בורסה

דירקטוריון הבורסה מיישר קו עם סטנדרטים בינלאומיים ומחזק את מערך ניהול הסיכונים

0
0

אושרה מדיניות כלל תאגידית לניהול הסיכונים ◄ תוקם וועדת ניהול סיכונים של הדירקטוריון ◄ את התהליך תוביל מנהלת הסיכונים הראשית של הבורסה, עו”ד גל לנדאו-יערי, שצורפה להנהלת הבורסה בדרג של סמנכ”ל בכיר ◄ אמנון נויבך, יו”ר דירקטוריון הבורסה; “קיומה של מסגרת לניהול סיכונים העולה בקנה אחד עם הסטנדרטים הבינלאומיים הינה מרכיב הכרחי להצלחתה העסקית ולאיתנותה הפיננסית של קבוצת הבורסה.
דירקטוריון הבורסה מיישר קו עם סטנדרטים בינלאומיים ומחזק את מערך ניהול הסיכונים
דירקטוריון הבורסה מיישר קו עם סטנדרטים בינלאומיים ומחזק את מערך ניהול הסיכונים

דירקטוריון הבורסה, הודיע היום (שני | ט’ תמוז התשע”ד), כי אישר בישיבתו האחרונה סדרה של החלטות המיועדות להבטיח קיומו של ’מערך לניהול סיכונים’ בקבוצת הבורסה, אשר יחזק את יכולת הקבוצה לזהות ולהגיב בזמן אמת לסיכונים הגלומים בפעילותה ובסביבתה העסקית והעולה בקנה אחד עם הסטנדרטים בינלאומיים המחייבים.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’.

ההחלטות שהתקבלו מבוססות על בחינת מערכי ניהול הסיכונים המקובלים בקבוצות בורסאיות בעולם, בגופים פיננסיים בישראל בעלי פרופיל סיכון דומה ובמגזר הציבורי בישראל. הבחינה נעשתה על ידי פירמת הייעוץ KPMG, ובעקבותיה הוחלט;

● לאשר מדיניות ’ניהול סיכונים כלל-תאגידית’ לקבוצת הבורסה שתהווה את המצפן הארגוני בתחום ניהול הסיכונים והבסיס ממנו ייגזרו תהליכי הליבה ל’ניהול סיכונים’ בקבוצה.

● להקים וועדת ניהול סיכונים של הדירקטוריון, שרוב חבריה יהיו דירקטורים חיצוניים והיו”ר שלה יהיה יו”ר הדירקטוריון מר אמנון נויבך.

● הנהלת הבורסה, הוסמכה להביא לדירקטוריון הצעה למסגרת עבודה לוועדה, ובכללם תחומי סמכות ואחריות ותדירות כינוס.

● את התהליך תוביל מנהלת הסיכונים הראשית של הבורסה, עו”ד גל לנדאו-יערי, אשר צורפה ל’הנהלת הבורסה’ בדרג של סמנכ”ל בכיר.

בשנים האחרונות, גובשו סטנדרטים ורגולציות בינלאומיים בתחום ניהול הסיכונים בגופים פיננסיים המחייבים קיומה של מסגרת ניהול סיכונים איתנה ומבוססת לרוחב הארגון, ההולמת את פרופיל הסיכון של הארגון, את מורכבות עסקיו, ואת הסביבה בה הוא פועל.

מר אמנון נויבך, יו”ר דירקטוריון הבורסה

ל’בורסה לניירות ערך’, יש תפקיד מרכזי בשוּק ההון והיא מכוונת לשלב פעילויות הקבוצה בשווקים הגלובאליים. אי כך, היא נדרשת לקיים ולתחזק מסגרת סדורה לניהול סיכונים הכוללת, בין היתר; תשתית ברורה ומוגדרת לעבודת הדירקטוריון כגורם בעל הסמכות העליונה בתחום ניהול הסיכונים, קיומה של פונקציית ניהול סיכונים בעלת מעמד בלתי תלוי וקיומו של מערך פרואקטיבי לזיהוי, מדידה ניטור ודיווח על סיכונים.

מנהלת הסיכונים הראשית של הבורסה, עו”ד גל לנדאו-יערי, הצטרפה אל סגל הבורסה באפריל 2013, כ-מנהלת הסיכונים הראשית. היא החלה את דרכה המקצועית ככלכלנית בחטיבת הפיקוח על הבנקים של בנק ישראל (בשנים 2002-2007).

בין השנים; 2007-2013, מילאה עו”ד לנדאו-יערי, שורה של תפקידים ניהוליים בהנהלה הראשית של קבוצת הבנק הבינלאומי הראשון; ניהול המחלקה לניהול סיכונים קבוצתיים ו-ניהול מחלקת התכנון של הקבוצה.

מר אמנון נויבך, יו”ר דירקטוריון הבורסה, מסר, כי; “קיומה של מסגרת לניהול סיכונים, העולה בקנה אחד עם הסטנדרטים הבינלאומיים הינה מרכיב הכרחי להצלחתה העסקית ולאיתנותה הפיננסית של קבוצת הבורסה.

פרופיל הפעילות של הקבוצה והאתגרים האסטרטגים העומדים לפתחה מחייבים התאמתה של התשתית הקיימת לצרכים הנוכחיים והעתידיים ולסטנדרטים הבינלאומיים”. סיכם מר נויבך.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן