רחובות

ראש עיריית רחובות, רחמים מלול: תאגידי המים הם אסון לאומי של שלטון מרכזי אטום

0
0

ראש עיריית רחובות מר מלול, אמר הדברים בדיון תאגידי המים בוועדת הפנים; “אני קורא לשר האוצר, מר יאיר לפיד, לשמור על כספי המדינה וכספי אזרחי המדינה ולבטל את הפעלת התאגידים” ◄ “אני קורא לתושבים לפנות לשר האוצר מר יאיר לפיד ולהסביר לו עד כמה הוא מנותק מהעם. יש כאן גם תושבים שבקושי מצליחים לשלם חשבונות מים, מי יעזור להם אם לא אנחנו?… עיריית רחובות, תפנה ל’בג”ץ’ אם לא תבוטל הפעלת תאגיד המים. אני קורא לרשויות ולאזרחים להצטרף לקריאה ולמנוע את העושק הציבורי הבא”.
ראש עיריית רחובות, רחמים מלול: תאגידי המים הם אסון לאומי של שלטון מרכזי אטום
ראש עיריית רחובות, רחמים מלול: תאגידי המים הם אסון לאומי של שלטון מרכזי אטום

ראש עיריית רחובות, מר רחמים מלול, יצא היום (יום שני | כ’ טבת התשע”ד), מכליו כשהגיע לדיוני ועדת הפנים של הכנסת, כחלק ממאבק שהוא מנהל מאז שנת 2010 ל’ביטול תאגידי המים’. כזכור, בשנת 2010, יצאו ראשי הרשויות להפגנת ענק בקריאה לבטל את התאגידים ולמנוע העלאת תעריפי המים לאזרחי המדינה. ראש עיריית רחובות, מר מלול, אמר אז; “אם לא יבטלו את ההקמה, אני מוכן לעבור על החוק ולא להפעיל את התאגיד”.

מלול, ראש עיריית רחובות, חבר כנסת לשעבר מטעם מפלגת ש”ס, אמר, כי; “לא יעלה על הדעת שהמדינה מחייבת את האזרחים לממן הקמת מנגנונים מנופחים ותחייב אותנו לעלות את תעריפי המים. השלטון המרכזי, מנותק מהעם ואני מזמין את שר האוצר לבוא לעיר ולהכיר תושבים שבקושי עומדים בתשלומי המים היום”.

בעיר רחובות הוקם ’תאגיד המים’ אולם הוא לא הופעל. ב’חוק ההסדרים’ האחרון נקבע שעל עיריות שטרם התאגדו, להשלים את ההתאגדות עד לתאריך 31.1.2014, ולא יעשו כן, יינקטו נגדן סנקציות. המשמעות; עוד משרות, עוד שכר לעובדים ועוד עלייה משמעותית בתעריפי המים.

ראש עיריית רחובות; “מדובר בחוק חסר הגיון, עיריית רחובות, השקיעה בשנים האחרונות כ- 175 מיליון שקלים בתשתיות ביוב ומים, בעוד תאגידים רבים במדינה נכשלו בתפקידם. עיריות חזקות צריכות לקבל את האפשרות להמשיך ולהפעיל את משק המים בכוחות עצמן.

אני מזכיר לכולם, כי רק השנה משרד האוצר, חייב אותי לתת לו הלוואה על חשבון התושבים. כ- 450 מיליון שקל נלקחו מ’הרשויות המקומיות החזקות’ לטובת המדינה ואת המחיר כבר משלמים התושבים באמצעות עדכון נוסחת התעריפים של הארנונה”.

“התנגדתי למהלך ואני מתנגד לכל מהלך שיש בו בכדי לפגוע בכיס של התושבים. אלו החלטות לא מוסריות ולא כלכליות. אין מקומן בעיר החזקה רחובות שאותה אני מנהל מדי יום” – הוסיף מלול.

בדיון ב’וועדת הפנים’ התברר, כי הגורם אשר יחליט האם לסגור את ברז המים של התושבים הינו שר האוצר, ח”כ יאיר לפיד. בעקבות הדברים, יצא ראש עיריית רחובות, מר רחמים מלול, בקריאה לכ- 135 אלף תושבי העיר רחובות, לפנות אל שר האוצר ולתאר את ההשלכות האישיות על כל אחד ואחת מהם”.

מלול, הוסיף, כי; “עיריית רחובות, תפנה ל’בג”ץ’ אם לא תבוטל הפעלת תאגיד המים. אני קורא לרשויות ולאזרחים להצטרף לקריאה ולמנוע את העושק הציבורי הבא”.

בהודעה שפרסם ראש העיר מר מלול בנימה אישית בדף ה’פייסבוק של עיריית רחובות’ נכתב בין היתר, כי; “תושבים יקרים, חזרתי מדיון בוועדת הפנים של הכנסת, שם קראתי לבטל את הפעלת תאגיד המים ברחובות. הפעלת תאגיד היא עוד החלטה שרירותית ושערורייתית של האוצר, שתנפח מנגנונים ותביא לעליית תעריפי המים כבר בחודש ינואר.

עיריית רחובות, תפנה לבג”ץ אם דרישתנו לא תתקבל. בשנים האחרונות השקענו כ- 175 מיליון שקל בהחלפת תשתיות מים וביוב בעיר, אין שום הצדקה כלכלית ומוסרית בהקמת תאגיד מים בעיר, רחובות היא עיר חזקה אשר יכולה להתנהל גם בלי גזרות נוספות על הכיס הפרטי שלכם. אני קורא לתושבים לפנות לשר האוצר מר יאיר לפיד ולהסביר לו עד כמה הוא מנותק מהעם. יש כאן גם תושבים שבקושי מצליחים לשלם חשבונות מים, מי יעזור להם אם לא אנחנו?”. סיכם ראש עיריית רחובות.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן