יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל

ראש הממשלה בטקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל: לא היינו כאן אלמלא קרבנם

0
0

נתניהו בטקס בארגון ’יד לבנים’; “ביום הזה העם הזה, העם כולו מאמץ אותנו ומתייחד יחד עמנו עם גיבורי האומה – 23,169 חללי מערכות ישראל, אלה גיבורי האומה. הם באים מכל חלקי העם ומכל חלקי החברה בישראל והאמת הפשוטה והתמציתית ביותר היא זו; לא היינו כאן אלמלא קרבנם, לא היינו כאן אלמלא נכונותם למסור את נפשם כדי שנהיה כאן”.
ראש הממשלה בטקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל: לא היינו כאן אלמלא קרבנם
ראש הממשלה בטקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל: לא היינו כאן אלמלא קרבנם

דברי ראש הממשלה מר בנימין נתניהו אשר נשא היום אחה”צ (יום א’, ד’ אייר תשע”ד) בטקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל של ארגון “יד לבנים” בעיר ירושלים; “ביום הזה העם הזה, העם כולו מאמץ אותנו ומתייחד יחד עמנו עם גיבורי האומה – 23,169 חללי מערכות ישראל, אלה גיבורי האומה”.

ראש הממשלה מר נתניהו, פתחח את נאומו; “יו”ר הכנסת יולי אדלשטיין, נשיא בית המשפט העליון השופט גרוניס, חברי הכנסת, הרבנים הראשיים לישראל, ראש עיריית ירושלים מר ניר ברקת, אלופי צה”ל, חיילי צה”ל, נציגי זרועות הביטחון וכל אלה שעוסקים בפעולה החשובה של הנצחה וטיפול במשפחות ואתם בני המשפחות, בני משפחתי, אתם.

שמעתי עכשיו את השיר של מש”י (משפחות שכולות יוצרות), ושמעתי אותך עידית, ובכן ייתכן שאת צודקת. זה בוודאי קשה ואולי בלתי אפשרי להמחיש למי שלא חווה זאת את גודל היגון שפקד אותנו, את עוצמת ההלם שאחז בנו, את תחושת האבדן שמילאה אותנו שם על קברי יקירנו, שם ישבנו, שם בכינו בזכרנו את יקירינו שנפלו למען ציון, ומעת לעת ומדי שנה שם אנחנו יושבים ושם אנחנו בוכים.

ביום הזה העם הזה, העם כולו מאמץ אותנו ומתייחד יחד עמנו עם גיבורי האומה – 23,169 חללי מערכות ישראל, אלה גיבורי האומה.

הם באים מכל חלקי העם ומכל חלקי החברה בישראל והאמת הפשוטה והתמציתית ביותר היא זו; לא היינו כאן אלמלא קרבנם, לא היינו כאן אלמלא נכונותם למסור את נפשם כדי שנהיה כאן.

את הזכות הזאת, את הקרבן הזה, את היכולת להטיל נפשם אל מול רעות המלחמה – כל זה לא היה בידי עמנו לפני תקומת ישראל, במהלך שנות גלותנו פשוט טבחו אותנו והשוני הגדול בתקומת ישראל הוא היכולת שלנו להעמיד בנים ובנות שיגנו עלינו, וגם אם הדבר כרוך בכאב שאין שני לו הרי נס גדול קרה פה – עם ישראל חזר אל ארצו, חזר לביתו, קומם את מדינתו ועושה בה נפלאות.

וכן, יש לנו עוד הרבה מה לעשות והרבה מה לשפר, אבל לרגע איננו שוכחים שאנו כאן בזכותם.

יהי זכרם נצור בלב האומה שקוממו לעד”.

ראה למעלה סרטון ובו דבר ראש הממשלה מר בנימין נתניהו למשפחות השכולות ליום הזיכרון – התשע”ד.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן