טור כלכלה

מנכ”ל התאחדות התעשיינים מול השר בנט: מלחמה על מקומות עבודה ועל עתיד הכלכלה

0
0

מנכ”ל התאחדות התעשיינים, אמיר חייק; “השר בנט, עוד לפני שמונה לתפקידו, הופיע בפני מועצת התעשיינים ואמר בקול ברור; ״אני אהיה עבד שלכם״. ביום שמונה לתפקיד, שינה את שם המשרד ל’משרד הכלכלה’ ובכך מחה את שם ’התעשייה’ משם משרדו ומסדר יומו של המשרד ◄ יוקר המחיה הוא דבר מקודש וחשוב, אך לפניו צריכים כולנו לדאוג ל’מקומות תעסוקה’. על זה אנו נלחמים. על זה כולנו צריכים להילחם”.
מנכ
מנכ”ל התאחדות התעשיינים מול השר בנט: מלחמה על מקומות עבודה ועל עתיד הכלכלה

הסכסוך המתוקשר בין התעשיינים לשר הכלכלה, מר נפתלי בנט, הולך ומחריף. אמיר חייק, מנכ”ל התאחדות התעשיינים, זה כ-3 שנים, חייק, רואה חשבון בהשכלתו, היה בעבר מנכ”ל מכון היצוא ומנכ”ל משרד התמ”ת ובשנים האחרונות היה פעיל בחברות הזנק, החליט להוריד את הכפפות במאבק הנוכחי והעלה פוסט ב’דף פייסבוק’ שלו זאת בתגובה לטענתו בהתבטאויותיו של השר הכלכלה מר נפתלי בנט. לא נגענו;

“בימים האחרונים אתם עדים ל”מריבה מתוקשרת” בין ’התעשיינים’ לבין ’משרד הכלכלה’. אז ככה; זה לא נובע ממניעים אישיים. זה לא נובע ממקום של שנאה למישהו או למשהו. זה נובע ממלחמה על דרך וממלחמה על עתיד התעשייה והכלכלה הישראלית.

השר בנט, עוד לפני שמונה לתפקידו, הופיע בפני מועצת התעשיינים ואמר בקול ברור: ״אני אהיה עבד שלכם״. ביום שמונה לתפקיד, שינה את שם המשרד ל’משרד הכלכלה’ ובכך מחה את שם ’התעשייה’ משם משרדו ומסדר יומו של המשרד.

כשה’יצוא’ בסכנה, מינה “ועדה לקידום ה’יבוא’”. כשבתי הספר המקצועיים, אינם פעילים – עדיין לא טיפלו בנושא.

כשמדינות העולם נלחמות לאן לייצא את האבטלה שלהן – אנחנו מורידים מכסים ומבטלים תקנים בדרך להפוך ל”פח האשפה” של העולם.

אין זו מלחמה על ’יוקר המחיה’, זו מלחמה על ’מקומות עבודה’ ועל ’עתיד הכלכלה’.

95% מ’התעשיינים הישראליים’ הינם בעלי עסקים קטנים – וגם בינוניים (עד 100 עובדים) אשר נלחמים מלחמת קיום יום יומית ומעסיקים עובדים רבים.

המפעלים הגדולים מעסיקים אלפי עובדים והשכר הממוצע בתעשייה גבוה בכ-40% מהשכר הממוצע במשק.

התעשייה כולה מעסיקה מעל 400,000 עובדים ישירים ועוד כמיליון עובדים עקיפים. סתם שתדעו.

’יוקר המחיה’ הוא דבר מקודש וחשוב, אך לפניו צריכים כולנו לדאוג ל’מקומות תעסוקה’. על זה אנו נלחמים. על זה כולנו צריכים להילחם”.

☚ אל הפוסט שהעלה מר אמיר חייק מנכ”ל התאחדות התעשיינים ברשת החברתית ’פייסבוק’, בתגובה להתבטאויותיו של שר הכלכלה מר נפתלי בנט.

________

* הכותב הוא רו”ח אמיר חייק, הינו מנכ”ל התאחדות התעשיינים.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן