תחבורה ציבורית

התנועה לאיכות השלטון בעתירה אל בג”צ: שמעון גפסו לא ראוי לכהן כראש עירייה

0
0

התנועה לאיכות השלטון, עתרה לבית המשפט העליון בירושלים, בבקשה להורות על העברת ראש עיריית נצרת עילית מר שמעון גפסו, מתפקידו, ולא לאפשר לו להתמודד בבחירות הקרובות על ראשות העיר, נוכח כתב האישום החמור שהוגש נגדו, והמייחס לו עבירות של שוחד.
התנועה לאיכות השלטון בעתירה אל בג
התנועה לאיכות השלטון בעתירה אל בג”צ: שמעון גפסו לא ראוי לכהן כראש עירייה

התנועה לאיכות השלטון בישראל, הגישה היום (חמישי, י”א אב, התשע”ג) עתירה כנגד ראש עיריית נצרת עילית, מר שמעון גפסו; מועצת עיריית נצרת עילית, שר הפנים הממונה על מחוז צפון במשרד הפנים. בעתירה, מבקשת התנועה לאיכות השלטון להורות על השעייתו של ראש העירייה מראשות העיר ולא לאפשר לו להתמודד על ראשות העיר בבחירות הקרובות.

כל זאת, לנוכח העובדה, כי הוגש נגדו כתב אישום חמור, המייחס לו עבירות של שוחד, ונוכח הנסיבות המיוחדות של המקרה בהן קיימת זיקה הדוקה בין תפקידו הציבורי לבין מהות העבירות המיוחסות לו, ונוכח הפגיעה הקשה מנשוא באמון הציבור במערכת השלטונית, ובטוהרו ויושרו של השירות הציבורי בכלל.

עמדת התנועה לאיכות השלטון בישראל, כפי שהוצגה בעתירה היא כי מצב העניינים בו ראש עירייה בישראל חשוד בשורה ארוכה של עבירות חמורות שביסודן טבועה היעדר יושרה במובן הגס ביותר, הינו בלתי נסבל, בלתי סביר, ומהווה ריסוק טוטאלי של אמון הציבור בנבחריו ומוסדותיו.

על כן, על מועצת עיריית נצרת וגורמי משרד הפנים לפעול לאלתר להפסקת כהונתו של מר גפסו, ולא לאפשר לו להתמודד בבחירות לרשויות המקומיות שייערכו בחודש אוקטובר השנה.

בתאריך 17.6.13 הוגש כנגד גפסו כתב אישום חמור המייחס לו עבירות שוחד. זאת, בנוסף לכתבי אישום הכפופים לשימוע בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים, שוחד בחירות ו-אי פרסום הסכם קואליציוני.

עו”ד נידאל חאייק

התנועה לאיכות השלטון, מציינת בעתירה, כי מהודעת משרד המשפטים על כתב האישום, עולה, כי במשך שנות כהונתו כראש עירייה, הפר, לכאורה, מר גפסו, באופן שיטתי וחוזר את הדינים הבסיסיים החלקים על נבחרי ציבור, ועובד ציבור.

עו”ד נידאל חאייק, מנהל הפרויקט המוניציפאלי בתנועה לאיכות השלטון; “קרני החשדות הפליליים החמורים כנגד מר גפסו, ממיסות את אמון הציבור במוסדות עיריית נצרת עילית, ובשירות הציבורי ככלל. פגיעה כה אנושה באמון הציבור, אינה גזירה שהציבור יכול לעמוד בה, בוודאי לא כאשר מדובר בעבירת שוחד המבוצעת, כך החשד, תוך שימוש במשרה ציבורית, ובסמכויות הנלוות לה.

המשך מילוי תפקיד ראש העיר ע”י מר גפסו, מוביל לכרסום ניכר באמון הציבור ובלגיטימיות הפעילות של עיריית נצרת עילית, ופוגע קשות בתפיסת טוהר המידות של השירות הציבורי”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן