בורסה

עו”ד שריה אורגד, יועמ”ש מח’ תאגידים ברשות ני”ע: כשהפוטנציאל הופך לסיפור הצלחה

0
0

עו”ד אורגד, יועמ”ש מח’ תאגידים ברשות ני”ע; “הועדה לקידום השקעות בחברות ציבוריות הפועלות בתחום המחקר והפיתוח בוחנת יישום של מודל ובו המדינה תשתתף במימון אנליזות לאור חשיבותן”.
עו
עו”ד שריה אורגד, יועמ”ש מח’ תאגידים ברשות ני”ע: כשהפוטנציאל הופך לסיפור הצלחה

מקור המימון המרכזי של חברות ההי-טק כיום הינו משקיעים זרים, ובמקרים רבים חברות אלה ופעילותן העסקית נמכרות אף הן לחו”ל. מאידך, ישנה חשיבות רבה בהשארת מרכז פעילותן של חברות ההי-טק בישראל, בשל תרומתן המשמעותית לצמיחה הכלכלית וליצירת מקומות עבודה במשק.

בשבועות הקרובים צפויה הוועדה להגיש ליו”ר רשות ניירות ערך את המלצותיה הסופיות. בהמלצות הביניים שלה, המליצה הוועדה להעניק מתן הקלות ותמריצים לחברות היי טק שיירשמו למסחר, הטבות מס, ולהקים קרנות הון סיכון במבנה של קרנות נאמנות.

אין ספק, כי קיים היום צורך בנקיטת צעדים בכדי לסייע לחברות מחקר ופיתוח ישראליות לגייס הון, בין אם באמצעות הנפקה ישירה לציבור ב’בורסה בתל אביב’, בין אם באמצעות קרנות היי טק נסחרות או קרנות מחקר ופיתוח נסחרות אשר ישקיעו בעצמן בחברות ההי-טק, ובין אם באמצעות מנגנונים אשר יאפשרו פתרונות מימון חוץ בורסאיים (באמצעות מנגנון ה-Crowd funding ומועדוני משקיעים מתוחכמים).

המלצות הוועדה יסייעו ביצירת זמינות לגיוס הון בבורסה בת”א ויכללו מעטפת כוללת של תיקוני חקיקה והתאמות רגולטוריות בשורה של תחומים ובהם יצירת תמריצי מס.

הועדה המליצה לעודד הנפקות ראשוניות לציבור של חברות הי-טק גדולות יחסית, (ששווי השוק שלהן 250 מיליון ש”ח או שהיקף מכירותיהן השנתי הוא 80 מיליון ₪), להקים קרנות היי טק נסחרות וכן להקים קרנות מחקר ופיתוח נסחרות אשר ישקיעו ויתמכו במספר חברות הי-טק ובמיזמים בשלבים מוקדמים.

על מנת לעודד הנפקה בבורסה של חברות הי-טק אלה, הבורסה תיצור רשימה חדשה, “טק עילית”, בה ייכללו מניותיהן של חברות ההי-טק החדשות לצד חברות הייטק נסחרות, בעלות שווי שוק של 400 מיליון ש”ח. במקביל, יינתנו הטבות מס למשקיעים אשר ירכשו מניות של חברת מחקר ופיתוח במסגרת ההנפקה הראשונה לציבור ובמסגרת הנפקה חוזרת, כך שההשקעה תוכר כהפסד הון שניתן לקזז מרווחי ההון;

הקמתן של קרנות היי טק נסחרות במודל של קרנות נאמנות סגורות, אשר יוכלו להשקיע עד 30% מהסכום אותו יגייסו מן הציבור, בניירות ערך של חברות הי-טק, ישראליות, אשר אינן נסחרות בבורסה כלשהי, ו-70% בחברות הי-טק ישראליות הנסחרות בארץ תתרום גם היא לפיתוח השוק.

קרנות אלה, תהיינה פטורות ממס על הכנסותיהן, ובעלי היחידות בהן יהיו חייבים במס במועד מימוש היחידות בקרן או בעת חלוקת רווחים.

יישום המלצות הוועדה יסיר חסמים וייצר תמריצים, ויש בו כדי לחולל שינוי משמעותי בהפיכת הבורסה המקומית ושוק ההון הישראלי למוקד משיכה לחברות הי-טק.

מדברי יושבי הראש המשותפים של ועדת המו”פ על הנפקת חברות הייטק – כנס ג’רני; אמרה עו”ד אורגד, יועמ”ש מח’ תאגידים ב’רשות ני”ע’; “הועדה לקידום השקעות בחברות ציבוריות הפועלות בתחום המחקר והפיתוח בוחנת יישום של מודל ובו המדינה תשתתף במימון אנליזות לאור חשיבותן”.

חני שטרית בך, סמנכ”ל בכיר ומנהלת המח’ הכלכלית בבורסה לני”ע; ״הבורסה מכוונת גבוה – תמתג את חברות הטק הגדולות יותר ביצירת רשימת ״טק עלית״, מדד שיעקוב אחר רשימה זו ומדד בשיתוף עם עורך מדדים בינלאומי שישלב בין החברות הישראליות הנסחרות בארץ לישראליות הנסחרות בעולם״.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן