כאן כפר יונה

כפר יונה, הוכרזה כעיר בישראל על ידי שר הפנים גדעון סער

0
0

על סמך המידע שהוצג בפני ועדת החקירה, החליטה הוועדה להמליץ על שינוי מעמדה של כפר יונה ממועצה מקומית לעיר. כְּפַר יוֹנָה, עברה בשנים האחרונות תהליכי עיור, בשל הקרבה לעיר נתניה, כפר יונה, מהווה חלק מהמרקם העירוני של העיר הסמוכה ◄ משרד הפנים, מציין, כי כבר הוחל בהכנת ’תכנית מתאר חדשה לעיר כפר יונה’, אשר יקבע את המרקם העירוני של היישוב.
כפר יונה, הוכרזה כעיר בישראל על ידי שר הפנים גדעון סער
כפר יונה, הוכרזה כעיר בישראל על ידי שר הפנים גדעון סער

שר הפנים, גדעון סער, החליט אתמול (שלישי | י”א אדר התשע”ד, 11.2.14), לאמץ את המלצות ועדת החקירה אשר מונתה לבחינת מעמדה של המועצה המקומית כפר יונה ולשנות את מעמדה ממועצה מקומית שהוכרזה בשנת 1940. כ’עיר בישראל’ בראשית שנת 2014.

לבקשתה של המועצה המקומית כְּפַר יוֹנָה, והעומד בראשה כראש המועצה זה 35 שנה, מר אפרים (אפי) דרעי, הוקמה ועדת חקירה לבחינת מעמדה המוניציפאלי.

הוועדה, בחנה את מכלול ההיבטים הרלוונטיים למעמד הרשות המקומית, ביניהם; תהליכי גידול וצמיחה של הישוב המונה כעת כ- 20,000 תושבים, תפקוד כספי, מפרט השירותים העירוניים והפיזיים תוך הדגשת מאפייניה העירוניים של המועצה המקומית כפר יונה.

הוועדה, קיימה ישיבות וסיורים במקום ושמעה את בעלי התפקידים במועצה המקומית, גורמי המקצוע במשרד הפנים, ראשי מועצות סמוכות ואת ההתנגדויות של התושבים וחברי מועצה.

כפר יונה, עברה בשנים האחרונות תהליכי עיור, הכוללים; ציפוף המרקם העירוני, בנייה רוויה ותוספת של מבנים רבי קומות, כמו כן בשל הקרבה לעיר נתניה, מהווה כפר יונה חלק מהמרקם העירוני של העיר הסמוכה.

על סמך המידע שהוצג בפני ועדת חקירה לבחינת מעמדה המוניציפאלי, החליטה זו להמליץ על שינוי מעמדה של כפר יונה ממעמד של מועצה מקומית לעיר ואם בארץ ישראל.

משרד הפנים, מציין, כי כבר הוחל בהכנת ’תכנית מתאר חדשה לעיר כפר יונה’, אשר יקבע את המרקם העירוני של היישוב.

ראש מועצת כפר יונה, מר אפי דרעי, אמר היום לאחר ההודעה שיצאה מטעם משרד הפנים, כי; “זהו יום היסטורי עבור היישוב של כולנו, זהו יום שאני גאה לעמוד בו בראש כפר יונה ולהיות עד לצמיחה המדהימה שקורית ביישוב שלנו, המהווה בהחלט פנינה בשרון.

ראשית, אני מודה לכבוד שר הפנים מר גדעון סער ולוועדה מטעמו שהמליצה להפוך אותנו לעיר.

אני תמיד דגלתי בכך שכל חלום – עתידו להתגשם. העזנו, עשינו, צמחנו אתכם ובזכותכם והגשמנו את החלום. מלבד שינוי ’הסטטוס’ שלנו, ברמה הפרקטית, שינוי מעמדנו לעיר יביא ליכולת לצמוח ולהשתפר ולהגשים יותר את החלום והחזון של כולנו עבור היישוב שלנו, עבור מערכת החינוך, התרבות והשירותים ביישוב.

להיות עיר משמעות הדבר לעמוד בסטנדרטים הגבוהים ביותר ולהעניק את השירותים האיכותיים ביותר.

זהו יום חג שלכם ושלי, זהו יום חשוב, מרגש ויום בו כולנו בעלי מניה שווה בהישג הגדול הזה!”. סיכם ראש מועצת כפר יונה לשעבר ומהיום ראש העיר מר אפי דרעי.

מזל טוב לעיר כפר יונה ולכל תושביה!

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן