נגישות כאן ישראל

נכים, צריכים פיס בחיים: נמנע מהם ליהנות ממיזם “ימי תרבות 2013” של מפעל הפיס

0
0

מיזם “ימי תרבות 2013” עם 400 מופעים ב- 120 ישובים ובמחיר צנוע של עד 20 ש”ח לכרטיס של מפעל הפיס בשיתוף משרד התרבות, יוצא לדרך השבוע ב’עמותת נגישות ישראל’ רותחים מזעם; “שכחו אותנו בבית – נכים ובעלי המוגבלויות לא יכולים לקחת חלק במיזם ולרכוש כרטיסים! ◄ מפעל הפיס; “המקומות מאושרים לאירועים תרבותיים וה’נגישות’ אליהם היא כמו בכל אירוע רגיל במהלך השנה…”.
נכים, צריכים פיס בחיים: נמנע מהם ליהנות ממיזם
נכים, צריכים פיס בחיים: נמנע מהם ליהנות ממיזם ימי תרבות 2013 של מפעל הפיס

יובל וגנר יו”ר עמותת נגישות ישראל (ע”ר) לקידום הנגישות ועצמאות הנכים בישראל, מאשים את ’מפעל הפיס’ הנחשב כמונופול ההימורים החוקיים בישראל, בכך, כי הפלה את הנכים וציבור האזרחים בעלי המוגבלויות כאשר שמנע מהם ליהנות מהמיזם הנפלא המתוכנן של מפעל הפיס “ימי תרבות 2013” (בתאריכים; 27-26-25), בו נערכים מעל 400 מופעים ב-120 ישובים במחיר צנוע של עד 20 ש”ח לכרטיס. עכשיו, מתברר, כי כבר מאוחר מדי, כי הכרטיסים אזלו, הנכים, יישארו בבית.

יו”ר עמותת נגישות ישראל מר וגנר, מדבר מדם לבו; “לא יתכן שבמדינת ישראל 2013, מפעל ציבורי שמשקיע בפרויקט הזה מיליוני שקלים, כמו “מפעל הפיס” שמאוד נהנה מזה שאנחנו (בעלי המוגבלויות) משתתפים בהגרלותיו, מפלה ופוגע בציבור של מעל ל-15% מהאוכלוסייה (על פי נתוני הלמ”ס), אזרחים שווי זכויות – אנשים עם מוגבלות”.

שרת התרבות והספורט, ח”כ לימור לבנת, אמרה, לקראת המיזם, כי: “פרויקט זה הוא לא פחות מחגיגה תרבותית, המעצימה את החוויה התרבותית לעשרות אלפי צופים במאות יישובים ברחבי הארץ. זהו נדבך חשוב בצדק התרבותי בו אני מאמינה ואותו אני מובילה ול’הנגשתה של התרבות הישראלית’ לכלל הציבור, תוך שימת דגש על יישובי הפריפריה הגיאוגרפית והחברתית במדינת ישראל.

אני מזמינה את הציבור הרחב לקחת חלק במיזם זה וליהנות מהעושר התרבותי והאמנותי, שמציעה היצירה הישראלית” – האמנם? ומה עם הנגישות למען ציבור האזרחים בעלי המוגבלויות?

◄ שרת התרבות; אני מובילה ל’הנגשתה של התרבות הישראלית לכלל הציבור’– האמנם?

השרה לימור לבנת

וגנר, מוסיף ואומר; “אולי לא ידעתם אבל גם אנשים עם מוגבלות אוהבים לצאת את ביתם וליהנות ולבלות כל עוד מתקיימים שני תנאים; האחד – פרסום הסדרי הנגישות והשני שהמקום ’נגיש’ ומותאם. ללא פרסום הסדרי הנגישות לאנשים עם מוגבלות – הציבור שלנו לא ירכוש כרטיסים, אפילו לא במחיר 20 ש”ח. זאת מחשש מהאכזבה הכרוכה מהגעה למקום לא נגיש”.

בעמותת נגישות ישראל, מספרים, כי פנו ליו”ר מפעל הפיס מר עוזי דיין ולמנכ”ל מר אלי דדון, בבקשה אחת בלבד, קלה וזולה; לאפשר גם לציבור האזרחים עם המוגבלויות בישראל את האופציה ליהנות ממיזם “ימי תרבות 2013″, בכך שיפרסמו את הסדרי הנגישות של האולמות בהם מתרחישים האירועים (חניות נכים, דרכי גישה, האם יש מקומות ישיבה לכיסאות גלגלים, האם יש שרותי נכים תקניים, אם יש התאמות ללקויי שמיעה)” – לדברי אנשי העמותה; “לצערנו, לא נעשה דבר בעניין”.

לטענת יו”ר עמותת נגישות ישראל מר וגנר; “התשובה שקיבלנו מיו”ר מפעל הפיס הייתה, כי “מדובר בכ- 400 אירועים ב-120 ישובים במהלך 3 ימים. המיזם בשיתוף פורום מוסדות התרבות והאמנות ו’משרד התרבות’ וכל האירועים מתקיימים באולמות, מועדוני תרבות וכדומה בהם מתקיימים אירועים כל השנה. המקומות מאושרים לאירועים תרבותיים וה’נגישות’ אליהם היא כמו בכל אירוע רגיל במהלך השנה”.

מר וגנר, מלין ומסכם; “עכשיו הבנתם – אולי יותר נוח לא לפרסם את ’הסדרי הנגישות’, ואז לא נגיע. לצערי, עכשיו כבר מאוחר מדי – הכרטיסים אזלו, אנחנו נישאר בבית. מסתבר שהדרך לשוויון ונגישות לתרבות עוד ארוכה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן