נגישות כאן ישראל

נכים, יורשו להחנות באזור פריקה וטעינה – אושרה הצעת חוק של ח”כ קארין אלהרר

0
0

ח”כ אלהרר; “כאשר קיימת האפשרות להחנות במקום המיועד לבעלי תו נכה יש להשתמש בה כעדיפות ראשונה. אולם, לצערנו אפשרות זו אינה תמיד זמינה ובהיעדר חלופה, נאלצים בעלי תו נכה להחנות את רכבם באזורים שאינם מותאמים לחניה או לוותר על הביקור ולשוב על עקבותיהם. יש לאפשר לאדם עם מוגבלות גישה לכל מקום ועדיף שהדבר יעשה במקום המיועד לעצירת רכבים, מבלי להפריע לתנועה הסדירה במקום”.
נכים, יורשו להחנות באזור פריקה וטעינה - אושרה הצעת חוק של ח
נכים, יורשו להחנות באזור פריקה וטעינה – אושרה הצעת חוק של חברת הכנסת קארין אלהרר

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (יום ראשון | כ”ג אדר התשע”ד) הצעת חוק של ח”כ קארין אלהרר (מפלגת “יש עתיד”) אשר תסדיר את זכותם של אנשים עם מוגבלויות המחזיקים ב’תו נכה’ להחנות את רכבם באזור המיועד לפריקה וטעינה.

על פי החוק הקיים, בהיעדר חניית נכים – מוגדרת פנויה בקרבת מקום היעד, לאדם המחזיק ב’תו נכה’ קיימת הזכות להחנות את רכבו גם במקום שאינו מיועד לחניה, זאת כל עוד רכבו אינו מפריע לתנועה הסדירה.

עם זאת, החוק, אינו מגדיר באופן חד משמעי האם המחזיקים בתו נכה, רשאים להחנות את במקום המוגדר כ’אזור פריקה וטעינה’.

על אף הלקוּנה, בית המשפט העליון, הכיר בעבר בצורך לאפשר לאנשים עם מוגבלות את החניה בשטח זה במצב של היעדר חניות נכים פנויות הקרובות לכניסה למקום היעד ותוך הגדרת טווח זמנים הדומה לזה המוקצב למימוש מטרתו המקורית של השטח – פריקה וטעינה של סחורות.

הצעת החוק של ח”כ אלהרר, נועדה לעגן את הפסיקה בחקיקה ולהסדיר את זכותם של אנשים המחזיקים בתו הנכה להחנות באזור המיועד לפריקה וטעינה בכל שעה ועד 25 דקות.

בהתייחס להצעה, אמרה היום ח”כ קארין אלהרר, כי; “כאשר קיימת האפשרות להחנות במקום המיועד לבעלי תו נכה, יש להשתמש בה כעדיפות ראשונה.

אולם, לצערנו אפשרות זו אינה תמיד זמינה ובהיעדר חלופה, נאלצים בעלי תו נכה להחנות את רכבם באזורים שאינם מותאמים לחניה או לוותר על הביקור ולשוב על עקבותיהם.

יש לאפשר ל’אדם עם מוגבלות’ גישה לכל מקום ועדיף שהדבר יעשה במקום המיועד לעצירת רכבים, מבלי להפריע לתנועה הסדירה במקום”. סיכמה ח”כ אלהרר.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן