בורסה

מנכ”ל הבורסה: ישראל לא השכילה לתרגם את היותה Start Up Nation להון ציבור

0
0

מנכ”ל הבורסה לניירות ערך, מר יוסי ביינארט, בכנס פסגת ת”א-100; “בעוד 6 שנים יהיו בארץ כטריליון שקלים פנויים של כספי חוסכים שיחפשו אפיקי השקעה. המשימה הלאומית של הבורסה היא לייצר מספיק מקומות השקעה טובים שיוכלו לפתח את הכלכלה המקומית ולייצר תשואה טובה לפנסיות של הציבור הישראלי…”.
מנכ
מנכ”ל הבורסה: ישראל לא השכילה לתרגם את היותה Start Up Nation להון ציבור

ב’כנס פסגת תל אביב 100’ שנערך היום (יום שלישי | ג’ תמוז התשע”ד), התייחס מנכ”ל הבורסה מר יוסי ביינארט, לחשיבות העצומה שיש לבורסה המקומית עבור חברות ישראליות ולהפסד של הכלכלה והחברה הישראלית מכך שחברות בעלות פוטנציאל צמיחה משמעותי אינן שחקניות בשוק ההון המקומי.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’.

לדברי מנכ”ל הבורסה לניירות ערך, מר ביינארט; “הטכנולוגיות, היזמות והיצירתיות של הישראליים בורחים לחו”ל, והמשק הישראלי מפסיד הכנסות, יצירת מקומות עבודה ושמירה על היתרון היחסי שלנו כאומת סטארט-אפ. כולנו צריכים לשאוף לכך שחברות ישראליות בצמיחה יישארו בארץ וינפיקו בבורסה של תל-אביב. כך נצליח לתרגם את היותנו Start Up Nation לחיזוק המשק והכלכלה.

הבורסה הישראלית היא כלי אפקטיבי להפוך חברות סטארט-אפ לחברות מבוססות ולתעשיות שיתרמו לכלכלה ולחברה הישראלית, ולא “יעשו אקזיטים” שמעטים נהנים מהם. לחברות הסטארט אפ יש פוטנציאל אדיר שהוא הרבה מעבר לעוד רגע של גאווה מחשיפה תקשורתית על ההצלחה”.

ביינארט, ציין, כי; “בישראל נפתחו השנה כ-600 חברות סטארט אפ, זאת לעומת כ-250 בלבד באירופה וכ-100 ביפן. אנחנו נמצאים במקום הראשון בעולם בדירוג מספר הסטאטראפים לנפש, אבל למרות הפוטנציאל העצום, אין בארץ הרבה חברות טכנולוגיה גדולות בעלות שווי שוק משמעותי. כיום, כרבע מחברות ת”א-100 הן חברות טכנולוגיה, אך זה אינו בא לידי ביטוי בשווי השוּק שלהן.

מנכ”ל הבורסה לניירות ערך, מר יוסי ביינארט, הוסיף ב’כנס פסגת ת”א-100’, ממשנתו וציין, כי; “יש בכלכלה הישראלית כשל שוּק; “אין מספיק חברות שגדלות מהר והופכות לחברות גדולות בעלות שווי שוק משמעותי. מדוע זה קורה? יש שלב בצמיחת חברה שבו כבר יש לה הכנסות והיא צריכה לגייס הון. בשלב הזה היא בוחרת אם להיות חברה ציבורית או לגייס כסף באופן אחר. צריך לוודא שהשווי והגמישות של חברה ציבורית שווים את המחיר הנדרש על מנת להיות כזו.

אנחנו שואפים להגיע למצב שהבחירה הראשונה של חברות ישראליות צומחות תהיה להנפיק בתל-אביב. חברות מקומיות שמונפקות בבורסות מקומיות הן “דגים גדולים בבריכה קטנה” וככאלה יכולות ליהנות מהתמחות של הבורסה בתחום מסוים שמאפיין את הכלכלה המקומית, היכרות של השוק עם החברה וכניסה למדדים המובילים באותו שוּק. התפקיד שלנו להמשיך לפתח ולחזק כל הזמן את היתרונות שיש ל’שוק ההון המקומי’ עבור החברות הישראליות שצומחות כאן”.

מר ביינארט, גילה בדבריו, כי; “בעוד 6 שנים, יהיו בארץ כ’טריליון שקלים’ פנויים של ’כספי חוסכים’ שיחפשו אפיקי השקעה. המשימה הלאומית של הבורסה היא לייצר מספיק מקומות השקעה טובים שיוכלו לפתח את הכלכלה המקומית ולייצר תשואה טובה לפנסיות של הציבור הישראלי.

כדי לנוע לכיוון הזה, עלינו להביא עוד ועוד נכסי בסיס ל’בורסה של תל-אביב’. יש כיום כ-300 חברות בצמיחה ה”בשלות” להנפקה, אך בנוסף לכך יש הזדמנויות רבות אחרות, ביניהן; חברות ממשלתיות שתעבורנה הפרטה, חברות ישראליות שהנפיקו בבורסות אחרות וניתן לסחור בהן בתל-אביב באמצעות רישום כפול או באמצעים אחרים, תהליכים כלל משקיים שדורשים גיוס הון כמו תשתיות תחבורה, והיכולת שלנו לחדד התמחות סקטוריאלית בתחומי הטכנולוגיה והביומד, שבה יש לישראלים יתרון מובהק.

התפקיד שלנו הוא להיות הגשר שבין הידע והיזמות הישראלית, לחברות יציבות ומשמעותיות שימשיכו לפעול בשוק המקומי וזהו המגדלור שלאורו אנחנו פועלים”. דברי מנכ”ל הבורסה לניירות ערך, מר יוסי ביינארט, ב’כנס פסגת ת”א-100’.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן