונות, שנבנו בשנות ה-60 לגור בדירה מודרנית הראויה להם מבלי לפשוט את הרגל”!

דובר עיריית קריית אונו מר ניצן צוריאל, מסר לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; “מועצת העיר קריית אונו, אישרה גם את מדיניות תכנון בכל הקשור לבניית ממ”דים, גזוזטראות ו-פרגולות. ראש העיר מר גל, ביקש להודות לצוות הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ולמחלקת ההנדסה וכן לסגנו מר עמי כחלון על שהקדישו מכישרונם, מרצם וזמנם לקידום התוכניות ועשו זאת בדרך מקצועית ראויה לשבח”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן