הורוסקופ | צילה שיר-אל

מיגור שקיות ניילון: השרים עמיר פרץ ועמיתו נפתלי בנט, סיכמו על קידום חוק שקיות ניילון

0
0

השר להגנת הסביבה, סיכם עם שר הכלכלה, כי ההיטל על כל שקית יעמוד על 30 אגורות. אחרי שנתיים ההיטל יירד שוב ל-20 אגורות וכעבור שנתיים נוספות הוא יעמוד על 10 אגורות לשקית. שר הכלכלה, בנט, יסיר הערר שהגיש על אישור החוק בוועדת השרים לחקיקה ◄ 4 שנים מרגע כניסת החוק לתוקף, יירד שוב ההיטל ויעמוד על 10 אגורות באופן קבוע ◄ ישראלי ממוצע, צורך כ-275 שקיות ניילון בשנה וסה”כ נצרכות בישראל כ-2.2 מיליארד שקיות בשנה.
מיגור שקיות ניילון: השרים עמיר פרץ ועמיתו נפתלי בנט, סיכמו על קידום חוק שקיות ניילון
מיגור שקיות ניילון: השרים עמיר פרץ ועמיתו נפתלי בנט, סיכמו על קידום חוק שקיות ניילון

שר הכלכלה, ח”כ נפתלי בנט ועמיתו השר להגנת הסביבה, ח”כ עמיר פרץ, הודיעו היום (יום ראשון | י”ב אלול התשע”ד), כי סיכמו על קידום החוק ל’מיגור שקיות הגופייה’. השר בנט, יסיר את הערר שהגיש על החלטת ’ועדת השרים לחקיקה’ לתמוך בחוק וההיטל על כל שקית יירד.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’.

בהתאם למתווה, שהושג, ה’היטל’ אותו יידרשו הצרכנים לשלם על השקיות יעמוד על 30 אגורות ואחרי שנתיים, יירד ל-20 אגורות. בחלוף 4 שנים מרגע כניסת החוק לתוקף, יירד שוב ההיטל ויעמוד על 10 אגורות באופן קבוע. רשתות השיווק, לא יוכלו למכור “שקית גופייה” בפחות מגובה ההיטל.

שר הכלכלה, ח”כ נפתלי בנט, מסר, כי; “אין מחלוקת על חשיבותו של חוק השקיות, אך דרשנו לממש אותו בלי לפגוע בצרכן באופן לא מידתי.

בסיכום אליו הגענו עם השר להגנת הסביבה, הופחת סכום ה’היטל’ כפי שנדרש על ידינו בערר ל-10 אגורות. אני מאמין שבכל החלטה שאנו מקבלים כממשלה וכמחוקקים, הפחתת נטל ’יוקר המחיה’ צריכה לעמוד לנגד עינינו וכך נהגתי גם כאן” סיכם שר הכלכלה.

השר להגנת הסביבה, ח”כ עמיר פרץ; “השימוש ב”שקיות הגופייה” הפך להתמכרות שהפכה לתלות מסוכנת ומזהמת. כעת כל הממשלה מאוחדת למיגור מפגע השקיות ולהצבת ישראל בשורה אחת עם המדינות המתקדמות ביותר בתחום.

אני רגיש לטענות יצרני השקיות בישראל ואדאג שיפוצו על מנת שלא ייגרם להם נזק והם יהיו חלק מהתשובה בשוק החדש שיווצר” – סיכם השר להגנת הסביבה.

ישראלי ממוצע, צורך כ-275 שקיות ניילון בשנה

כזכור, בשבוע שעבר, חתם השר פרץ עם מנהלי רשתות השיווק על אמנה, הקובעת, כי רשתות השיווק, יחלקו לציבור על חשבונן סלים רב פעמיים ב’חינם’. הסלים שיחולקו זכו לשם; “רב-סל”. כל משק בית, יקבל קופונים המאפשרים לו לקבל בחינם שבעה סלים המסוגלים לשאת עד 20 ק”ג כל אחד ועשויים כולם מחומר מתמחזר.

עוד במסגרת ’החוק למיגור השקיות’ אותו מוביל השר פרץ, הוחלט, כי הכספים שייגבו בגין ההיטל, ישמשו, בין היתר, למימון התוכנית ולהקמת מנגנון סיוע ל’יצרני שקיות הניילון החד פעמיות’.

עם כניסתו של השר להגנת הסביבה, ח”כ עמיר פרץ לתפקיד, הוא הודיע, כי אחת מהמשימות המרכזיות שיעמדו בפניו הינה הטיפול ב’שקיות הפלסטיק המזהמות’. לפי סקרים שערך המשרד להגנת הסביבה, יותר מ-70% מהציבור תומכים בהפסקת חלוקת שקיות הניילון בחינם.

עולה, כי ישראלי ממוצע, צורך כ-275 שקיות ניילון בשנה וסך הכל נצרכות בישראל כ-2.2 מיליארד שקיות בשנה. רבע מכלל השקיות מושלכות אל האשפה מייד בתום השימוש ונשארות מאות שנים באתרי הפסולת עד שהן מתפרקות.

חלק גדול מן השקיות, מביאות לפגיעה בשטחים הפתוחים ולזיהום המרחב העירוני, שמורות טבע, חופי הים והים עצמו.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן