נגישות כאן ישראל

נכים, יורשו להחנות באזור פריקה וטעינה לאחר 10:00 בבוקר ועד 06:00 בבוקר למחרת

0
0

הצעת החוק ח”כ אלהרר, נועדה להסדיר את זכותם של ’אנשים עם מוגבלויות’ המחזיקים ב’תו נכה’ והסובלים ממצוקת חנייה בערים רבות בישראל ומתקשים להגיע ליעדם בנוחות ובבטחה. להחנות את רכבם באזור המיועד לפריקה וטעינה ◄ ח”כ אלהרר; “זהו פתרון מתבקש לאנשים עם מוגבלות שמתקשים להתנייד ונתקלים ב’מצוקת חנייה’ קשה כמעט בכל ערי ישראל. גם כך אזורי הפריקה והטעינה שוממים ברוב שעות היממה”.
נכים, יורשו להחנות באזור פריקה וטעינה לאחר 10:00 בבוקר ועד 06:00 בבוקר למחרת
נכים, יורשו להחנות באזור פריקה וטעינה לאחר 10:00 בבוקר ועד 06:00 בבוקר למחרת

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת בראשות ח”כ חיים כץ (סיעת ’הליכוד ביתנו’) אישרה (יום רביעי,21 במאי 2014, כ”א באייר תשע”ד), פה אחד לקריאה ראשונה הצעת החוק של ח”כ קארין אלהרר (סיעת ’יש עתיד’) לפיה רק בעלי ’תו נכה’, יורשו להחנות את רכבם ב’אזורי פריקה וטעינה’ לאחר השעה 10:00 בבוקר ועד השעה 06:00 בבוקר למחרת.

בהתייחס להצעה, אמרה ח”כ קארין אלהרר, כי; “מדובר בצורך בסיסי וחשוב של ’אנשים עם מוגבלויות’ שכיום לא מקבל מענה הולם בשל מחסור ב’חניות נכים’ נגישות ליעדים השונים. הצעת החוק, תספק פתרון מאוזן ונכון בין צרכי המסחר וצורכיהם של המחזיקים ב’תו נכה’”.

ח”כ אלהרר; “זהו פתרון מתבקש לאנשים עם מוגבלות שמתקשים להתנייד ונתקלים ב’מצוקת חנייה’ קשה כמעט בכל ערי ישראל. גם כך אזורי הפריקה והטעינה שוממים ברוב שעות היממה”.

יו”ר הוועדה, ח”כ חיים כץ, אמר, כי “יש ליצור אפליה מתקנת לטובת אוכלוסיית הנכים. נוסיף ונדון עם הרשויות המקומיות, משרדי הממשלה, הגורמים המסחריים ו-ארגוני הנכים על מנת למצוא פתרונות מאוזנים וראויים לטובת כולם”.

כידוע, כיום, החניה ב’אזורי פריקה וטעינה’ מותרת אך ורק לסוחרים וספקים לאורך שעות מוגדרות במהלך היום, כאשר החל משעות הערב מותרת החנייה לכל.

בפועל, מרבית הפעילות המסחרית מתבצעת בשעות הבוקר המוקדמות ואזורי הפריקה והטעינה, הנמצאים בקרבת הכניסה ליעדים השונים, עומדים לאורך רוב שעות היום ריקים.

הצעת החוק של ח”כ אלהרר, שהועלתה כבר בפברואר 2014, ב’ועדת השרים לענייני חקיקה’ אשר אישרה הצעת חוק של ח”כ קארין אלהרר.

הצעת החוק ח”כ אלהרר, נועדה להסדיר את זכותם של ’אנשים עם מוגבלויות’ המחזיקים ב’תו נכה’ והסובלים ממצוקת חנייה בערים רבות בישראל ומתקשים להגיע ליעדם בנוחות ובבטחה. להחנות את רכבם באזור המיועד לפריקה וטעינה.

הצעת החוק המקורית ביקשה לאפשר ל’בעלי תו נכה’ להחנות ב’אזורי פריקה וטעינה’ לאורך כל שעות היום, עד 25 דקות.

המתווה הנוכחי, לפיו כאמור מלבד פריקה וטעינת סחורות תותר החניה באזורים אלה רק ל’בעלי תו נכה’, מהשעה 10:00 בבוקר ועד השעה 06:00 בבוקר למחרת, הושג כפשרה לאחר הבעת התנגדות מצד נציגי איגוד לשכות המסחר, שופרסל ו-עיריית ירושלים, הביעו במהלך הדיון חשש לסיכון בטיחותי והפרעה לתנועה, והוסכם בין הצדדים, כי היתר החניה, יינתן לשעות ארוכות, אך לא יפגע בפריקה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן