נגישות כאן ישראל

נגישות ישראל: חוסר נגישות ורגישות בטכס האשכבה הממלכתי לאריאל שרון ז”ל

0
0

יו”ר עמותת נגישות ישראל מר יובל וגנר; “כמה קל היה להעמיד מתרגם לשפת הסימנים, כמה קל היה לוודא שבשידורים בטלוויזיה יהיה כתוביות (ולא רק של הנאום של הנשיא פרס שהינו היחיד שמעביר מראש את נאומו לתקשורת ומאפשר לה להיערך לכתוביות בזמן אמת).
נגישות ישראל: חוסר נגישות ורגישות בטכס האשכבה הממלכתי לאריאל שרון ז
נגישות ישראל: חוסר נגישות ורגישות בטכס האשכבה הממלכתי לאריאל שרון ז”ל

יו”ר עמותת נגישות ישראל | לקידום הנגישות ועצמאות הנכים בישראל, מר יובל וגנר, טוען ומאשים, כי אתמול (יום שני | י”ב שבט התשע”ד), במהלך טקס האשכבה הממלכתי לאריאל שרון ז”ל – ראש הממשלה ה–11, ברחבת הכנסת בירושלים שהיה הטקס מכובד ומרגש, אך לא רגיש ולא נגיש עבור לקויי שמיעה ו’חרשים’.

הטכס נערך ברחבת הכנסת ובנוכחות נשיא המדינה מר שמעון פרס, ראש הממשלה מר בנימין נתניהו, יו”ר הכנסת מר יולי אדלשטיין, בני משפחתו של שרון, שרים, ח”כים, סגן נשיא ארצות הברית מר ג’ו ביידן, מר טוני בלייר ועוד.

לדברי יו”ר עמותת נגישות ישראל מר וגנר; “כמה קל היה להעמיד מתרגם ל’שפת הסימנים’, כמה קל היה לוודא שבשידורים בטלוויזיה יהיה כתוביות (ולא רק של הנאום של הנשיא פרס שהינו היחיד שמעביר מראש את נאומו לתקשורת ומאפשר לה להיערך לכתוביות בזמן אמת).

לטענת מר וגנר; אי הנגשת הטקס גרמה לציבור של כ- 700,000 איש חרשים ו’לקויי שמיעה’ להיות מופלים, כשלא היו חלק ממנו.

לימור לבנת

זה לא ראוי ולא מקובל שנכון לשנת 2014, אשר בה יש את ’חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות’ לא יהיה פרוטוקול המחייב ’נגישות מלאה’ לכל סוגי המוגבלויות בטקסים ממלכתיים אשר מדינת ישראל מקיימת.

יו”ר עמותת נגישות ישראל, הוסיף ואמר, כי; “אם לרגע נהיה צינים – בטכס האשכבה של הנשיא מנדלה, לפחות העמידו מתרגם מתחזה לשפת הסימנים…”.

“אנחנו קוראים אל שרת התרבות והספורט הגברת לימור לבנת המשמשת כיו”ר ’וועדת טקסים ממלכתיים’ לוודא, כי טקסים ממלכתיים, יהיו ’נגישים’ באופן מלא לכל סוגי ’המוגבלויות’ – קרא בתקווה יו”ר עמותת נגישות ישראל מר וגנר.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן